Har ikke det store på Villain, har ikke clashet med ham før, og det eneste jeg ved er at han ca. spiller 25/21/4 over 100 hænder.
hvad siger i til linien?
$1,000 USD NL Texas Hold'em
Table Table 177387 (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 6/6
Seat 6: Hero ( $1,000 USD )
Seat 4: ShaLongDong1 ( $1,045 USD )
Seat 5: WienerBlut ( $2,270 USD )
Seat 1: ineedtp ( $1,125 USD )
Seat 2: jairoller ( $440 USD )
Seat 3: wizardkiller ( $1,020 USD )
wizardkiller posts small blind [$5 USD].
ShaLongDong1 posts big blind [$10 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 5♠ 6♠ ]
Hero bets [$30 USD]
ineedtp folds
jairoller folds
wizardkiller calls [$25 USD]
ShaLongDong1 folds
** Dealing Flop ** [ 5♦, 9♥, 4♣ ]
wizardkiller checks
Hero bets [$45 USD]
wizardkiller raises [$140 USD]
Hero calls [$95 USD]
** Dealing Turn ** [ J♥ ]
wizardkiller checks
Hero bets [$240 USD]
wizardkiller calls [$240 USD]
** Dealing River ** [ 3♥ ]
wizardkiller bets [$130 USD]
Hero is all-In [$590 USD]
NL1000: Like?
Table selection?
Jeg har spillet en del med wizardkiller og han er ikke dårlig, så med mindre dit image er helt i skoven, så tror jeg at det er et bet for at induce. Desuden har han lavet en del hero-calls mod mig (mit image er muligvis anderledes end dit), så jeg har sænket min bluff-for-stacks frekvens en del mod ham :)
Jeg bryder mig i øvrigt ikke vildt meget om at åbne 65s UTG på et board fyldt med regs og jeg bryder mig heller ikke om at kalde hans flop check-raise.
Jørn
@Thyssen
Er det ikke weak at folde 2nd pair til et cr fra en formodet agg regular?
@OP
Jeg bryder mig ikke om det push på river. Mest fordi du ikke kender villain særlig godt.
@Klaphat
Vi åbner UTG, så vores range er det strammeste vi kan have. Og dermed er villains range også relativt tight.
Vi c-better så et board som burde ramme villain en stor procentdel og han check-raiser os. Faktisk ville jeg ikke c-bette 65s her normalt da det er svært at få value fra dårligere hænder (måske med undtagelse af Ax (AK,AQ,AJ) og han folder ikke nogle bedre hænder.
På samme måde som du ikke kan lide pushet på river fordi villain er ukendt, så kan jeg heller ikke lide at "floate" et check-raise fra en ukendt med second pair. Meget ofte så kigger vi jo på en 2nd barrel. Havde vi nu haft et backdoor flush draw, så havde jeg være lidt mere tilbøjelig til at floate.
Der er dog to ting som tæller til vores fordel
- vi har åbnet 65s UTG og hvis villain ved at vi åbner så light, så har han nok mere air i sit flop c/r range end normalt
- vi har en blocker til set
Jørn
Boardets tekstur gør vel at han med rette kan antage at vi ikke har ramt ret ofte?
Flop er std imo, jeg folder heller aldrig her. V-bet turn er nok lige tyndt nok, om end det gør hånden simplere at spille. Uden at kende villain, kan jeg ikke kommentere river, det ligner fps og det kan jeg ofte godt li....
tror sgu ikke turn bet er for value, snarere protection og for at få ham af Jx-bluffs, no?
jeg synes også at det må være std at calle flop c/r her. Alt for tynd value range han repper. folder dog pre og undgår spots som dette.
Jeg er enig i at det er for tyndt pf, og du bør checke flop for det meste. Som spillet, call hans cr, men check turn bag. Hvis du spiller 65s sådan her på flop og turn, så gør du det vel omtrent med hele din range. Ellers vil jeg gerne spørge om hvilke utg hænder du ikke spiller på samme måde, bortset fra de gange du 3 better flop. Nu ved jeg ikke hvor bred din utg range er men siden du åbner 65s, er den nok rimeligt bred, og du kommer i problemer hvis du ikke spiller en midvalue hånd som denne mere passivt, imo.
Jeg synes det ser godt ud overall, undtagen pre, flop, turn og river.
haha lol hilberado
Hvis ens utg range er tight, er 65s noget nær det bedste, man kan mixe ind. Bare sådan lige fra et teoretisk plan.
Under de antagelser, bliver floppet nok nogenlunde standard (både ifht cbet og call af cr). Men der er en pænt stærk misforståelse mellem flop-tankegangen (villain cr polariseret) til turnbettet (villain har cr os light med hænder, der på et tidspunkt folder i hånden). Vi skal derfor arbejde under en antagelse om, at villain fortsætter med sine airballs, mens han checker sine SD hænder, og det er ikke godt ifht vores positioner (utg vs sb).
Jeg kan i øvrigt se analogien fra turnbettet til riverspillet, men villain skal være nogenlunde advanced (og det kan vi roligt antage han er), før han tager den her linje med hænder, hero ikke slår, der bet/folder river. Det er sku nok fedt nok faktisk.
Synes ikke det giver mening ikke at cbette det board, da jeg vil forvente at villain bluff-raiser os med en rigtig god frekvens og tager et kort af med små floppede par. Det ville jeg i hvert fald selv. De mest likely bluff-raise hænder er dem, som stadig har equity imod os - A2s / A3s er rigtig gode bud, og de er også nogle af de få hænder, som jeg anser det mest sandsynligt at han caller med i SB hvis han har dig som loose - 67s og 78s måske også en del af rangen hvis han tror du er lidt tightere.
