Hej, og god formiddag.
Jeg vil gerne have jeres mening. Denne hånd er blevet spillet en hverdags nat. Grunden til jeg satte mig her, var Djeepy. Når jeg ser han spiller har han altid mange $$, og jeg synes ikke han er specielt god.
Jeg sætter mig i position på Anonpg. Ham skal I lige kende lidt til. Jeg startede med at spille ham på NL50, og der startede han med at lave sig et donkey image. Bevidst eller ubevidst skulle jeg ikke kunne sige. Han blev dog bedre og jeg spillede slet ikke med ham i lige januar, og først her midt i februar stødte jeg på ham igen. Jeg har set ham på NL200 i starten af måneden. Jeg har snakket lidt med ChrisJ om hånden (jeg vil sætte pris på du er anonym her m8), og vi har ham begge mistænkt for at spille meget overrolled. Han er rigtig god.
I denne session har jeg Anon på 3 af mine 6 borde. Jeg havde totalt styr på ham i starten, hvor blandt andet denne hånd udspilles. Jeg er ikke i tvivl om, hvad han mener om mig, og jeg er sikker på han ved jeg er vindende.
Foldet til Anon, std siger han 4, jeg caller med 67 ♥ og BB kalder. Flop kommer Q ♥ 4x 2 ♥. Jeg stikker 3/4 ud, han caller. Vi checker derefter turn og river, som er 7x og 2x. Han viser 33.
Spillet er sindssygt aggresivt. Jeg tror Anon raiser mellem 90-95$ af hænderne i CO og på Button, i denne session altså. Jeg har to gange lagt mig til hans 4-bets PF. Han er mere påpasselig hvis han er OOP.
Nu til hånden.
Game #3186039503: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2007/02/19 - 01:35:26 (BST)
Table "Suited" Seat 6 is the button.
Seat 1: Anonpg1 ($118.25 in chips)
Seat 2: mancini ($183.50 in chips)
Seat 3: Morgoth79 ($88.50 in chips)
Seat 4: Heraldmk ($100 in chips)
Seat 5: djeepy2 sits out
Seat 6: l000ser ($108.50 in chips)
Anonpg1: posts small blind $0.50
mancini: posts big blind $1
----- HOLE CARDS -----
dealt to mancini A ♣ J ♣
Morgoth79: folds
Heraldmk: folds
l000ser: calls $1
Anonpg1: raises to $5
mancini: calls $4
l000ser: calls $4
----- FLOP ----- 4 ♥ A ♠ 6 ♣ (15$)
Anonpg1: bets $12
mancini: calls $12
l000ser: folds
----- TURN ----- 4 ♥ A ♠ 6 ♣ 7 ♦ (29$)
Anonpg1: checks
mancini: bets $24
Anonpg1: raises to $101.25 and is all-in
mancini: Kan vi calle?
Jeg har masser af input selv, men jeg står lidt i baggrunden, og læser hvad folk har at sige.
På forhånd tak.
NL100 vs Anonpg1, AJs
hey mancini. Jeg postede engang en hånd herinde som vi også snakkede om via chatten på crypto. Der hvor jeg havde 2 par og villan have en stright - det var Anonpg som var villan, ved ikke om du kan huske det.
Nogen jeg har lagt mærke til ved Anonpg er, at hvis han først har respekt for dig, spiller han ikke en nær så hårdt. Jeg har spillet en del med ham, og jeg synes han slowede meget ned mod mig efter vi havde haft vores kampe. Og hvis dit read passer - at han ser dig som vindene og go - tror jeg ikke han er ude i sjov og spas her. Jeg folder.
Hey, nej, desværre kan du ikke calle. Du bør helt sikkert smide turn.
Fatter ikke, at knappen limp/caller PF.
Husk på, at apong raiser med meget. Jeg havde selv re-raiset PF til 15-18.
Tough one ManCini. Har selv spillet lidt med Anonpg1, og han er meget, meget aggro. Og jeg synes bestemt ikke det er dårligt at calle her.
