Jeg har nu set den her situation 2 gange inden for kort tid, så jeg vil lige høre PN wiseguys ad.
Seat 1: Gomyrtana ( $100.50 USD )
Seat 3: HERO ( $115.30 USD )
Seat 8: chivas92 ( $121.20 USD )
Seat 9: niceyankee ( $79.00 USD )
Seat 10: Suominen1 ( $99.50 USD )
Gomyrtana posts small blind [$0.50 USD].
HERO posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ K♥ 3♥ ]
chivas92 folds
niceyankee folds
Suominen1 folds
Gomyrtana raises to [$3.00 USD]
HERO raises to [$10.00 USD]
Gomyrtana calls [$7.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 3♦, A♠, 4♠ ] POT: 20$
Gomyrtana bets [$12.00 USD]
HERO calls [$12.00 USD]?
** Dealing Turn ** [ J♦ ] POT: 44$
Gomyrtana bets [$31.00 USD]
HERO?
Eff. stacks: 78$
Villain er vist nok reg, og han er ikke set out of line.
Stats 23/18 over et par hundrede hænder, og da han åbner SB 56% vælger jeg at give den et 3bet preflop med min ellers så nydelige hånd.
Villain har før denne hånd callet 2/3 3bets og foldet en enkelt gang. Jeg formoder, at villain ved, at jeg kan finde på at 3bette noget junkish.
NL100: Villain donker i 3b pot
Jeg synes det er spew at gå i call down mode, når du enten er helt knust ellers os har villain en masse equity, selv med random air hænder. Derfor hælder jeg mere til at raise flop, hvis du føler villain prøver at fucke rundt med dig, men tror os det er fint bare at folde, da han kan donk 3-bette en del draws eller Ax hænder og især hvis han er klar over du er opmærksom på hans donkleads.
Derfor 3better man IKKE K3s - det er jo ikke +EV.
Hvordan har du btw. selv spillet?
Mega spew at gå i calldown mode. Bare fold flop eller raise hvis du føler han laver numre.
synes sgu K3s er klasse til at 3 bet bluffe med, da den kan ramme okay godt på floppet.
Hvis villian er agro på flop og turn, folder jeg bare floppet med en god smag i munden.
@poples
Ja er den også, men ikke mod folk der muligvis kalder 50% af gangene.
@MichaelS
nu er det jo ikke over specielt mange hænder, så svært at sige noget sikkert hans tendens til at call 3 bet. Så jo jeg synes også det er fint i ovenstående spot.
@Anal
Prøv at uddyb hvorfor du mener det er så std? imo er det den ringeste linje man kan tage, altså at call flop for at folde blank turn. Så skal det være fordi vi ved, at han tit donkleader flop for derefter at give op på turn.
@Razga
Kan jeg på nogen mulig måde se, hvilke stats villain har på mig?
Altså det kunne godt tænkes, at HEM eksempelvis kunne filtrere mine stats, så de kun inkluderer hænder, hvor villain sidder ved bordet.
Jeg glemmer nemlig altid, hvordan jeg har spillet i den givne session, når først jeg har lukket bordet ned.
Da jeg skrev i OP, at K3s var en nydelig hånd mente jeg det faktisk. Jeg tror det er +EV selv, hvis villain skulle calle 50% af gangene oop her, for hvis han rent faktisk gør det, så bliver han også nødt til at c/f en masse flops. Jeg kan endvidere barrelle med equity de gange jeg rammer FD og jeg kan bette for value, når jeg TP.
@Alle
I min verden giver det bare aldrig mening for villain at donke her, når det er et flop jeg cbetter 100% - så hvad er det for en hånd han har, hvor han ikke har lyst til at tage mit cbet med?
Da jeg spillede hånden var tanken såmen ikke at calle ned, da han i mit hoved lige så godt kunne have 77 som noget andet, men jeg forestillede at villain ville c/f tilpas mange turns da gange jeg ikke skulle improve.
Problemet med at raise flop er, at vi ikke aner, om han 3better AI med draws eller luft, og desuden ville jeg nok ofte flatte her med Ax for at holde hans bluffs inde, hvis de havde været min holding.
Villain donkleader med air og giver op på turn - rimelig sandsynligt.
Villain donkleader med air (i RR) og følger op på turn for ½ af sin stack - ikke særlig sandsynligt.
Du tager sandsynligvis mindre optimale linier i rr pots, hvis call er "den ringeste linie" her.
OK. Hva så med denne hånd?
Her må vi mildest talt siges at være meget stærkere:
Seat 4: prof4 ( $198.05 USD )
Seat 6: urwelcom3 ( $182.55 USD )
Seat 7: sir knight97 ( $98.90 USD )
Seat 8: value1Town ( $100.00 USD )
Seat 3: HERO ( $102.90 USD )
prof4 posts small blind [$0.50 USD].
urwelcom3 posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ A♦ 8♠ ]
sir knight97 folds
value1Town raises [$3.00 USD]
HERO raises [$10.00 USD]
prof4 folds
urwelcom3 folds
value1Town calls [$7.00 USD]
** Dealing Flop ** [ A♣, 2♣, K♥ ] POT 21,5
value1Town bets [$11.00 USD]
HERO calls [$11.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 3♣ ] POT 43,5
value1Town bets [$18.00 USD]
HERO?
Villain er LAG regular og kan virke lidt tricky: 32/26/2.8 over 230 hænder og folder 57% til 3bets dog sikkert mere oop. Han er obv. ikke set donke før.
Vi kan hurtigt blive enige om, at 3bet pre ikke er oplagt, og nogle vil sikkert mene jeg er idiot, hvis jeg 3better og kommer i tvivl i det her spot, men ze donkbets forvirrer mig som sagt en anelse :)
Ok here goes:
Hånd 1: Analpirat er faktisk ikke så way off, som nogen må tro, hvis vi caller flop, skal vi bare ofte bluffe, når han checker til os. Jeg kan bedre li at calle, hvis vi har bdfd med, så vi i det mindste har lidt mere equity. Uden bdfd, vil jeg bare raise floppet, men obv også altid raise stort set hele min Ax range her (såfremt vi kun 3better en stærk del af vores Ax range).
Hvis vi skal benytte os af call linjen, skal vi obv begynde at calle m Ax, jeg foretrækker dog raise, for at gøre det sværere for villain.
Iø mener jeg K3s er fantastisk at 3bette med også, men vil kun 3bette en station som ham her, hvis han folder flop ofte til cbets...
Hånd 2:
Jeg vil stort set aldrig 3bette en hånd som A8o, det er nok i virkligheden en ting jeg bør overveje fremover... Jeg er bare mere til at have en bred calling range, og spille meget tilbage postflop.
Det er lidt de samme ting jeg føler gør sig gældende her. Hvis vi raiser K3 og folder til hans shove, så skal vi obv raise A8 her, for at få $ ind. Hvis vi caller K3 og folder til turn bet, skal vi bare calle flop og calle turn. Og så vil vi brænde nallerne en gang i mellem, men brændt barn væsker, og lærer at navigere i større pots, ved netop at komme i mange marginale situationer. Hvis disse situationer så ofte forekommer, skal vi så bare være bedre til at balancere end villain.
Uden nogen synderlig historik, caller jeg dog bare ned m A8 og tager en note og føler det er bedst, isoleret set