NL100 på Crypto
Bordet er meget passivt, og mange pots bliver taget ned med et 4*bb raise preflop.
Jeg sidder med ca. 110 og dækker SKURK, som har POS på mig.
SKURK virker som om han er på semitilt; han har tabt 1 Buy-in, og knap halvdelen af sit nuværende med et middlepair, som han overspillede kraftigt.
Jeg sidder med K♥ J♠ i MP, og åbner med 3*BB, kun skurken kalder, pot ca. 7$
Flop K♠ K♣ 6♦
Jeg vælger at checke, da jeg er ret sikker på at han vil gå efter potten hvis han fornemmer svaghed.
Skurken better 4, hvilket er lidt mindre end jeg havde regnet med. Min plan var at check-raise et pot-bet i håb om at han titlede. Jeg vælger bare at kalde
Turn A♣
Hmm, jeg vælger at checke for at se om han vil gå efter den igen - det gør han ikke.
River 4♥
Jeg er sikker på jeg er foran her, hvis han har noget er det et lavt PP.
Hvor meget kan jeg få ham til at kalde?
NL100 Valuebet river
Er bordet weak/passive skal du stjæle mange pots og altid cont. bette heads up på floppet; har du gjort det er det sandsynligt at villain (hvis han steamer eller har noget) kalder dit ~potbet på floppet her.
Så kan du altid checke turn (for at induce bluff) og bette river hvis han checker bag.
som yskhyr - spil den på samme måde med et c-bet, ligesom når du ikke rammer - så kan du være heldig at han enten steamer med det samme, eller caller og bluffer turn....
her smider jeg 5 på river ud i ~15...
Ved ikke om det er skidt, men hvis du nu spiller dine hænder på nøjagtigt samme måde, uanset om du har ramt eller ej, så vil det bare ligne et standard potbet for at tage puljen med det samme.... prøver han så at bluffe med lad os sige 3 x dit bet, så snakker vi altså 21$ eller mere han skal smide i for at prøve at bluffe.... der kan du så enten gi på nakken med det samme, eller flatcalle og håbe på action igen på turn...
Det var mig som var skurken i denne hånd.
Jeg kalder indledningsvis med A♦ Q♠ - ikke en hånd jeg normalt er vild at kalde med, men jeg ser Villain i hånden som tight-weak-passiv, og desuden havde jeg pos.
Umiddelbart tror jeg ikke floppet rammer ham, og forventer egentligt at tage potten ned med mit bet på ½ pot, da jeg tror han vil folde hænder som AQ AJ her.
Da han caller er jeg sikker på at han som min et PP, med QQ, JJ og TT som de mest oplagte, men AK også en mulighed.
Turn A♣ giver mig et par, men AK et fuldt hus, jeg vælger derfor at checke
Da river er en brick forventer jeg action af ham hvis han har en K. Da han bare checker den til mig vælger jeg at bette 10 - godt og vel ½pot - da jeg håber han vil lave et crying call med QQ eller JJ - skubber han folder jeg.
Stor bliver min overraskelse derfor da han blot caller og vender KJ...
Jeg synes Villains spil på river er decideret dårligt, men ved ikke rigtigt hvad jeg synes om min egen linie i hånden. Det var bestemt ikke mit A-game som var på banen i går