Løb lige ind i denne situation tidligere på aftenen. En hånd der meget fint viser det relativt sjældne dilemma imellem, at checke en reel hånd på et drawy board, og bette hvor vi må folde til et raise(som man som udgangspunkt er et meget skidt play). Anyways here it goes.
Villian er en udmærket reg. Husker ikke specifikt hvem han er, men det er dog heller ikke så vigtigt. Lad mig høre hvad i gør som standard.
Der spilles for 100BB
Villain åbner fra SB til 30. Hero rr til 90 med T♣9♣. Villian caller.
Flop: 8♥9♥Q♥
Villian checks. Action on hero??
NL1000 flopspot
Jeg better.
1. Hvis du checker, hvad er så din linie i resten af hånden (gratis kort til modspiller, og du aner intet om hvor du står?
2. Hvis du i spm 1 giver op til turn eller river bet, er det så ikke bedre at c-bette i forsøget på at tage potten ned med det samme?
3. Hvis villain ikke har en bid af det flop, så vil de fleste OOP finde et andet spot at få nogle penge i klemme (i.e. du får instant info på om han har noget).
4. Hvad gør du med en floppet str8 hhv en floppet flush eller set i dette spot (jeg better dem alle)?
Jeg checker floppet. Som du jo siger, er det ikke særlig sjovt at skulle calle et CRAI her. Derudover har du position og kan se hvordan villain agerer på turn.
Jeg kalder en blank turn hvis villain better -- og better (nok) hvis villain checker.
Syntes nu det er ret væsentligt hvem villan er, en udemærket reg. kan jo dækker over alt fra en TAG som spiller noget 20/16 og folder 67% til 3-bets og derved i det her spot meget ofte sidder med en meget smal range der oop nok hedder AQs+, AK, AA-1010, hvor AK som oftes 4-better.
Til en LAG spiller som spiller noget 27/21 og kun folder 50% til 3-bets, hvorved han kan have en langt bredere range.
Uden nogle informationer ud over at villan ikke er fisk, tror jeg jeg vælger loki´s linie.
obv. spot for villian at spille tilbage, derfor checker jeg bagved. Villian spiller tilbage med en vanvittig bred range her. Var det mod en nittet villian ville jeg c-bette. Checker villian turn better jeg for value. Better han folder jeg. (self afhængig af kortet).
Det afhænger meget af hvem Villain er.
Men jeg vil oftest checke bagved på dette flop, da jeg ikke vil raises af min hånd...
ok jeg opfatter det som 6-max, hvis det er HU så ser bort fra min kommentar :-)