NL1000, flopped 2nd nuts, 3way

#1| 0

Villain har givet den godt med gas på et andet 3handed bord hvor vi sidder og spiller NL600. Men det skal lige siges at dette primært har været imod den svage spiller ved bordet og han har siddet i position på ham. På dette bord har han spillet tight og ellers ikke været out of line på nogen måde. Han er nok mere vant til disse stakes end jeg er, så jeg tror han har været lidt kort død, uden self at kunne vide det.

Villain 2 er target ved bordet. Han spiller 45/19/0,8.

Tror villain ser hero som TAG’ish der dog har spillet mere loose lige præcis på dette bord grundet at der tidligere i sessionen sad 2 fisk på bordet. Ellers har jeg ikke spillet med villain før.

Eff. stack er 193 bb’s.

Seat 1: xxx ( $1337.00 USD )
Seat 2: Villain ( $2685.00 USD )
Seat 7: Hero ( $1934.75 USD )
Seat 10: Villain 2 ( $1426.15 USD )
Villain posts small blind [$5.00 USD].
Hero posts big blind [$10.00 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 7 J ]
Villain 2 raises [$25.00 USD]
xxx folds
Villain calls [$20.00 USD]
Hero calls [$15.00 USD]

** Dealing Flop ** [ T, 8, 9 ] $75
Villain bets [$55.00 USD]
Hero calls [$55.00 USD]
Villain 2 folds

Hvordan spiller i flop – flat eller rr?
Hvad hvis vi kun sidder med 100 bb’s?
-i må gerne sætte nogle ca. procenter på hvor tit i hhv. RR/flatter.

** Dealing Turn ** [ Q ] $185
Villain bets [$125.00 USD]
Hero calls [$125.00 USD]

** Dealing River ** [ 5 ] $435
Villain checks
Hero checks

På river sidder jeg og tænker over hvad villain kalder med OG at jeg nok ville CRAI med KJ hvis jeg var villain, samtidig med at andre borde kører ved siden af + at NL1000 er højere end normalt og vi er lidt deep. Resultatet er at jeg timer ud. Det er jo weak, oh well, fejl sker jo... men jeg fik en note på villain, så lidt value fik jeg da på river!

17-12-2008 08:58 #2| 0

Jeg raiser stort set altid floppet her. Han donker ind i dig og en småtyret fisk på et 89Tr flop hvor man må forvente at blive betalt mindst en gang ret ofte.

Dvs. hans range indeholder primært par, to par, 3ens, ren streg træk, combodraws. Right?

Mod trækkene vil du helst have noget betaling for at han trækker til ting han ikke har odds til.

Mod alle madehand combinationer findes der rigtigt mange actionkillers på turn (6,7,J,Q og måske flere). Desuden er der meget få turnkort som improver hans hånd til noget bedre (som du samtidig slår).

Ting der trækker den anden vej er, at han kan have 78,79,7T og der kan klonke en 6'er på turn. Dette sker dog ikke så ofte.

En anden ting er, at du gerne vil have fisken til at lave noget åndssvagt. Dog giver du ham ikke mulighed for at lave en stor fejl her hvis du bare caller (medmindre han er meget aggressiv). Hvis han finder på at calle et rr med Tx,9x,78 og lignene har du virkelig gainet meget til gengæld.

Endelig er det ekstra rart at få bygget potten når i er 200x deep.

17-12-2008 10:32 #3| 0

Jeg er helt med SteenV her, det her spot er det oplagt og raise floppet da villian 1 leader ud i dig, af de årsager SteenV nævner. Jeg kan tit finde på at flatte floppe hvis man har en aggresiv smallstack bag ved, som man kan håbe skubber ind over. men med de her stacks synes jeg det rigtige er at raise.

Som spillet er turn fint, men som du selv skriver så er det altså meget weak og chekke river bag ved her, hvis han c/r dig ind så har du en svær beslutning men den skal altså bettes

17-12-2008 13:31 #4| 0

jeg kan virkelig ik li dit preflop spil

18-12-2008 03:44 #5| 0
OP

tak for gode svar!

en del faktorer gør sig gældende for at jeg kun kalder

En anden ting er, at du gerne vil have fisken til at lave noget åndssvagt.
-jeg har nok tænkt at med et raise raiser jeg fisken ud. Men kan godt se, at hvis han sidder med 2 par, par + draws, overpar, så sætter jeg ham i en svær situation, der forhåbentlig gør at han laver en dyr fejl. Dog kan han stadig gøre fejl når jeg kun flatter, vil jeg mene.

Aktion killers
gode pointer! Jeg "glemmer" lidt for tit lige præcis dette aspekt pga at jeg tænker på min range og prøver at holde den bred.. mere nedenfor

RR range
Den største årsag til, at jeg kun kalder skal findes i min re-raising range. Da jeg prøver at reppe en forholdsvis bred range i de ting jeg laver, bliver dette ekstra svært, da vi nu sidder med 200bbs.

Jeg går ud fra at i rr en polariseret range her som i også stakker af med selv om vi nu sidder med 200 bbs?

Hvis det er tilfældet, er det næste spørgsmål hvilken range i rr her?

Kan vi begynde at rr hænder som vi ikke ønsker at stakke af med når vi bliver deep. Dvs charge draws og dårligere made hands, dog med forbehold om at vi ikke går hele vejen hvis villain viser for megen interesse? fx rr flop, check turn behind , bet river.

En helt anden ting er måske, at jeg bare nogle gange skal erkende at jeg har en super hånd og at der er for mange aktion killers og derfor sætte et rr ind og håbe på at villain laver en fejl ...

håber det gav mening

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar