NL1000 på party 3,000$ pot

#1| 0

Det er et rigtig dejligt og varmt 6-handed NL1000 bord på party med 5/10$ blinds cashgame. Jeg har A9s.
Der bliver foldet til mig og jeg forsøger med en steal på 3xBB. Knappen reraiser til 9xBB (90$). Normalt jeg så folder, men siden begge blinds kalder, kalder jeg også.
På flobben får jeg enkel par samt flush til nødderne. Det er en hånd jeg er rigtig glad for. En hånd jeg heads up ville gå rigtig til den med. Men nu er vi i alt 4 med i potten og egentlig vil jeg helst have en multi pot ud af den. Her er det så jeg vælger at i call mode i 2 omgange på flobben. Mon der er nogen der ville stikke hårdere ud? Med bagklogskaben, kan man måske sige, at det burde man. Det er sådan set kun tripper der burde kunne tage mosten ved sådan et spil.
På turn er det så det går helt galt. Jeg får blandt andet regnet pot oddsene forkert ud. Jeg sætter ham på AK, selv om han nu egentlig sagtens kunne være på tribber. Jeg kan godt selv se, at jeg spillede den lidt varmt på turn, men i kampens hede, kan det sgu være svært at lægge sig. Andre der har det på samme måde?

$1000 NL Hold"em
(6 max) (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of players : 6
Seat 4: pencil303 ( $1694.56 )
Seat 5: captheturn ( $1818 )
Seat 6: nibessex ( $268.7 )
Seat 1: tyren ( $1357 )
Seat 2: luke412 ( $456 )
Seat 3: jonnyg913 ( $1038 )
pencil303 posts small blind [$5].
captheturn posts big blind [$10].
** Dealing down cards **
Dealt to tyren [ Ac 9c ]
nibessex folds.
tyren raises [$30].
luke412 folds.
jonnyg913 raises [$90].
pencil303 calls [$85].
captheturn calls [$80].
tyren calls [$60].
** Dealing Flop ** [ 5c, As, 6c ]
pencil303 checks.
captheturn bets [$75].
tyren calls [$75].
jonnyg913 calls [$75].
pencil303 raises [$400].
captheturn folds.
jonnyg913: wow my hand just went to XXXX
tyren calls [$325].
jonnyg913 folds.
** Dealing Turn ** [ 3s ]
pencil303 bets [$867].
tyren is all-In.
** Dealing River ** [ Qh ]
pencil303 shows [ Ad, Kd ] a pair of aces.
tyren doesn"t show [ Ac, 9c ] a pair of aces.
pencil303 wins $3042 from the main pot with a pair of aces with king kicker.
nibessex has left the table.

29-06-2005 15:22 #2| 0

Du siger du rammer 2 par + nut flushdraw,det kan jeg nu ik lige se???

Udover det,så skal du klart smide den på turn,du har slet ik odds til at calle her....

snowking

29-06-2005 15:28 #3| 0
OP

@snowking

Tak for vink. Godt set. Indlægget er rettet og alt bør være korrekt. Jeg kan godt være bagklog og se, at jeg skulle have foldet turn. Der ud over, synes jeg man kan spille potten på en masse andre måder tidligere. Også afhængig af stil man har.

29-06-2005 15:29 #4| 0

Du har ikke 2 par?

Du har top pair med skidt kicker og et flushdraw!

Med den preflop fest der var kan man vel næsten være sikker på at der sidder et es med bedre kicker - (medmindre folk er virkeligt tricky på det level)

Så du trækker udelukkende til flushen - på floppet skal du betale $325 ind i en $1310 pot(så vidt jeg lige kan regne!) - det er ca odds som du har brug for.

På turn er det så $867 ind i en $2180 pot, hvilket er 1:2,5 odss - altså ikke nok til at jagte din flush(Ja, det er muligt du har tre ekstra 9"er outs, men det kan også være han har trips).

Så medmindre du mener han er i stand til et modigt bluff vil jeg mene det er et fold.

Og en anden gang - lad være med at smide resultatet med :)

29-06-2005 15:31 #5| 0

For at sige det sødt, så er dit spil, imo, ikke ret godt. For det første er det meget svært at ramme 2 par samt flushdraw på flop. Men korrekt du har toppair og flushdraw. Som du selv siger er du nødt til minimum at sætte ham på et es med højere kicker end dig. Han raiser _MEGET_ højt på floppet, da det ikke er i hans interesse at have flushdrawers med. Allerede der vil jeg mene at dine odds begynder at vakle.. Eneste ekstra outs dit toppair faktisk giver er de 3 9"ere.. Vil du spille denne hånd er du nødt til at pushe på flop, men jeg vil også mene at det er -EV. Dit spil på turn, siger du også selv, er helt skidt...

