Har lige et par hænder fra et lille 10-10 cash game fra i går aftes.
Spillet er 5-handed. Ved bordet sidder:
1 - God spiller, som dog virker som om han keder sig lidt i dette spil, og derfor spiller lidt for mange tvivlsomme hænder (dog ikke komplet skrald, men kj-ish hænder i store pots osv)
2 - Maniac. Han spiller alle slags hænder. Er sat coldcalle 260 efter raise og re-raise med 62o. Tilter MAX efter han har smidt de første par buyins. Spiller 80-90% af alle hænder, caller stort set alle flops og folder også sjældent turns.
3 er ikke involveret i nogle af flg. hænder så ingen info om ham.
4 - Virker egentlig som en ganske ok spiller. Er dog blevet beatet en del gange af maniac. Bl.a. i en 2000 pot hvor han har a7 mod maniacs 43 på 477. Maniac løber sig til en 3 høj farvelade. Spillet er løsnet _MEGET_ op efter disse beats. Han spiller i øvrigt for mange suited hands.
Mig selv - Spiller meget tight. Viser sjældent lort op. Denne aften har jeg dog fået ringere hænder end man bør, så fremstår mere tight, end jeg normalvis er. Dog er spillet normalvis stadig TAG fremfor LAG.
std raises der mellem 60-100 pf. nedenfor er et par hænder i løbet af aftenen, som jeg gerne vil have lidt feedback på. farvekoder er ikke relevante.
1. Hånd:
utg (1)
co (2)
button (mig) - stack 2500
sb (3)
bb (4) - stack 2000
utg folds. co limps. jeg har a7 på knappen og siger 60. sb folds. bb siger nu 220. (dette har han gjort 4-5 gange indenfor de sidste tre kvarter, når jeg har været på knappen og forsøgt mig med et raises. alle gange har jeg haft Ace rag og foldet). Nu er jeg blevet lidt træt af hans re-raises, og føler at han kan gøre det med en stor stor range. De fleste suited esser, K9s+, Q10s+, J10 og 99+. Jeg siger derfor 700. Han sidder længe og vrider sig og siger at jeg sikkert har AA pga. mit tight image. Han caller efter et par minutter. Er mit re-raise her helt i vejen?
Flop 10 10 7. (Pot=1400) Hvad gør vi her?
--------------------------
2. Hånd:
utg (2) - stack 1000 (har lige købt sig ind for 4-5. gange)
co (mig) - stack 2500
button (3)
sb (4)
bb (1) - stack 3000+
utg siger 100. jeg kigger ned i AKs og siger 330. knappen og sb folds. bb flatter mine 330. utg skubber nu hans 1000 til midten. (han er efterånden godt tiltet, og vil hellere bad beate folk end rent faktisk spillet god poker). Hvad gør vi her? fold/call/re-push?
--------------------------
3. Hånd:
Denne hånd er en af aftenens sidste 5-10 hænder, da vi har aftalt at slutte 5 minutter efter denne hånd. button er maniacen og er vel 4-5k stuck og han vil meget gerne være even eller i hvert fald mindre stuck.
utg (4)
co (1) - stack 3000+
button (2) - stack 2500+
sb (mig) - stack 1600
bb (3)
utg folds. co siger 100. button caller 100. jeg siger 440 med AK i sb. bb folds. co og button caller.
flop: K 10 4 (rainbow) Pot=1350ish
Jeg er first-to-act. Better vi? And if so, how much? halv pot? 3/4 pot? Fuld pot? Eller checker vi? co er eneste gode spiller ved bordet, og mener han kan calle pf med pps op til JJ, KJ+, QJ+. Button kan calle med any two her.
Flere tanker bag kommer efter nogle comments. Det samme med evt. videre forløb i hænderne og resultaterne.
NL1000 live - et par hænder
1: Er BB her ikke en af dem, du siger _ikke_ er med i nogen hånd? I så fald er det vel modstanderbetinget.
Hvorfor vil han cold-kalde, grundet action og dit image mv.?
Uden yderligere info sætter jeg ham på en stærk handske, som jeg ikke forventer han smider på det her bræt alligevel. Checker derfor nok bag.
