Villain spiller 19/7. Jeg har ikke foretaget det store mod hinanden, så jeg ser ham som ukendt.
Der er mange træk mulige på floppet. Jeg besluttede mig for at reræse. Mod et overpar, der ikke er AA, er det så godt som et coinflip. Jeg er glad for min hånd. Hvis pengene kommer ind på turn kan jeg være mindre favorit. Jeg vil ræse. Spørgsmålet er hvor meget. Skal man holde igen og så fyre igen på turn? Skal det hele ind nu så der er større chance for at et overpar bliver foldet? Vil 2 salver, altså en på turn også få et overpar til at folde oftere end ved at bette det hele på flop?
Jeg vil gerne have han giver mig action med sine træk hænder. Bør jeg med mit overbet være bange for at han eventuelt folder et dårligere træk? Jeg kan risikere at et dårligere træk folder nu til et all in skub og det er specielt mod et dårligere træk, at min ace high har god værdi.
Hvad gør i og hvorfor?
Sideshowbobbb is at seat 0 with $972.
PBJaxxin is at seat 1 with $1000.
Hero is at seat 2 with $1161.75.
keepitcheap is at seat 3 with $1300.75.
bolzy is at seat 4 with $2237.80.
backin200 is at seat 5 with $521.
The button is at seat 4.
backin200 posts the small blind of $5.
Sideshowbobbb posts the big blind of $10.
Sideshowbobbb: -- --
Hero: A♥ T♥
keepitcheap: -- --
bolzy: -- --
backin200: -- --
Pre-flop:
Hero raises to $35. keepitcheap calls. bolzy
folds. backin200 folds. Sideshowbobbb folds.
Flop (board: 5♣ 3♥ 8♥):
Hero bets $80. keepitcheap raises to $250.
Hero?
NL1000 - overkort + farvetræk
Du hopper noget rundt på limits?! Må jeg spørge hvorfor?
Til midten! Du skal ikke være bange for at han folder dårligere træk, vi vil gerne tage potten ned nu og her.
som hånden bliver spillet er det sku nok mest et sæt man skal være bange for.. men 9/10 gange skubber jeg også her fordi jeg kan!
En 19/7 spiller der kalder dig. Det lugter af par < JJ, måske JJ+, en SC eller Axs i ny og næ. Hvad er spillerens aggresion-faktor?
Det kunne være rart at vide hvordan det pågældende spiller draw, set og overpar, så vi kunne afgøre hvilken vi var oppe i mod: mod overpar sender vi stakken ind, mens vi kalder/folder mod sets. Draws er lidt mere tricky, men jeg hælder til et kald.
Jeg tror dog mest på settet og kalder floppet, og donker turn hvis en ♥ falder.
Jørn
Til de der reræser flop. Hvor meget gør i det med og planen er all in senest på turn?
vi skubber floppet
Mit range vil være big draws, sets og to par.
Jørn
@PowerMichael
Der var en flink poker netter, der gav nogle gode links. Der fandt jeg et par gode råd. Når man rykker rundt/op i limits er det ofte en ide at spille begge takster på samme tid for at mindske en eventuel brok periode. Altså 1-2 borde til den nye takst og resten til den gamle.
Der ud over kan der være andre faktorer, som er det rush hour eller eftermiddag. Hvordan har jeg det selv. Er jeg træt eller fyldt med energi?
Og så må han heller ikke glemme den farligste grund af alle. Når man er stock, så kan det være svært ikke ind i mellem at stå for fristelsen og så bare lige tage skud på de højere limits.
Jeg har råd til det. I hvert fald lidt endnu.
@Thyssen
Villains AF på floppet er 1.77 og 2.08 total.
Hvorledes gør dette sig vigtigt for den spillede hånd?
Hvis villain har AF på 0 så har vi næppe folding equity.
Hvis villain har AF på oo (uendelig) så raiser han med alle sine hænder og vi bør have folding equity.
Med 1,77 så er han moderat aggresiv, og vi kan nok se både overpar, draws og set her, men dog med en overvægt til sets / overpar.
Jørn
Så med lidt god logik. Du fremsætter at hvis han har 0 i aggressions faktor, så rent matematisk, så skal man skubbe, da pengene ellers aldrig kommer til midten, hvis ikke man da selv skubber. Har hans bet og reraise i hånden ikke bevist det modsatte? Kunne man eventuelt, for at vedligeholde hans calle strategi, forfære ham og så bette turn i stedet, og så gør man ham til løs kalder, fordi netop, det der med at checke turn, gør hans hånd stærk nok, til at mistænke, at vores hånd ikke har den styrke, vi præsenterer?
Hvis hans aggresson faktor er det uendelige, så caller han aldrig og skubber kun selv. En sådan mand kan man aldrig sætte all in, altså med mindre man vil have han forkert folder. Kan man have en aggressions faktor hvis man er raiser?
Thyssen. Der jeg gerne vil hen. Kan du give nogle retnings linier for, hvornår denne aggressions faktor gør sig gældende. Hvor høj skal den være? Påvirker det noget, hvis der er fx. er en 2-3 flush på bordet. Påvirker det noget hvis der er 2-3 kort til en straight på bordet? Påvirker det noget, hvis der er 2-3 eller mindre høje kort på bordet? Er der andre faktorer jeg har glemt?
Selv har jeg ikke helt selv lært at bruge statistikkerne fra poker tracker. Kan du hjælpe?
På forhånd tak
allwind