29-06-2005 15:35 #6| 0

Næsten som at se sig selv spille NL!!! lol!! :)

29-06-2005 15:54 #7| 0

Pot odds på turn ifølge skovsende: 1:2.5
Odds til at vinde ifølge pokenum: 1:2.66

Så altså ikke et katastrofalt call. Man skal ikke møde KK/QQ mange gange her før det bliver +EV.

Alt i alt en hånd der blev spillet svagt i en situation hvor svagt spil var optimalt. Jeg havde måske nok foldet preflop og turn, men jeg mener som sagt ikke at det er store fejl du begår ved at calle.

/pius

29-06-2005 16:02 #8| 0

pius:

Huh? :)

9 flush outs + 3 9"er outs = 12 outs = 24%(ca) - som er odds 1:3 - og ingen ekstra i implied odds da det er en all in.

Eller er det bare mig der ikke kan regne(det vil jeg ABSOLUT ikke anse som værende usandsynligt! :))

29-06-2005 16:05 #9| 0

Har selv lige smidt den igennem, og ser at du har evigt ret - hvor helvede er det lige jeg misser nogle outs der giver 3% ekstra vinderchance(pokenum siger 27%)

Og forresten - hvis han sidder med trips hedder den 1:4.5 istedet

29-06-2005 16:12 #10| 0
OP

Altså, tossen kan jo have læst super system og overfortolket, hvordan man skal spille 87(s). Men dette er jo selvfølgelig nok ønske tænkning :-)

29-06-2005 17:39 #11| 0

@skovsende
Det hjælper vinderchancerne at modstanderen ikke har nogen klør. Det er selvfølgelig lidt optimistisk at udregne det på den måde da han godt kunne have haft klør konge.

29-06-2005 18:51 #12| 0

Nogen reads på din modstander ville være rart. (Og som andre siger, undlad resultaterne).

Pre-flop: OK, stack størrelserne taget i betragtning, hvis du ikke går fallit med 1 par hænder og ellers spiller solidt post-flop (går jeg udfra du godt kan styre eftersom du hygger dig med $1000NL :)

Flop: Du kan ikke ønske dig et meget bedre flop.
BB better svagt ind i preflop-raiseren - normalt betyder det enten en meget svag hånd (draw, svagt es) eller en meget stærk hånd der gerne vil raises (set, to par), derfor er det fint blot at calle og se hvad PFR gør efter dig. Han caller bare, nok ikke lige det flop han havde ønsket sig (medmindre han har AA), SB laver nu et sundt check/raise og du har en svær beslutning.

Med den pre-flop action og position er det svært at se ham cold-calle med andet en pocket pairs eller AK (*måske* halv-store suitede connecters hvis han er tricky) medmindre han er et fjols.

Så vidt jeg kan se har han altså enten et set, et stort es eller et bluf/ (flop action tyder jo ikke ligefrem på at nogen har floppet en stor hånd).

Du har odds til at calle på floppet, hvis du ved han har TPTK, men der ville det være bedre at sætte ham all-in hvis du tror han smider TPTK til et all-in.

Mod er set ser det skidt ud, du har ikke odds til at calle, at sætte ham all-in er katastrofalt og kun flushen kan redde dig.

Problemet med at calle her er at det eneste du kan være sikker på hjælper dig er et flushkort på turn og det er meget tvivlsomt om han vil betale dig hvis han kun har TPTK (måske kan han også slippe væk fra et set).

Alt i alt syntes jeg det ligner et klart fold på floppet efter action kommer til dig anden gang.

29-06-2005 20:17 #13| 0

@ Skovsende
"Har selv lige smidt den igennem, og ser at du har evigt ret - hvor helvede er det lige jeg misser nogle outs der giver 3% ekstra vinderchance(pokenum siger 27%)"

Det er fordi der kun er 44 ukendte kort, i det du også kender hans kort. Altså er oddsene 32-til-12 reduceret til ca. 2,66-til-1.

29-06-2005 20:30 #14| 0

Hmmm, jeg er ogsaa lidt forvirret...

Specielt pga:

forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=&Number=2750651&page=0&view=expanded&sb=5&o=14&fpart=

Ganske utroligt saa meget de haender ligner hinanden? Hvad er dit handle paa 1000Max bordene, "Tyren"?

- Kripke

29-06-2005 21:25 #15| 0

Fatter ikke helt det her...

Har allwind oprettet en profil på 2+2 under navnet pokergirl1 og ganget med 10 derinde?