Men svær hånd uden info IMO
2: Easy repush AI. Vi vil gerne skubbe BB ud, og ud fra din beskrivelse af ham + eget image kan vi nok forvente et fold.
3: Jeg better ikke her, men checker og vil komme indover any bet, som jeg forventer vil komme (formentlig fra CO). At reste er heller ikke skidt, men foretrækker CR grundet dit image
"3 og 4 er ikke involveret i nogle af disse hænder, så info er lige meget."
+
"bb (4) - stack 2000"
+
"bb siger nu 220. (dette har han gjort 4-5 gange indenfor de sidste tre kvarter, når jeg har været på knappen og forsøgt mig med et raises. alle gange har jeg haft Ace rag og foldet)."
Hænger ikke helt sammen.
Hånd 1): Nuvel, du mener preflop at du er klart foran hans range, så kan ikke se, hvad du kommer i tvivl om på floppet? Pot 1400 og han har ca. 1300 tilbage. Hvis du ikke vil committe på et TT7 flop, så er (med dine egne ord) dit preflop raise 'helt hen i vejret'...
Hvad gør vi her? Kommer jo lidt an på hvad han gør. Han sidder først, men siden du spør går jeg ud fra han checker... Og så går vi all in -> ellers skal vi ikke reraise preflop.
Hånd 2): Ja, du er jo committed imod førstemanden, når du skubber indover ham med 1/3 af hans stack preflop. Hvis følgende er korrekt: "God spiller, som dog virker som om han keder sig lidt i dette spil, og derfor spiller lidt for mange tvivlsomme hænder (dog ikke komplet skrald, men kj-ish hænder i store pots osv)", så er hans range jo meget bredere end vi har behov for så skub de sidste 1500 ud i en 1900 pot og håb han ikke vender AA/KK. Alt andet er jo super - specielt med tiltet utg dead money...
Hånd 3): Du svarer jo næsten selv på det i dine comments. Med de ranges du opstiller etc. og med under et pot bet tilbage (ca. 1150), så er det jo bare at skubbe dem til midten - at checke er gak, da det giver evt. free card og du kommer jo ikke væk på turn aligevel - specielt ikke på et regnbueflop...
Generelt: Du lyder jo meget velargumenteret i alle posts og derfor virker det som 'standard' situationer... Og man fristes lidt til at tro du har haft uskrub og bare gerne vil bestyrkes i at du spiller godt... :P
damster
EDIT: Typo
Hånd 1)
Nu du vælger at spille den som du gør, ville jeg bette 1200-1300 på flop. Kommer han indover med et all in er den super klam, og man er tvunget til et call... Og så det bare at håbe han ikke har den T´er! ;) Alternativt, bet ½ pot, men gør også han stadig ham kan move all in, og dermed måske tvinge dig til et fold - med eller uden en hånd.
Hånd 2)
Synes den er mere ligetil. Grundet dit read synes jeg du har et nemt all in her. Fint at isolere sig med den tiltede person. Og kan måske få bb til at lægge TT-JJ, AK - netop grundet dit image, som du siger oven i købet er tigher end normalt...
Hånd 3)
Lidt som hånd 2, ingen grund til at blive for fancy. Bet ala 900. Super flop for vores hanske. Og vi er selvfølgelig klar til at gå til bunds her.
@Damster.
1:
Grundet dynamik tager han vel et stand og gør sin hånd til et bluff med et rr. Dette begrunder vel ikke nødvendigvis, at han nu skal AI? Eller hvad?
Det er vel i orden at rr-bluffe pre grundet image+dynamik?
3: Grundet beskrivelse og eget image vil AI "formentlig" jage alle ud, vi slår. Derfor synes jeg ikke checket er helt gak.
Vi kommer aldrig væk, og er langt foran/langt bagved, så hvorfor ikke gå efter CR grundet beskrivelse af bla. cuf-off på dette forholdsvis tørre bræt?
@flodslag
1:
OPs RR er ikke et bluff imo. A7 imod den opstillede range: "og føler at han kan gøre det med en stor stor range. De fleste suited esser, K9s+, Q10s+, J10 og 99+"... Og jeg vil endda sige at rangen er smal 22-88 burde bestemt også være med, hvis han 3better JT etc.
