NL1000 rivershove
Modstanderen i hånden multitabler, men spiller ikke så ofte på netværket. Går dog ud fra han er regular på dette limit, og mit umiddelbare indtryk bakker op omkring dette. Han har næsten lige sat sig, og der er ikke rigtig noget dynamik eller historik.
Hånden er spillet på B2B, og i får den fra hukommelsen.
Effektive stacks 1100.
Foldet til Villain i sb clicker den til 20 - hero caller fra bb med Q♠ J♥
Flop Q♠ 7♣ 4♥
Villain checker - hero better 40(pot) - villain caller
Turn Q♠ 7♣ 4♥ 2♦
Villain checker - hero better 120(pot) - villain caller
River Q♠ 7♣ 4♥ 2♦ 2♥
Villain checker - hero better 200 - villain går all in.
Hero skal calle ca. 700 ind i en pot på 1500.
Jeg elsker villians play.
og de få gange det er et bluff, ved han at du næsten 100% sikkert ikke sidder med en hånd du kan betale med.
@sayallin.
wat?
OP, du skal folde river netop fordi du ikke er på toppen af din range.
@Haarby
Uden noget specifikt read på villan drysser jeg. Det er et ret tørt bord, hvilket tæller for han kan finde på at slowplaye set hele vejen, selvom man dog ofte vil se dem argerer på turn. Dette tæller dog for, at han kan sidde med 65, men tror ikke det sker ofte nok til at du er god. Det skal trods alt en hel del nosser til at bluffe mod et 3. barrel.
Hvis du ikke er villig til at betale et reraise på river, ville jeg checke bag. Når det er sagt arbejder jeg en del på at lave marginale VB på river og er ikke just verdensmester i det endnu. En sane villan tror jeg dog drysser en stor del af de made hands du slår i det her spot (JJ-88, 66-55), måske kan du få et call fra Qx, men han kan også sagtens have AQ eller KQ.
@sayallin
???? call PF fulgt op af 3. barrel, hvordan er det lige du kommer frem til at det viser villan, at hero har en hånd han aldrig kan betale et reraise på river med?????
Regular der min-raiser fra SB ??
Villains linje ser noget mistænkelig, men jeg har absolut ingen anelse om hvad han spiller sådan. Som spillet folder jeg river. Det kræver lidt mere indsigt i villains spil for at kunne kalde her.
Jeg kunne godt se mig selv checke turn eller river bag for pot kontrol, da der ingen draws er ude.
Jørn
Ja når jeg tænker den igennem, tror jeg faktisk også jeg foretrækker at checke turn bag og calle/VB river, da bordet er så tørt.
Tak for svarene - lukker den her, da det ser ud til at der er enighed omkring, at river er et fold.
Måden er dog reversed. Jeg er således SB og villain er BB. Villian caller ret hurtigt mit AI, hvilket jeg ville mene var et skidt call. Ville bare have det bekræftiget.
Han måtte så sutte på min Q2.
@ Thyssen
Jeg kan se, at du ikke er glad for min-raise fra SB(det er de færreste). Jeg vil dog mene, at dette imod nogle modstandere er profitabelt fremfor fold, complete og 3xBB raise. Hvis du/I vil tage denne diskussion er jeg frisk.
Ja, lad os ta' dn diskussion...
Bruger det selv ind i mellem mod spillere der ofte folder i bb. Hvilke type spillere laver du min. raise med fra SB?
Uldahl
Det er sikkert ok at minraise hvis du gerne vil spille en bloated pot oop med en marginal hånd.
Udover folk der har auto checkfold på i bigblind, kan jeg ikke se hvorfor det skulle være godt at minraise.
Ulempen ved minraise fra SB er at BB bør peele med any two. Hvis du spiller mod 20-tabling villains som har klikket auto-fold så er det sikkert fint.
Jeg completer sjældent SB med mindre BB er en calling station hvor jeg ønsker at se et billigt flop og vinde mange penge hvis jeg rammer stort. En sjælden gang laver jeg limp-reraise fra SB hvis dynamikken er sindsyg.
Ellers raiser jeg 3x mod preflop aggressive villains og 3,5x mod mindre aggressiv villains.
Jørn
"Ulempen ved minraise fra SB er at BB bør peele med any two"
Omvendt giver dette også Villian mulighed for, at lave en kæmpe fejl. Hvis han folder her, er det en kæmpe fejl og vi skaber god +ev. Og udover dem som autofolder BB er der faktisk overraskende mange som kan finde på, at folde sin BB til et min-raise. Imod disse typer er det auto min-raise fra min side.
Derudover er der rigtig mange som blot caller minraiset, og rigtig sjældent giver nakke. Dette er nok hovedparten af alle modstandere. Nogle af disse nærmest autofolder til et 1/2 pot c-bet. Muligvis ud fra logikken, at de ikke har investeret ret meget, og derfor bare kan folde når de ikke rammer et godt flop - altså ikke noget float eller andre moves, som kan tage potten fra mig. Imod denne type modstandere mener jeg også, at et min-raise nogle gange kan være et fint instrument.
En anden fordel er, at mange modstandere laver et pænt raise i tilfælde af et limp fra SB. Dette slipper man for ved min-raiset.
Yderligere er det en fordel imod calling stations. Har man en semi-junk hånd og gerne lave en pot, som kan bygges op på senere streets afhængig af hvordan man selv rammer, kan min-raiset også være fint. Ved at 3xBB raise(og man misser floppet) kræver det et relativt stort c-bet, som en callish villian ofte caller, og man ender med at tabe en pot af en relativt stor størrelse. min-raiset roder bod på dette, og tillader at bygge en pot senere, hvilket er svært i en limpet pot.
Andre modstandere igen ser min-raiset fra SB som en invitation til at give nakke. Imod disse folk er ikke noget god ide at min-raise medmindre man har og stor hånd.
Når alt kommer til alt handler det om, at kende sin modstander og vide, hvordan han reagere på de forskellige typer af action. Og her kan min-raiset imo være et redskab.
Forstår ikke i synes det er et dårligt call. Uden nogen historik giver SBs hånd ikke meget mening. Sets leader vel flop(byg potten), da det er svært at se hvad det skulle gavne at give frikort når man ikke ved hvad BB vil gøre med diverse holdings. BB er vel også udover 44, Q7 og Q4 på toppen af sin range her uden at have været i et underligt bluff. Forventer BB reraiser 77/KQ+ som standard her preflop? Turn, river er jo totale blanks mod alt andet end nærmest den hånd SB har her og måske A2? Dog er det svært at se uden nogen dynamik.
Tror der vil være flere random bluffs end hænder der enten har slowplayet flop og turn, eller kan bruge turn 2 og river 2 til noget. Har også en smule svært ved at ses SB tage den her linie med KQ/AQ og i mindre grad KK/AA ikke mindst fordi jeg ville have forventet et lidt større preflop raise. Men kommer selvfølgelig anpå om SB altid kun clicker fra SB, står der desværre ikke noget om.
"Nogle af disse nærmest autofolder til et 1/2 pot c-bet. Muligvis ud fra logikken, at de ikke har investeret ret meget, og derfor bare kan folde når de ikke rammer et godt flop - altså ikke noget float eller andre moves, som kan tage potten fra mig."
Omvendt bliver det også billigere for villain, at floate, bluffraise dig ud på floppet, fordi hans range er anytwo jf. dit PF-click. Personligt hader jeg det, og jeg tror vitterligt ikke jeg har mødt nogle gode regulars der bruger dette.
Selvfølgelig hader man det, hvis man ikke formår at udnytte det optimalt. Har du overhovedet prøvet at benytte det? Som Haarby siger, så vil du blive overrasket over hvor let folk opgiver disse minraised pots. Det handler blot om, at kunne flette det rigtigt ind i sin strategi og ikke bare gør det som std. vs alle.
ChrsJ:
Nej, minraises er ikke lige min kop te, jf min pos, og du kommer selv med nogle fine grunde til, jeg ikke vil indføre det i mit spil.
"Det handler blot om, at kunne flette det rigtigt ind i sin strategi og ikke bare gør det som std. vs alle."
Du skal da være velkommen til at redegøre for det, hvis du selv benytter dig af det, hvis du mener det er så super et våben.
Hvad vil du vide? Nu bruger jeg det godt nok mest HU, hvis jeg benytter mig af det, hvilket selvf er lidt anderledes, da du har position. Spiller du f.eks en total nit HU, som ikke forsvarer sin BB så meget, som han burde, så minraiser jeg bare hver eneste btn almost.
Fordele kan være;
at han måske begynder at defende weak aces,kings og queens( du presser ham nærmest til at tage flops af med utrolig weak holdings OOP)
Når han 3better har du ikke investeret en skid, og du kan tage mange flere flops af, da han ofte vil 3bette mindre end std.
Generelt, så er preflop ikke længere så skide vigtigt efter min mening. Så længe du er en god postflop spiller, i stand til at putte folk på ranges og en god handreader.
øh, det er noget anderledes at minraise fra SB i HU og SB i 6-max!
Det er meget brugt at minraise otb HU eller fra knappen i 6-max
øh ja, det skrev jeg også i min post thyssen, men jeg mener stadigvæk, at det langt fra er en dårlig strategi (6max - sb eller btn). Generelt, så betaler folk RIGTIG light af når det gælder blindbattle anyways, så om du åbner til 3x eller min raise kan for mig ikke betyde noget. Som sagt afhænger det jo altid af hvem helvede der sidder i sb ;)