At han raiser i SB, burde vi give ham mere kredit for en hånd, men jeg har set ham raise med alle mulige hænder i blinds, så at han har en hånd som A9s eller AT er slet ikke umuligt.
Om jeg caller eller ikke, er ret marginalt, men jeg tror jeg hælder lidt mere til callet..
nu er manCini jo en af de helt brede posters herinde, så med fare for han farer i flint og får hjælp af mickey, spørger jeg: er det ikke bare at spille ABC poker mod ham, åbne 4-5 borde og vente til du har billetter når nu vi snakker 100NL
@ Powah
Hvad skulle jeg dog fare i flint over?
Jeg er slet ikke med på, hvad du egentlig mener, med det du skriver?
Det er ihvertfald svært at trykke call. Hvis jeg er på tilt instant betaler jeg bare. Men de fleste gange vil jeg checke Turn bare for at holde potten lille mod en tricky modstander. Men synes det er pænt svært når jeg ikke ved hvad han CR Turn med... Normalt ville jeg kunne huske disse data og basere min beslutning ud fra det
Jeg checker også bag på turn, og jeg kan slet ikke lide at du better så meget. Hvis jeg endelig better det her board her, så er det ikke mere end en 18-19-20 stykker (vi er jo reelt set ikke bange for skide mange kort på river?)
Mickey
@powah
lol
@mancini
Seriøst hvordan kan det være du spiller NL100. Du virker som en solid tænkende spiller og vil da sagtens kunne begå dig højere oppe. Du har spillet dette limit lige så længe jeg ka huske - når du nu er vindende regular over så lang tid må du ha rullen til at move eller er der andre grunde ?
@Mancini
Jeg havde nok overvejet at reraise preflop i forhold til din egen beskrivelse af ham? Kan godt være linien virker aggressiv, men jeg foretrækker selv denne fremgangsmåde med en semi stærk hånd imod en LAG som ham her... 2 ting: Position og du får ham sandsynligvis heads up.
Som spillet havde jeg nog valgt at hæve på floppet. Btw. folder jeg turn.
Jeg har selv haft mine kampe med Anonpg1, det har dog været på NL500 HU, hvorfor jeg ikke er sikker på, at mine reads kan bruges når det er SH.
Mine reads er dog, at han er meget meget glad for at lave plays,og han er ofte ude i en skæg....Især når han laver netop dette move, med at pushe....
Men som jeg nævnte tidligere, er det meget svært at sammenligne HU og SH spil....
I denne givne situation, tror jeg også, at jeg ville vælge at folde....
Jeg ville dog også sagtens kunne argumentere for et call, da han checkraiser dig AI på turn, hvilket ikke er normalt for Anonpg1, at slowe ned,når han har ramt...Han plejer gerne at skyde hele vejen, af frygt for at give dig et freecard....
Jeg vil lige vise et eksempel på et checkraise AI fra Anonpg1.
dealt to snowking K♣ K♥
snowking: raises to $15
Anonpg1: raises to $60
snowking: raises to $120
Anonpg1: calls $60
----- FLOP ----- Q♦ 3♦ 7♣
Anonpg1: checks
snowking: bets $170
Anonpg1: raises to $1318.24 and is all-in
snowking: is all-in $485
Returned uncalled bets $663.24 to Anonpg1
----- TURN ----- Qd 3d 7c Q♣
----- RIVER ----- Qd 3d 7c Qc 5♦
----- SHOW DOWN -----
Anonpg1: shows [Th Ts] (Two Pairs, Queens and Tens, Seven high)
snowking: shows [Kc Kh] (Two Pairs, Kings and Queens, Seven high)
snowking
Nådada manden spiller ud over NL100 også HU med over $1000 i stakken...! Så giver et call på turn mere mening. Det ligner lidt et play.
Snow,
1) lækkert lille 4bet-sweetner der?
2) Hvori består villains play?
Enig med Loki, han kan vel sagtens sidde med et svagt A (A5?) eller air her. Men kender ikke Villian, og ved ikke hvor meget man skal lægge i snows post, som han også selv er inde på. Jeg kalder her.
>hilberado
1) Grunden til jeg laver sådan et lille 4-bet, er netop, at villian ikke vil give en pot op,så snart den når en vis størrelse....Og med dette bet, ved jeg 100%, at han aldrig nogen sinde ville folde, hvilket får potten op på en størrelse, der gør, at jeg vil få max value ud af ham....
Fair nok, viser floppet et A må jeg muligvis lægge mig, men den risiko er jeg villig til at løbe, med det i baghovedet, at hvis flop ikke er et A, doubler jeg....
2) Du mener altså, at det er standard, at gå hele vejen her med TT??Jeg vil mene, at jeg repper en pænt stor hånd pre, og skyder også ud på flop, det til trods skubber villian alligevel, det vil jeg da mene er et play...??
snowking
Yeeeehaaaaa, lige det jeg havde håbet på, en rigtig god pokerdebat! :) TY!
@ Elninho, Mickey
Som jeg skrev, ville min egen mening komme ind senere, jeg ville ikke farve nogle folks øjne med min egen holdning. Faktum er nemlig, at jeg giver jer fuldstændig ret! Mit turnplay er komplet hul i hovedet. Ikke alene better jeg vildt meget (you're right Mickey), men jeg skaber også masser af FE for Anon. Og jeg kender ham og ved at dette move kan han nemt lave. "Fanget med fingrene i kagedåsen", kan jeg huske jeg sagde til mig selv. Jeg SKAL checke bag på turn, og jeg SKAL calle hans udstik på river, som han vil komme med 9/10 gange, som jeg ser det.
@ Leslie (Lidt Off-topic)
LOL! Den har jeg alligevel aldrig fået smidt i hovedet før! :) Men nuvel, jeg skammer mig ikke over noget, har intet og skjule og vil selvfølgelig gerne fortælle dig det.
1. Jeg er meget uerfaren! Jeg tror faktisk at mange PN'ere tror, at jeg har spillet poker meget længe. Det har jeg slet ikke. Jeg har spillet "seriøst" i et år nu, og jeg spillede min første online pokerhånd i en freeroll for 1½ år siden. Før da havde jeg kun hørt om NLHE, men aldrig spillet det.
2. Jeg spillede meget underrolled i min tid på Ongame og også en smule på Prima. Det har jeg lært, at det holder ganske enkelt IKKE! Jeg har det fint med at spille NL100, og jeg spiller gerne overrolled. Specielt fordi det ikke længere er "for sjov", idet jeg skal spille på fuldtid fra sommeren og et års tid frem. Så er en solid rulle vigtig. Jeg har også snuset til NL200 på crypto, men jeg følte mig en smule utilpas endnu, så jeg spillede videre på NL100.
3. Hvis jeg skraber de penge sammen jeg har vundet, i det års tid jeg har spillet, så havde jeg da også helt klart spillet højere. Men i sommers og der før var der ikke noget der hed, at rykke op, i min verden. Havde jeg et overskud, så tilbageførte jeg dem, og brugte dem på alt muligt. Det var specielt galt i sommerferien, hvor jeg tjente rigtig godt, men omvendt også brugte rigtig mange penge. Man er vel os kun ung én gang! ;)
Har du flere spg, så fyr løs.
@ Valo
Jeg kan egentlig godt forstå du spørger. Men som jeg skrev i min første post (burde måske have uddybet det lidt), så har jeg to gange lagt mig til han PF 4-bets. Det jeg ikke skrev var, at det var to 4-bet AI! Han overbetpusher altså mine 3-bets, og det er altså klamt at sidde med AJs og SB 4-better dig AI.
@ Valo, Kraka
At raise floppet er IMO ikke en mulighed. For det første har Anon indtil videre vist stor styrke. Raise 5bb PF og c-bettet imod to mand. Og husk nu, at jeg har en limp-caller efter mig!
At raise floppet skaber en kæmpe pot med en rigtig klam hånd. Jeg tror på, at Anon drysser sine hænder, som jeg har slået, mens han caller med dem jeg er WB. Jeg viser jo også stor styrke ved at raise en PFR der er i SB, mens jeg stadig har en mand efter mig. Han _kan_ godt smide AT her. Husk jeg spiller set på samme måde, og jeg tror godt han er klar over, at AK og AQ hejser jeg PF.