Uanset om vi så caller eller går ind over igen, så repper vi ret stærkt, sets, OPs, evt stærke draws. Med lidt dynamik ville et rehejs være fedt, men call er IMO også fint.
På turn lander bagdørs-trækket, og riveren completer alt. Call >>> skub her. Han har dig på en stærk range.
AB: Vi skal derfor arbejde under en antagelse om, at villain fortsætter med sine airballs, mens han checker sine SD hænder
Jeg tror det er lidt tidligt at antage, allerede v villains turn check (om end det hænger ok sammen m river action) at han kun checker SD-value og skyder alt air.
Vs en opfattet range der indeholder en del stærke hænder, vil han bette alle sine stærke hænder på turn også (med mindre han fps'er helt vildt her). Og jeg ser meget få, der kan cr 9x og marginal SDvalue for value på flop, i lign spots, hvad dog igen matcher riveraction, hvis han er en af de få. Og villain forventer vel at vi better 88 på turn, når han checker... hm, der blir mere og mere at tænke over, jo mere jeg lige tænker i dybden her :P
Synes det er fint. Ville dog foretrække at mucke preflop og jeg vil nok også checke floppet bag med en vis frekvens, men det afhænger obv meget af villain.
Aner ikke hvad han blocker river med her, men det kunne velsagtens være noget ala turnet Jx (f.eks. KJs / QJs med bagdør på floppet). Hvis dit image er til det, kan du sagtens reppe nok valuecombos til at han smider any one pair hand vil jeg i hvert fald mene.
Jeg tror du blev owned i den her hånd. Villian ligner en gut i trappe-mode på turn og river.
Hvis du better flop skal du have en meget klar ide om hvad det betyder når villian cr, og du skal have en plan for forskellige turns. Hvis du ikke har det er det en fejl at bette.
Hvad er pointen med dit turn bet? Jeg antager du kalder flop cr fordi du mener du har den bedste hånd?
Jeg synes næsten det er mere interessant hvorfor du spørger... Modsat de andre er jeg lidt interesseret i hvad du satte ham på og hvad hans reaktioner i forhold til dig var tidligere.. Hvad for en hånd satte du ham på , har på fornemmelsen han vandt den hånd... umiddelbart ser hans call til dit raise ud som et mellem pocket par... men kan heller ikke ryste følelsen af at han ramte trips???? såååå hvordan endte den???Var der ante på??? får potten til 720 men det sikkert min regnefejl;)
Har ikk noget imod at åbne 56♠ UTG, og jeg foretrækker også at skyde floppet, for at beskytte vores hånd, og bare tage potten ned. Hvis vi checker, så synes jeg det er for weakt at check folde, og check calle bliver bare et stort guessing game. Folder bare til hans checkraise flop.
Når han så checker på turn, så tror jeg hans range er meget polariseret til enten bluffs eller made hands. Derfor checker jeg bagved turn, og håber han ikke spiker hans 2 overkort. Tror sjældent han følger op på river, hvis han har et bluff, efter at have checket turn.
Som spillet tror jeg sjældent han smider noget på riveren, som han check caller turn med, og leader river. Heller ikk selvom han har bluff raiset med AJ med en bagdørsfarve eller lign.
@Dan
Jeg kan aldrig se det blive saftigt at åbne 65♠ UTG med 4 regs bag ved mig. Kan måske se fordele ved det hvis vores UTG range generelt er meget stram, men ellers ikke rigtigt.
@Walth
Siger heller ikke det er saftigt, og det er nok også marginalt -EV sådan isoleret set. Dog synes jeg det er godt at mixe i vores UTG åben, så den ik står i højekort og par. Skal dog siges, at jeg også spiller 5 handed, men kan ikke huske hvornår jeg har foldet 65 UTG :)
Joanna, vi har pos - jeg er enig i at cbet er bedre oop
@Dan
Interessant, fordi 5max UTG burde jo bare svare til 6max UTG+1 - spiller du også 65s med 4 regs dig i det spot? Har aldrig spillet 5max så aner ikke om folk generelt er MAX løsere, men selv om de er, så ved jeg stadig ikke om 65s er god at spille når vi tit ender OOP eller ender med at face et 3bet?
Jeg åbner som standard ikke 65s fra UTG (måske åbner jeg den hvis der sidder en weak flop-liderlig fisk i blinds og de øvrige regulars er tighte).
Jørn
Hvordan endte hånden så?
Den er svær og den rette beslutning afhænger meget af jeres dynamik. Spørgsmål som jeg ville still mig selv: Better han tit ud i situationer hvor du viser passivitet/ser ud som om du gir op? Har du set ham double barrol bluffe? Forventer du at han skyder river også? Hvorfor better han så stort? Forsvarer han en hånd, lægger han an til at komme allin på river, eller prøver han at skræmme dig? Hvad ved du om hans betsizing ffra tidligere hænder?
Hans range for at kalde flop må jo være ret bred når han kalder 2/3 af dine cbets, så der er selvfølgelig nogle FDs imellem, nogle ISSDs og ellers alle par og opefter. Vi kan nok udelukke alle et-par kombinationer med 4 og T samt pp under Q da det må forventes at han gerne vil billigt til showdown med dem. Der er nok ikke mange made hands du slår (måske Q9, Q8) så det hele afhænger af hvor mange draws og hvor mange made hands der er i hans range på turn.