Ok der er en del historik i følgende hånd.
Spillet er b2b. Jeg har spillet med begge villians på 3 borde, og er 12-13 BI oppe på nuværende tidspunkt. Der har altså været god action, og folk har spillet aggressivt og 3 og 4bettet rimelig liberalt.
De to villains.
BB er Koncernen som jeg anser for en af de 3 skrappeste spillere på det angivne limit. Har spillet meget imod ham, og mit klare indtryk er, at han 4better pre AK+ QQ+ og ikke andet, og at han kun sætter skillingerne til midten når han har varerne.
I denne session har han stacket mig en enkelt gang, da jeg checkraiser ham all in i en rr pot(jeg er reraiseren) med JJ på et 249 board. Han caller med QQ. Denne hånd forsøger jeg uden held at benytte i nedenstående.
3rd position husker jeg ikke nicket på. Men han er en god TAG.
Har i HH så den kommer fra hukommelsen.
Bemærk stacks. 3rd pos sidder med 2500, Koncernen med 1500 og jeg dækker begge.
Dealt to hero: A♦A♠
3rd pos raiser til 40. Hero reraiser fra SB til 135. Koncernen caller fra BB og 3rd pos. kalder ligeledes.
Bemærkning: Har aldrig set Koncernen coldcalle i en sådan situation, så har ikke rigtig nogen klar ide om hvad han har.
Flop: 5♥8♣8♥
Potten - 400.
Hero checker. Koncernen better 220. 3rd pos. caller og hero caller ligeledes.
Turn: 5♦
Potten - 1000
Der checkes hele vejen rundt.
River: 9♠ Hero better 400. Koncernen er all in for 750 mere. 3rd pos folder.
Action on hero.
Jeg er ikke så meget i tvivl om river, men vil gerne høre jeres kommentarer. Flop og turn vil især gerne have kommentarer på.
Efter nogen respons vil jeg forsøge at redegøre for mine alternative linie.
NL1000 deep river spot
Jeg kan egentlig godt lide dit flopcheck, men så er det for at CR især når den er 3-way. Og med henblik på din JJ hånd tidligere, tror jeg at Koncernen kan finde et call frem med 1010+
Mvh Slot
Umiddelbart synes jeg floppet er det bedste sted at benytte jeres historik, specielt fordi 3rd pos også er med.
Som spillet synes jeg et lead på turn kunne se tilstrækkelig weird ud til at klemme value fra ♥overs, samt mid pps og måske 67. Har en af dem klonket huset med noget 45/56 er jeg ret sikker på der bliver bygget pot op her, da det tegner til der i hvertfald er min. et overpair ude.
River er rigtig weird alá 99, men igen din linie er heller ikke ligefrem transperant. Tvivlsomt om vi er foran mod Koncernen her, men kommer aldrig væk fra 3:1 som spillet.
GA
MÅK!
Det er et aldeles uoplagt board at bluffe på - specielt når du bet river. Jeg tror ikke, han er i stand til at gøre dette i skæg eller som VB af TT+.
Bet er fint, men det er med B/F in mente (har ellers virkelig lyst til at checke)...
@Tina
Kan bare ikke se Koncernen checke turn bag hero i en rr pot med en 5 eller 8 i hånden. Hele hånden er lidt weird i know, men hvis ikke han skal ha lidt value ud af Heros hånd som ligner indtil videre noget TT+ imo, så spiller han den sgu lige så weird.
At 9'eren så måske rammer ham er noget andet, men spiller du nogensinde 78/56 sådan her hvis du er Koncernen?
Sådan som den er spillet, og med tidligere historie, kan jeg heller aldrig lade være med at VB river.
GA
Better altid turn her, jeg har det generelt skidt med at give to frie kort væk i en 3-way pot med AA.. Udover det, så ligner Koncernens linie 99 tilpas meget til at jeg folder river :)
Umiddelbart ville jeg være ret sikker på, at Koncernen ikke coldcaller her med en 5 eller 8 på hånden...
interessant hånd!
Preflop
Det er meget større chancer for, at hero eller 3. position spilleren har ramt dette flop, med 8x eller 55, end at koncernen har ramt det.
Jeg tror ikke Koncernen kalder preflop med suited conn. Hans hænder, tror jeg, vægtes kraftigt imod PPs - specielt TT-QQ, men også KK og AA og en gang imellem nogle mid PPs.
Flop
Går ud fra du checker flop, da du ikke ønsker at komme AI vs 3. position spilleren og får at spille den lidt passivt/tricky. Koncernen sidder med 150bbs og har ikke samme incentiv at spille potcontrol som du har det. Med et højt PP må han næsten gå ud fra at han er god efter du checker floppet. I hvert fald god nok til at stikke ud. Jeg tror han er mere tilbøjelig til at stikke ud jo højere hans PP er, men man kan også se det fra den anden side, idet TT har mere brug at beskytte imod overkort end fx KK har det.
River
Ting der taler for et call er, at han stort set ved du ikke har et fult hus. Og at du samtidig ikke ligner AA, men snarere noget ala JJ-QQ. Dit betsize på river skriger ligeledes heller ikke styrke.
