Villain sidder med 1025 og er ukendt. Jeg dækker.
Der foldes til villain på knappen, der raiser til 30. SB folder, jeg reraiser til 105 med A♥,K♦. Villain caller.
Pot: 211
Flop: A♣,5♠,10♣
Hero: Bet 145
Villian: Call
Pot: 501
Turn: 3♣
Hero: ?
Hvad gør folk herfra? Villain har 775 tilbage.
Jeg venter med at afsløre hvad jeg gjorde på turn, men jeg har fortrudt mit spil mange gange siden.
NL1000 A,K i BB på Full Ring
jeg siger nok 120-130 preflop.
better 190 på flop
og som spillet better jeg 280 på turn og har et easy fold og hvis han caller. check folder jeg river
edit: alt afhængig af bord og mit eget read på villain checker jeg dog også her ganske ofte
@johnson
Givet at du checker turn, hvad gør du så når villain henholdsvis
1) Better 285
2) Skubber sine 775 til midten
?
1) Tænker 2 seconder og trykker så på fold knappen
2) Insta folder
grunden til at jeg checker ville være fordi at jeg var klar til at opgive potten.. når det er en ukendt og ingen reads er det svært at se hvor mange hænder du kan slå ligenu. derfor ville jeg kun checke for at checkfolde.
Derfor jeg synes du bliver nød til at stikke et ca. half pot bet ud fordi han kun kan calle eller skubbe når han har dig slået og du derved for god info ud af ham.
Hvis du checker vil han bette en masse hænder ud i dig som du både er nede til men også nogen du er foran og det er ikke en ønskelig situation.
Men du bliver nød til at bette mere både preflop og på flop!
Du fokuserer alt for meget på den ♣. Det er en 3-bettet pot i en blind-battle, han har AQ/AJ langt oftere end flush.
@johnson. Hvorfor synes du egentlig, der skal bettes mere på flop? Hvad opnår man ved at bette mere end 2/3 pot i denne situation?
@Pethie
Du er spot on der. Den har også irriteret mig lige siden jeg spillede den. Det kommer ikke til at ske igen :)
Hvilket range sætter i villain på inden floppet falder, når han åbner fra SB med 3BB og caller mit reraise til 10,5BB med position? (hvis vi antager han er nogenlunde sane)
Jeg kan ikke rette i tråden. Så der kommer tilføjelse her:
@johnson.
Hvorfor synes du egentlig, der skal bettes mere på flop? Hvad opnår man ved at bette mere end 2/3 pot i denne situation?
Derudover er jeg ikke sikker på, at jer enig med dig i, at vi "får besked" hvis vi better halv-pot på turn. Hvis han sidder med A,Q / A,K med en klør kan han vel godt finde på at raise all-in på turn hvis vi better, ligesom han vel også kan gøre det med A,K uden en klør. Disse hænder vil vi jo meget nødigt lægge os til med de pågældende odds (hvis vi better halv-pot og han raiser all-in), derfor er jeg ikke helt overbevist om at bette halvpot på turn og folde til yderligere action.
@Pethie
Du er spot on der. Den har også irriteret mig lige siden jeg spillede den. Det kommer ikke til at ske igen :)
Hvilket range sætter i villain på inden floppet falder, når han åbner fra SB med 3BB og caller mit reraise til 10,5BB med position? (hvis vi antager han er nogenlunde sane)
"Hvilket range sætter i villain på inden floppet falder, når han åbner fra SB med 3BB og caller mit reraise til 10,5BB med position? (hvis vi antager han er nogenlunde sane)"
Det er meget svært at sætte ham på en range her, da det varierer voldsomt fra spiller til spiller.
Du bør overveje at reraise mere pf. Jeg smider minimum 125 ind.
Jeg har lidt svært ved at lure dynamikken i de her FullRing games, men givet det er en knap-BB battle (som der er ufatteligt mange af på NL1K+ fullring) er det her en auto-stackoff i mine øjne.
Lidt mere preflop for at kompensere for position. 2/3 flop og skub så any turn.
- AB