Hvis 4bettet fra OP er et bluff så hænger det jo ikke sammen med rangen, når det så er sagt burde et bluff her være med en hånd som 65s og ikke A7.
3:
Hvad for et checkraise? Potten er 1350 og OP har ca. 1150 tilbage. Hvis der checked skal det praktisk talt være for at 'check-snapcall', men det holder bare ikke med preflop action imo. Og med 2 mand bagved der kan trække til alle mulige freakhands er det dårligt at give freecards. Begge modstandere har chip tilbage og med OP committed er det usandsynligt de skyder dårligere hænder end AK -> så skillingerne skal ind med det samme...
1. Stackoff
2. Stackoff
3. Stackoff
Er disse skjlute bad beats? Jeg kan ikke se alle disse ikke er std, du er jo kæmpe committed i alle spots!
DING DONG!!
Takker for svar. Her kommer resultaterne:
Hånd 1 - den er lidt messed up, vi gik fejl et par gange med hvem der skulle acte first, da vi spillede med dealer. Jeg acter derfor først på floppet. Jeg checker den, uden rigtig at tænke over hvad jeg gør til forskellige scenarios. Han siger 700 ind i 1400. Jeg sidder lidt og siger skubber den så ind, velvidende at jeg er slået 99/100 gange her. Han sidder et par minutter og tænker over det og siger at han overvejer at folde (her regner jeg helt sikkert med at han har AK). Han tager sit overtøj og siger "tak for spil", caller og flasher QQ. Alle ved bordet var like WTF?! Rammer i øvrigt ikke en af mine 5 outs.
Mener jeg begår en KÆMPE fejl her ved at checke flop. Kort efter jeg har checket beslutter jeg mig for at gå død uanset hvad. Villain siger bagefter, at han havde foldet hvis jeg havde skubbet til ham, da han var 100 på at jeg havde AA/KK (lækkert pre-spil så IMO).
------------
Hånd 2 - Helt sikkert std hånd, og jeg skubbede da også indover. BB folder og UTG viser 88 op. Jeg flopper farvetrækket, men rammer ikke. Husker egentlig ikke hvor jeg ville have feedback på denne, for den er så std som det bliver.
------------
Hånd 3 - Som Toffees foreslår better jeg 900. CO og knappen folder. CO siger herefter at han folder KQ. Jeg er stadig i tvivl om man blot bør checke og synes egentlig den er 50/50. Forholdsvis tørt board. Ved bare at både CO og BB nemt kan calle pre med noget halløj, som har ramt både 2nd pair, gutter og open-ended på det flop. Og så er det sgu vammelt at skulle acte på en A/Q/J/9 turn. Havde jeg checket, havde CO højest sandsynligt bettet den, og ikke sluppet væk når jeg havde skudt den ind. Er også i tvivl om CO (på trods af han er stuck, tiltet og donket) ville have bettet den ved check-check.
@Flodslag / damster
Da han raiser mig, føler jeg klart min A7 er foran hans range. Desuden er jeg overbevist om, at han ofte folder mange af de hænder jeg har slået. Jeg spiller floppet af helvedes til, og det ærgrer mig sgu stadig lidt.
@Mr_Hit
Kig mine comments ovenfor. Mener ikke hånd 1 er stackoff, som jeg får den spillet på flop. Hånd 3 er jeg jo aldrig i tvivl om at jeg ender inde. Her er jeg blot i tvivl, om hvordan jeg får mest value.
@Asger_b
Mod mange ville jeg straks tænke "hey han har sikkert selv et højt par". Men med hans spillespil, vores 200BB stacks og bordets dynamik mener jeg sagtens han rent faktisk kan sidde og være oprigtig her. Vi sidder desuden længe og snakker om hånden bagefter, og han siger at han ikke var langt fra at folde den pf.
@birchvip: Der er meget meget langt fra snak til handling i et sjuftet livegame. Han folder sku da ikke damer hjemmefra.. please mand. Desuden er der altså kæmpe forskel på, om han lige siger "du har sikkert 9'ere", end esser. Jeg mener stadig formuleringen indikerer en kæmpe hånd.
- AB