På den anden side skubber han AI 2nd to act på river, hvilket beviser at han er "ligeglad" med muligheden for at 3. pos spilleren sidder og sløvspiller, men det er også meget tvivlsomt at 3. pos spilleren skulle sidde med en monster.
Spørgsmålet er om han valueshover KK her? Hvis han gør det er der 6 kombinationer du slår.
Hvis han kun valueshover én kombination af KK og ellers AA, 99, 88 har du et breakeven call.
Jeg kalder
chk call river?
edit: chk/evaluer
Synes flop check er fint... du vil så ofte give coldcaller initiativet her, at det er fint at gøre det med AA også.
Ser fint ud hele vejen. Det eneste ulækre er 999, men ffs det bliver stadig et snap call på river.
Hvad med timing tells?
Hvor længe tænker Koncernen inden han cold-caller pf?
Umiddelbart vil jeg sætte ham på 99-AA, hvor 99, TT og JJ nok er mest sandsynligt. Spørgsmålet er dog så, hvad han shover river med for value her?
Da responsen ser ud til at være aftagende vil jeg lige runde hånden af.
Har stadig lidt svært ved, at se den optimale standard linie her, så hvis nogen har noget at byde ind med er de velkomne.
Efter at have bitchet lidt i chatten over at Koncernen havde fanget sit set på river callede jeg og han viste 66...
River kan imo ALDRIG foldes, da hero underrepper sin hånd voldsomt(både ved den passive flop og turn linie og lave udstik på river) og villains range begrænser sig til 99 og de meget usandsynlige quards.
Min plan for floppet var at checkraiser et udstik fra Koncernen, men når tredjemanden caller med bagpå med så dybe stacks, ja så fik jeg sgu noget kolde løg og valgte blot at calle - måske en fejl??
Hvad jeg måske syntes man kan tage med fra denne hånd er, at det er en super god ide, at antage utraditionelle linier imod især dygtige spillere, da dette kan få dem til at lave ret store fejl, hvilket jeg syntes er tilfældet i denne hånd.
Btw.
"BB er Koncernen som jeg anser for en af de 3 skrappeste spillere på det angivne limit."
"han 4better pre AK+ QQ+ og ikke andet, og at han kun sætter skillingerne til midten når han har varerne."
Hvordan i ALVERDEN kan disse to ting harmonere sammen?
Jeg synes btw c/r er relativt dårligt, da din hånd er vanvittigt defineret og han i hvert fald bør folde til og med QQ.
c/c er, check turn og b/c river er vel fint nok som et weird miks up- I guess.
@haarby
Altså jeg syntes du spiller din hånd relativt faceup - og så shover villian river selvom han ca. ved hvad du har - og du betaler så alligevel.. Jeg kan ikke rigtig se hvordan det er godt.
Eller meh - hvis du har tænkt dig at betfolde fordi du ved at villian ved du ikke kan kalde så er det vel ok. Men hvis du better og så går i tanken fordi han shover og så ender med at kalde fordi du ikke gider at folde esser så er det ikke så nice :)
Jeg kan godt lide din linje, primært flop og turn. River afslører du lidt din holding og CRAI er nok bedre. Men selvom vores hånd er lidt mere defineret ved riverbettet, er det stadig sick dårligt at folde til shovet imo.
Derudover som Løp mht. reads på Koncernen.
Turbo: Hvordan kan CRAI nogensinde være godt?
Så skal man da vist være kendt som lidt af turbomager... sludder som en ballademager :)
Altså.. Hvis nogen skulle være i tvivl folder jeg obv ALDRIG på river her.
@Løp
De to kan sagtens harmonere. Hvad du måske vil kalde et leak vil jeg nok i stedet kalde en spillestil. Og det er altså ikke alle som formår at adjuste, da det også kræver ret stor informationsmængde at kunne udlede dette. Men ja, det gode spillere kan udnytte den viden. Men det er altså de færreste der er i stand til dette. Og så renser han til gengæld de mindre gode ekstra meget på den konto - plus han naturligvis har andre kvaliteter.
@ Sas
Jeg kan self. godt se hvad du mener. Jeg tror blot tilfældet er, at villian ikke mener jeg spiller hånden face up, og derfor laver et "jeg kan sgu ikke se hvad du har så shover for du kan ikke være ret stærk" - shove. Det er i hvert fald sådan jeg læser hans shove på river, når jeg er bekendt med hans hånd.
@Turbo
Jeg har svært ved at se hvordan et CRAI kan være godt. De to villians kan checke bagved med laaaangt de fleste holdings. Derimod er mit udstik tilpas svagt(2/5 pot i guess) at de kan calle med en relativt bred range(da jeg ikke syntes jeg spiller min hånd face up) samt induces til at bluff shove river.
Altså selvom han kun 4-better vs ringe modstandere(så han basicly ikke 4-better mod regs-hvilket er fint) så er det da SICK exploitable hvis ikke han er i stand til at sende skillingerne til midten uden varerne.
At vi så er nogen der gør det modsatte til yderlighederne er en anden ting;o)