@ Alle
Som Anon har spillet, og med de oplysninger Snow kommer med. Er dette stadig et fold. Flere meninger er velkomne, I love it!
Jeg checker turn. Som spillet folder jeg til turn check-raise.
I denne slags situation synes jeg potkontrol er vigtig. Ved at checke turn lader du en aggro villian bluffe river. Jeg skulle selv have en ekstrem god grund til at calle et turn check-raise all-in med kun top par J kicker, specielt mod en preflopraiser.
/PB
Mancini,
PF er et fold eller 3 bet imo.
Turn er et check, med mindre du ved du kalder et CRAI. I sådanne situationer er det svært at få value fra en dårligere hånd, undtagen et par draws med mindre du floater meget og generelt er lagish. Check turn og snap ham, eller VB hvis checkket til.
Pureking,
"Og med dette bet, ved jeg 100%, at han aldrig nogen sinde ville folde"
Wow lækkert read. (læs: sådanne antagelse eksisterer ikke i min pokerverden)
"Du mener altså, at det er standard, at gå hele vejen her med TT??"
Nej, men om noget ikke det vilde "play" villain er ude i, da han i et agro HU game sagtens kan være foran. Dog stadig et håbløst play fra villain, specielt set i lyset af dit gay-4 bet cards-face-up preflop spil.
Donk on donk violence:-)
@Mancini
Raise flop for info? Dit flop raise betyder umiddelbart ikke at du ikke kan give hånden op hvis der bliver heavy action.. Kan være de drysser, eller Anon caller - og chekker turn?
Ifølge dine egne overvejelser skal hele hånden vel genovervejes.. Altså om du virkelig vil være tålmodig, (blive skubbet rundt med) og vente til du har vaflerne til at nakke ham. Hermed mener jeg at også at mucke AJ preflop - Hvilket jeg bestemt ikke er tilhænger af, da jeg oftest tror at du er godt inde mod denne type modstander med hånden.
Jeg ved at vi har diskuteret før hvornår pengene skal til midten.. Om pengene skal ind med en marginal hånd er for mig at se temmeligt read baseret - og lige her har du for mig at se godt styr på hvad han kan sidde med.
@ VALO
Du bliver nødt til at se lidt mere bredt på det. Altså info vs resultat. Vi har position på manden, jeg kan altså have en stor indflydelse på, hvordan resten af forløbet ser ud, bare af den grund! Jeg er altså ikke villig til, at gå til bunds med AJ på dette flop, og Villain kan meget vel skubbe mit raise. Det ville imo også være ret klamt.
At calle holder jeg potten nede. Jeg vil jo gerne have ham til at skyde, når jeg har ham slået. Husk nu, at selv om Anon er hyper aggro, kan han stadig lægge hænder ned. At raise her er stor styrke, og jeg tror som sagt Anon snildt kan smide sin AT.
Det er altså snowking, og ikke pureking;)
Angående, at dette read ikke eksisterer, må jeg være uenig med dig i....
Jeg har siddet som railbird og observed hans spil, samt spillet en del hænder mod ham, og i og med det er HU, kan du sagtens have et read, hvor du med sikkerhed ved, at en given villian, ikke vil lægge sig til et givent raise, i en given situation, som her....
Anon er typen, der hvis han raiser, ikke lader sig reraise billigt ud af en pot, thats a fact....
"Nej, men om noget ikke det vilde "play" villain er ude i, da han i et agro HU game sagtens kan være foran. Dog stadig et håbløst play fra villain, specielt set i lyset af dit gay-4 bet cards-face-up preflop spil."'
You said it your self....Selvom jeg repper en kæmpe hånd, så vil Anon simpelthen ikke lægge en semi-hånd ned, dette selvom hans villian, repper en større hånd....
Anon har været super godt kørende HU, og det er primært, at mange ikke "tør spille ham", når han laver disse moves....Men det gør jeg;)
snowking
Med alle oplysninger, kan jeg finde et call, men jeg er bestemt ikke glad for det.
Jeg ser ikke villain spille AK-AQ på denne måde. Ej heller et set. Derefter er der mulighed for 2 par og 1 par med straight draw eller selvfølgelig rent bluff. Her tror jeg, at par med straight draw eller bluff er ret sandsynlige, da jeg tror, at det er lidt mindre sandsynligt, at han vil spille en stærkere hånd så hårdt, grundet den stor chance for at miste value fra hænder som AK-AT.
@Mancini
Så ikke dit svar før nu.
Jeg synes at jeg ser bredt på det. Mht. Info vs. resultat. Hvad mener du her? Om summen af dollars du smider i potten for info opvejer resultatet? Hvis det er sådan det skal forståes, så mener jeg at der er stor sandsynlighed for et positivt resultat på flere måder:
1. Du får info.
2. Du lader ikke en LAG skubbe dig rundt som det passer ham.
3. Ikke mindst har du sandsynligvis den bedste hånd.
misforstå ikke. Jeg synes egentligt at dit turnfold her er ok. Men hvis du havde 3 bettet preflop, så havde du vidst hvor du havde ham. I den givne situation reraiser du ikke, derfor står du komplet uden info når du heller ikke raiser flop - En dygtig LAG vil i min verden ofte have godt styr på hvor stærk din hånd er, når du caller preflop, caller flop og better turn.
@ Valo
Jeg er ikke enig i resultatet af et raise
"1. Du får info." --> Korrekt, men det er en dyr info. Og måske vigtigst af alt, så tvivler jeg på, at jeg får action fra de hænder jeg slår. KK/QQ, som kan være svære at slippe, folder uden tvivl. Caller han mit raise er jeg crushed i hånden-
"2. Du lader ikke en LAG skubbe dig rundt som det passer ham." --> Det kan vi ikke vide. I og med at vi raiser, skal Anon acte igen, og jeg har lige lagt mig to gange til 4-bets PF. Jeg tror sandsynligheden for, at han skubber, er meget sandsynlig. Og husk knappen stadig skal acte.
"3. Ikke mindst har du sandsynligvis den bedste hånd." Dette er vel et argument for at calle? Det er vel dumt, at blæse ham væk.
Jeg vil synes det er klamt, at 3-bette PF. Ikke alene fordi Anon raiser i SB, og fordi han meget vel skubber.
@Mancini
Vi bliver vist ikke helt enige her ;-)
Uanset hvad, som du spiller hånden er jeg enig i at et turn fold godt kan forsvares.
Fortsat god dag.
VALO,
At "raise for info" er generelt et meget dårligt move. For det første er det stort set ikke aplikabelt med 100bbs da hvis du raiser flop, pludselig facer en 1:4 hvis vilain skubber, folder du så? Derudover vil du ved at raise flop, folde alt du har slået og få action fra alt du er crushed til, simpelt set.
At det så ovenikøbet mod en lag på et forholsvis tørt bord, hvor du meget ofte har den bedste hånd mod en spiller der er likely til at ligge 3 barrels på dig med air, er det endnu mere dumt at raise.
@Hilbardo
Jeg kan ikke helt følge dig i at det er dårligt at raise for info..
Den eneste måde jeg kan finde ud af hvor jeg står med en hånd som AJ her (som den er spillet) er ved at raise floppet. Derfor ser jeg et raise her som et kombineret value/info raise. Man skal vel tage med i sine beregninger hvor ofte man realistisk set er foran en spiller som raiser MANGE hænder preflop og er hyper aggressivt postflop!
At gå i chek-call mode virker meget passivt og er for mig ikke den rigtige løsning! Hvis han skubber efter mit raise folder jeg...Måske...Afhængig af gut feeling.
Hvis jeg ikke raiser her vil en spiller som ham måske stikke ud på samtlige streets og på river (måske) turn, vil jeg stå med en endnu sværere beslutning.
Men som tidligere nævnt, havde jeg spillet hånden anderledes fra start.
