Situationen vi alle får stiv pik af. (6-handed)
Effektivestacks: 3350$
HERO raises 30$ 8♥8♣ UTG+1
Villan (BB) raises 110$ - 80 mere for HERO
Flop: Q♠8♠8♦ (pot: 225)
Villan bets 140
HERO ?
Jeres linje herfra? Call - raise? Evt. betsize.
Edit: Villans stats: 30/22/2 - 3Bet: 5.8
NL1000 floppet quads 330bb effektive
Clickraise :D
Mere serioest, har villain tendens til at koere two-barrel? Hvad caller du med hvis du ikke lige har floppet quads?
Ret fornemt bræt at raise på, da han caller med en del hænder. Og han 2nd barrel'er formentlig ikke det helt store...
Hvad er hans turn agression i forhold til flopagg? Jeg raiser her, da du viser utrolig stor styrke ved at flatte her og raise turn.
Raiser du her kan han se det som bluff/semibluff eller som testraise.
480 to go.
Raise til 550
[ ] stiv pik
[x] hjertebanken, adrenalinrush, missclick fold
Anyway, raise som de andre også siger. Du repper intet lige meget hvordan du spiller den så få nogle penge ind.
repper intet???
altså han repper vel en god hånd der tør at spille tilbage på en hånd der har reraiset preflop?
Er selvfølgelig enig i at den skal raises, men synes det er mærkeligt at sige at vi intet repræsenterer?
Raiser floppet fordi det nok også ville være vores play med et flushdraw eller en hånd som AQ :)
Jeg kan godt lide tankegangen med at raise floppet, men synes en anden interessant linje ville være at "floate" floppet for så at raise eller bet/3bette turn ligemeget hvad der kommer. Vi har sjældent et draw, da vi ofte raiser det på floppet. Og vi har (næsten) aldrig QQ da jeg formoder at den bliver 4bettet pre? Vi har næppe Q8 givet vores kald af 3bet og åbning i early. Derfor repræsenterer vi ekstremt få hænder og det kan helt sikkert dels fremtvinge nogle light calls og dels induce noget spastisk fra Villain.
Er det helt væk?
Mhau
Den linje stinker bare af mega ekstrem styrke. Når vi sidder så dybe vil jeg faktisk reraise med samtlige hænder. Jeg siger 480, og han smider i mucken desværre. :(
Med mindre han ved at du ved "man" ikke kan forsætte med en meget stor del af hans range hvis du raiser så synes jeg bedre om et kald.
Han kan jo mere eller mindre kun fortsætte med AQ,QQ, Ax♠, KK og AA.
@ Joanna
Helt enig. Men det er bare ekstremt svært at floppe særlig godt på det board.
Hvis du havde oprettet hånden som om du havde 6♦7♦ og du floatede floppet og enten raisede eller bet/3bettede en blank turn er jeg 95% sikker på at PN ville kalde det spew, et dårligt bluff og lignende eftersom du repræsenterer en _meget_ snæver range. Af den grund mener jeg at det kunne være en alternativ linje. Dermed ikke sagt at den nødvendigvis er bedre end den du valgte. Synes bare det kunne være interessant at diskutere :)
@-juan-
lool :D
Vi er nødt til bare at kalde da vi ikke kan forvente at villian har ramt når vi har ramt det hele.Jeg ville gå i check/call mode og få stakken ind på river.Jeg plejer altid at få betaling på denne måde.
Mvh Simon.
Jeg synes godt nok dit flopraise er højt. Ville du raise så højt med fd, som vel er den eneste hånd udover 8x du spiller sådan på det board?
Siger en 360-ish. Det er strømlinet for at gøre bluffs/semibluffs billige, kan måske induce light calls og i ny og næ få ham til at rebluffe.
Er du typen som helt konsekvent flatter AQ og oven i købet fd i position, og villain ved det, synes jeg det er dårligt at hejse flopperen.
[x] quads findes ikke.
Anyways, klart raise. 422$ total herfra.
Er helt enig med at der skal stikkes til den. Hvad med det go'e gamle all in paa floppet?
Mvh Sealand
@Sea
Så du vil gerne raise 3.000$ oven i hans 140$ udstik... Hvad er din range i dette spot? :-)
I like all in
det ser fishy ud og så tyrekalder folk hver gang.
jeg polaisere gerne mig selv her så gør det kun med Quads eller 2♦3♣.
lol, saa ikke lige at vi var saa dybe. Saa haelder jeg nok mere til et raise ala 240$, saa den hedder 380$, selv om jeg nok vil gaa all in hvis jeg formoder at han kan kalde.
Mvh Sea
@ Sealand
Så du vil gerne gå all-in med nuts hvis du tror Villain kalder?
Hold kæft mand, det er sgu en taktik langt de fleste har overset...
Oh... my... God :D
Har selv forsøgt raise ved floppet optil flere gange med floppet quads. Synes stortset aldrig man får value (nl100/nl200). Derfor er jeg begyndt at call i pos og så RR på river. Ved godt man skal have stakken ind men sandsynligheden for villain har ramte på floppet er lille derfor kan jeg godt lide at give flere kort. Hvilket har medført jeg har fået stakken ind da villain hits flush/str8/sets.
Så min linie er call/bet call/bet call/bet/Rereaise all in.
Hvis det er en meget aggro villain der calls Reraises på flop ofte så kan man ofc godt RR hans bet.
"I like all in
det ser fishy ud og så tyrekalder folk hver gang.
jeg polaisere gerne mig selv her så gør det kun med Quads eller 2♦3♣."
Det er dumt at inkludere bluffs hvis folk caller hver gang imo :)
@Panter: Ssshh.. det er den gyldne middelvej mellem at spille unexploitable selv og så udnytte villains leaks. Du SKAL bare bluffe der engang imellem!
I øvrigt er det interessant, at hvis nogen skubber der, har de langt oftere ESSER end de har quads ;-)
@Koller
Vi kalder villains 3-bet, han leader og vi caller.
Hvad repper vi egentlig? En del pocketpairs, en del Qx, en del ting der ikke kan raise men heller ikke kan folde. Derudover en slant 8x hænder (men hvor mange kalder lige et 3-bet) samt de air-hænder der nogle gange er i vores range.
Vi kalder villains 3-bet, han leader og vi raiser.
Vi ligner sløvet overpar, PP's der tester ham, stærke Qx-hænder, 8x hænder og air....
Hvis du laver den reverse er konklusionen - ligemeget hvad vores action er - at vores range er super bred. Selvfølgelig repper vi noget, men det er begrænset hvor polariseret rangen er - og dermed begrænset hvor præcist en villain kan definere vores hånd.