Det er meget laenge siden jeg har postet, derfor starter jeg med denne relativt simple haand (efter min mening). Flopspillet er det vigtige i haanden.
5-handed, NL1000
Stacks: Villain $1000, Hero $1100
Reads: Villain er semi-regular, men jeg tror bestemt ikke han er vindende spiller. Hans stoerste leak er at han kan overspille made hands groft. Han er ikke den helt vilde chaser, men som sagt noget af en overspiller/nysgerrig faetter mod bluffere.
Pre-flop:
Foldet til Hero paa knappen. Hero faar K♥ Q♥ og hejser til $40, villain caller i BB.
Flop, pot $85.
10♥ J♥ 3♣ <--------- rimeligt godt draw!
Check, hero skyder $70, villain clicker, hero caller.
Turn, pot $365
9♣
Villain skyder $300, hero skubber.
NL1000, linje: draw mod overspiller
Check, hero skyder $70, villain clicker, hero caller. - nej, Hero raiser!
Ja det goer jeg paa turn. Som skrevet i original post er det FLOPSPILLET som kan diskuteres.
@ Tinamus
Hvad faar vi ud af at re-re-raise i position mod DENNE spiller, hvis alternativet er et call og se turn an?
Ok, du har CF mod set på flop, men der er for mange scare card til, at det vil vlre et profitabelt play at kalde.
Villain kan sidde med rigtigt mange holdings på det flop, så jeg vil gerne have pengene til midten hurtigst muligt med mit super draw!
Hvis du vil, så sig 3-4*hans click (140*3-4).
Jeg fatter ikke det store af denne post
Synes det er fint spillet, da et raise måske vil få ham af hænder vi gerne vil have value fra. Vi må antage du er foran efter floppet, med flush og straight draw samt overkort
Hvis vi tager udgangspunkt i spilleren, hvorfor vil du så ikke raise? Fordi han er nysgerrig og tror du bluffer?
Det lyder ikke til at der er meget FE her på flop, så call er vel fint.
Friis
Mandelir:
Jeg kan godt se din pointe, men nu sætter du villain på en for smal range. han kan sagtens sidde med overpar, Jx, sågar 88-99, 89, Q9 og KQ.
At sætte ham på 33, JT er lige at stramme den.
Desuden er any h et scare card + evt. 9 og A.
Jeg vil helst 3-bette flop!
helt enig tina, men Jx folder han sandsynligvis ikke givet vores beskrivelse. Udfra beskrivelsen af modspilleren caller jeg det check- minraise.
Friis
"Desuden er any h et scare card + evt. 9 og A."
Hvis han overspiller er et af ovenstående scarecards vel lidt ligemeget?
Mickey
Btw, hvis du kun ville have kommentarer til flopspillet havde det måske været en ide, at lade være med at poste turn.
Villain sad i denne haand med 99 og trak ud paa en parret river :(
Tina har en ok pointe ifht til re-re-raise. Men jeg haelder personligt noget mere til at calle check-raiset paa floppet pga:
1) Vores modspiller. Som Mandelir mener jeg FE er meget lille her mod denne villain.
2) Hero har 8 nut outs. Mod enhver villain, der viser styrke, er dette en god chance for at vinde en stor pulje, isaer i position. Mod DENNE villain, der har tendens til at overspille made hans groft er det en gylden chance for at stacke ham. Det ville vaere en skam at veksle denne situation til et evt. all-in fra villain, sandsynligvis med taet paa et coinflip til foelge.
3) Hvis villain bluffer faar vi ikke mere ud af ham, mens vi derimod kan extracte hvis vi rammer.
@rooger
Mod denne villain giver jeg gas med et set paa floppet. Ergo er min linje ikke konsitent. Men det er ok, villain taenker overhovedet ikke nok til at udnytte dette (komme vaek mod mit saet eller naar jeg rammer mit draw). Han spiller mest sin egen haand.
"1) Vores modspiller. Som Mandelir mener jeg FE er meget lille her mod denne villain."
Caller han dit shove på floppet med 99?
Jeg vil tro at jeg skubber her 90% af tiden, at villain kan finde på at kalde med en knægt (66% favorit vs AJ wohoo) gør det til et insta shove imo.
Jeg tror faktisk kun jeg kan li et call hvis villain er typen der aldrig har mindre end 2par med det cr.