@Valo
Vi behøver ikke raise for info her, når vi meget vel er foran villains range, sådan som Mancini har beskrevet ham.
Som Mancini også skriver det, så er vi ikke glade for at spille om 100xbbs i denne situation, samtidig med, at vi ikke ønsker at skubbe en aggro villain af hans oftest marginale hånd.
Det vi derimod ønsker er, at udnytte vores position på river og det er her styrken ved et call på floppet og et turncheck er.
VALO,
Mærkeligt du vil raise flop for info for halvdelen af din stack. Skubber villain, lader du gut feeling bestemme om du kalder?
Dine tanker er meget steriotype for en spiller som ikke er glad for marginale beslutninger på turn/river --> så raiser man for info, og glemmer alt om potcontrol med en marginal hånd og at du aldrig får action fra en dårligere hånd.
Endvidere snakker jeg om hvad der er mest profitablet i længden. Raise AJ vs hans range, eller kalder flop.
@hilbardo
Hvis hero raiser til en 35-40 stykker er det ikke halvdelen af hans stack -Han sidder med 183.
Jeg glemmer ikke potcontrol og jeg har hellere ikke problemer med hverken turn eller river beslutninger. Spillet er, ifølge Mancini selv, sindsygt aggressivt - hvilket også betyder at indbyrdes kampe mellem bordets bedste spillere, der laver moves, better hinanden af bedre hænder osv. At du kan udlede at han skulle have en bedre hånd forstår jeg ikke.
Men som tidligere nævnt spiller jeg ikke hånden som Mancini, men som du også selv foreslår hæver jeg preflop.
VALO,
"du kan udlede at han skulle have en bedre hånd forstår jeg ikke."
Det udleder jeg ingen steder. Jeg tror vi er foran villains range ofte men dog ikke ønsker at inflate potten og lade ham komem væk fra air?
"Hvis hero raiser til en 35-40 stykker er det ikke halvdelen af hans stack -Han sidder med 183."
Eff stacks efter villains flop bet er 100, det er du med på ik?
Anyways tror jeg ikke vi bliver enige, jeg har sagt hvad jeg synes er relevant i denne hånd. Endvidere er det trivielt du bliver ved med at nævne du spiller den anderledes end Mancinim på baggrund af samme ligegyldige argumenter (vil ik skubbes rundt af lag osv).
@Mancini
Spændende hånd og god læsning!
@Hilberado
Jeg vil forsøge at afslutte diskussionen på en mindre arrogant facon.
Jeg er med på de effektive stacks - my bad.
Jeg er ikke enig i Mancinis måde at spille hånden på, dette er væsentligt for argumentationen og ikke trivielt, da jeg ser hånden som spillet og ikke som jeg selv ville have spillet den. Hvis du mener at jeg ville spille hånden anderledes, fordi at jeg ikke vil skubbes rundt med, tjaa.....
Jeg tænker udfra min egen måde at spille på, men synes absolut at det er det meget lærerigt for mig selv at diskutere hænderne.
Du er ikke enig og synes at jeg er triviel - fair nok, det gør dog ikke mine argumenter ligegyldige eller mig til en stereotype for visse beslutninger!
Fortsat god aften.
"Du er ikke enig og synes at jeg er triviel - fair nok, det gør dog ikke mine argumenter ligegyldige eller mig til en stereotype for visse beslutninger!"
Jo da.
Hehe .. Jamen jeg vil da med glæde slutte tråden af, men der er desværre intet interessant at skrive.
Jeg synes vi har haft en god diskussion, og der har været nogle centrale emner oppe, specielt flopspillet.
Men lad mig slutte den af med at sige hvordan det hele endte. Som skrevet kvajede mit turnbet hele hånden op. Jeg foldede derfor til hans CRAI. Det var først bagefter jeg kom til at tænke på det, og jeg kan meget vel have været foran. Får jeg nogensinde fat i Anon igen, skal jeg nok spørge om han kan huske det! ;)
Er der noget jeg mangler at nævne, eller der er ting der er usagte, så fyr løs.
God weekend til jer, PN.