29-06-2005 21:36 #16| 0

Noget kunne tyde på det.. meget underligt. Enten det eller hr. pokergirl1 har postet på 2+2 og allwind har "kopieret" hånden straks herefter.
Jævnfør "spiller du andre penge-spil"-tråden burde vi vel sætte nogen odds på det. Hører jeg nogle væddemål? ;)

29-06-2005 21:41 #17| 0

Ladbrokes tilbyder ikke 50/100 6-handed, men pokergirl1 kan selvfølgelig have spillet andre steder...

Men navne osv., er ændret i posten på 2+2, så det virker noget klamt det her...

Hvorfor udgive sig for en anden, blot for at få lidt kommentarer til sit spil???

Jeg sætter en flad 20"er på at pokergirl1, aldrig har set skyggen af denne hånd før... ;-)

29-06-2005 21:59 #18| 0

Meget sært, desuden hvilket sted skulle have $50/100 NL hvor hand history ser sådan ud?

Meget sært...

29-06-2005 22:04 #19| 0

Det står jo alle frit for selv at hente den omtalte Hand History for Game 2277778684 på partypoker
Kan bekræfte at den postede hand history er god nok og hånden har været spillet på party :-)

29-06-2005 22:05 #20| 0

Er spændt på at høre dit forsvar allwind, for personligt synes jeg sgu at det er lavt at udgive sig for en anden på den måde...

29-06-2005 23:47 #21| 0
OP

Jeg har kun postet hånden her. Det må være en af mine fans. Der ud over tænder jeg på poker piger og udgiver mig ikke for at være en!

Jeg opfordrer den person, der har postet min hånd på 2+2 til at slette indlægget.

30-06-2005 01:03 #22| 0

Jeg tror stadig på dig allwind :-)

Uanset hvem der har lavet indlægget på 2+2 er det ganske fjollet, men tanken om at folk synes det er fedt at udgive sig for at være pokerspiller forarger mig egentlig ikke. Havde posteren forsøgt at sætte Erlandsen i et dårligt lys kan jeg godt se det problematiske ved det, men som det ser ud nu synes jeg mest af alt det ligner en fjollet drengestreg.

30-06-2005 01:14 #23| 0

allwind, hvis du syntes det er for irriterende, så står der faktisk på 2+2"s terms and conditions at man ikke må udgive sig for at være andre (men naturligvis godt bruge et alias, så man ikke behøver at "være sig selv").
Hvis du skriver til en admin, så er jeg sikker på at de nok skal sparke imposteren ud :)

30-06-2005 01:44 #24| 0
OP

Kære Kæmpe Palme,

Jeg har aldrig postet på to og to. Vil du være venlig og hjælpe til med en email adresse?

På forhånd tak.
Karsten

30-06-2005 03:10 #25| 0

Jeg synes stadig du skal folde på floppet, $50/$100 NL eller ej :)

30-06-2005 04:57 #26| 0
OP

@jarwohl

anbefaler du fold før eller efter reraise?

30-06-2005 07:15 #27| 0

Hånden er jo interessant nok. En eller anden har valgt et forkert brugernavn på 2+2 for at få lidt opmærksomhed, og fred være med det.

Jeg synes du spiller den fint nok til at starte med. Det er ok at prøve at tage blinds med et 3*BB bet. Og med adskillige calls på 9*BB skal du også med og kigge.

Og du har fin equity til at kalde 2 gange på floppen. Det sidste kald har du, fordi der venter fine implied odds hvis du ramme din flush.

Som du selv siger så lugter dit kald på turn af, at du er en smule varm. Havde du været sikker på at have 12 outs er det relativt tæt på, men det er du ikke helt.

Medmindre du har et godt read på ham, og han er overaggresiv, så er du næsten nødt til at sætte ham på AK eller måske AQs. Eller måske de sidste to esser AA.

Jeg ville ikke sætte ham på 55 eller 66 pga hans store preflop bet. Ligeledes skal han være pænt aggresiv for at bette 9*BB preflop med 87s eller A6s.

Omvendt er chancen for et rent bluff meget, meget lille. Han kan dog sidde med fx KQs i klør, og prøve at stjæle potten på et flushdraw. Men du skal have et godt read for at sætte ham på den slags hænder.

Så.. en relativt lille teknisk fejl på turn. En fejl der dog koster en del pga de høje satser.

Du spørger til sidst om andre har det på samme måde... jeps, det har vi.... og det kæmper vi med hver eneste dag, for det koster en bondegård i længden :-)

30-06-2005 15:49 #28| 0

@allwind:

efter re-raise"et, jeg redegør hvorfor jeg synes det i mit længere indlæg højere oppe på siden :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar