NL1000, AA i SB, 4 handed.

#1| 0

NL 1000, 4 handed.

SB (villain 1) $1.412
BB (hero) $1.018
UTG (villain2) $790

Hero samler A A op.

Reads:
villain1: TAG spiller, primært aggressiv som first-in aggressor pre-flop og på floppet. Lidt tendens til at chase.
villain2: Ikke meget kendskab til ham, men virker lidt for loose uden de store skills.

Hero har i den seneste halve time spillet relativt tight af et 4 handed game pga. kolde kort og missede flops.

Pre-flop:
villain2 raiser til $35, knappen folder, villain1 re-raiser til $85, hero caller, villain2 caller.
Jeg vurderer at villain 1 her kan have re-raiset med 99-AA samt AK/AQ fra SB

Flop (pot $255) 8 4 8
villain1 better 175$, Hero caller, villain2 folder.

Turn (pot $605) 8 4 8 Q
villain1 checker, hero better $200, villain1 caller.

River (pot $1.005) 8 4 8 Q 10
Check-check.

Jeg synes denne AA blev spillet for passivt, men vil lige vente med mine overvejelser til der evt. er kommet kommentarer om alternative linjer i hånden.

02-06-2006 00:05 #2| 0

Havde i hvert fald givet på nakken på floppet, det er der ingen tvivl om..

02-06-2006 00:20 #4| 0

Først synes jeg faktisk det er godt du kun caller preflop da du ellers med et raise havde givet villains info om, at du sidder med QQ/KK/AA.
Synes det ligner JJ? Tror han bliver lidt forvirret, da du caller hans flopbet, så jeg synes egentlig det fint at du kun better 200$ på turn, da han fristes til at calle.

Men hvad ved jeg, spiller ikke disse levels :)

02-06-2006 00:20 #3| 0

Jeg ville nok re-raise pre-flop, da der ser ud til at være god action.
Det gælder jo om at få moneterne ind til midten som sikker favorit.

02-06-2006 01:14 #5| 0

Valuebet river...

02-06-2006 04:55 #6| 0

Jeg synes glimrende spillet indtil river, men der valuebetter jeg også med stort set any villain undtagen folk der spiller meget tricky oop.

02-06-2006 05:37 #7| 0

synes også kun du laver en fejl og det er dit check på river :)

03-06-2006 12:27 #8| 0

EDIT: SayNoToBots fra Houen1s account ;)

Tak for kommentarerne :) Villain1 havde JJ.

Her er mine overvejelser om hånden:

Pre-flop
Jeg re-raiser ikke her netop af de årsager ChrisJ skriver.
Det er selvfølgelig en skam at calle de gange én af villains sidder med KK, men alle andre situationer tror jeg der er mest value i blot at calle mod en pre-flop re-raiser hvor vi har position. Netop med position på re-raiseren vil vi meget ofte få smidt et godt bet i hovedet på any flop, og det synes jeg der er god value i med villain1s hand-range.

Ved at calle frem for at raise giver vi desuden original raiser muligheden for at lave en stor fejl når turen kommer tilbage til ham. Jeg kendte som sagt ikke villain2 så godt, men chancen for et skub/re-re-raise med AK/KK/QQ og måske endda andre hænder øges ved blot at calle.

Jeg vil mene stacks skal være noget større før et re-re-raise fra heros side er at foretrække.

Flop
Vi er foran 99% af tiden her og der er ingen draws til mere end 2 outs.
Muligvis er det bedre at raise her frem for at calle, men princippet bag callet er dog lidt det samme som pre-flop :

1) Villain2 får muligheden for at begå en stor fejl i baghånden.

2) Villain1 bevarer initiativet og muligheden for også at leade turn (specielt hvis der falder en 2-8) hvilket jeg i lige præcis denne hånd gerne ser.

Turn
Planen lykkedes ikke og der kom en ubehagelig dame oven i hatten. Nu kan vi være bagud og samtidig skruer 99-JJ ned for gassen her. $200 bettet er et forsøg på at holde en lidt nysgerrig villain inde i hånden, hvilket jo gik denne gang.

River
Jeg checker og det er en klar fejl.
Vi ville have hørt fra QQ med sikkerhed og ganske givet også 10 10 og der er stadig chance for at KK/JJ betaler her.

Beklager den lidt sene opfølgning, men jeg blev lige fanget i spot-festivalen :)

03-06-2006 14:38 #9| 0

Re-raise Pre-flop

03-06-2006 14:50 #10| 0

Jeg raiser floppet netop for at få aktion af høje PP inden et scarecard kommer på turn.

03-06-2006 14:56 #11| 0

Reraise IKKE preflop. Men på floppet.

Selvom det er rigtigt at der på nuværende tidspunkt ikke er nogen hånd med mere end 2 outs, så har villains hænder "outs" til kort der lukker ned for action. Det være sig A/K måske Q''er.
Falder et af disse kort står du i en træls situation på turn fordi du ikke fik bygget mere pot på floppet, og fordi du kan blive i tvivl om du er størst.
Som jeg ser det er man nødt til at raise floppet for at bygge en pot og udnytte at det er et kanon flop.

03-06-2006 14:59 #12| 0

Hvorfor skal han ikke re-raise pre-flop med den action?

03-06-2006 15:59 #13| 0

Reraise pf - spillet er 3 handed for gods sake, lidt aggressivitet er vel forventet. Hvis du KUN reraiser her med AA/KK så vil jeg mene du bør tilpasse dit spil lidt bedre til SH.

Flop spillet er fint nok - fuld gas på turn og resten ind på river.

03-06-2006 18:03 #14| 0

Vi er 4-handed.

Der er et raise og et reraise foran. Hvis vi raiser igen så kunne vi ligeså godt klistre et turtlesklistermærke i panden på os selv hvor der står AA/KK.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar