SH NL1000 bord
forholdsvis ny ved bordet, uden reads.
Sidder BB og kigger på
K♣T♥
MP raiser til 40$
resten folder
jeg caller.
flop
2♠Q♠J♠
Hero checks
Villain bets 64$
Hero raises 228$ ??
NL1000 semibluff
@Razga, villain er dyb jeg er short. Så jeg committer mig på turn hvilket villain er klar over
Hvis vi tænker på Villains range så har han højst sandsynligt ramt Q/J, hvilket giver ham en ♠ mindre. så måske sidder han med en enkelt ♠ eller slet ingen.
Sidder han kun med 1 ♠ er vi noget mere underdog, men vi har stadig straight draw.
Hvor villig er villain til at risikere så meget mere på den sidste spar og måske top par her?
Det er ved at være lang tid siden jeg har set den så her kommer den: Ryk ned i limit.
Seriøst, smid nu bare resten af din roll væk som vel primært er opbygget gennem positiv varians og limitrush.
Dit spil er som oftest elendigt, og du har på ingen måde bankroll eller pokerforståelse til at spille de spil du gør. Hvis du stadig har noget tilbage så afsæt 50 buy ins til et givent level, og kom igang fra bunden af...!
@Jungleras
min roll er netop bygget op af limitrush . dog med BRM. 20+ BI til hvert level.
Eftersom du er short er villain nok godt klar over at du er lidt donket, hvilket gør hans call/reraise range væsentlig bredere end mod en standardspiller. Udover det kan det bare siges at dit spil her er fuldstændig unødvendig og et totalt gamble but then again, det er det meste af dit spil jo.
Limitrushes med +20 udstik.Hvordan fungerer det helt præcist?
Dine sidste 3-4 hænder til analyse bærer tydeligt præg af du mangler enormt meget erfaring, og for at sige det mildt tror du ofte ikke aner aner hvad du laver.Dette skal ikke tages som en tilsvining men mere som et venligt råd.
Følg iøvrigt også Jungleras' råd.Du går busto med dine rushes før eller siden...det gør alle :-)
Pointen du bliver ved med at misse er at for det første er NL1000 ikke stedet at lære at spille poker og for det andet, lærer du slet ikke nok ved at spille shortstack. Det at spille shortstack er sådanset en erkendelse af at du ikke har niveauet til at spille på et givent niveau og mange af de fordele som man som god spiller har ved at spille full stacked, bliver elimineret ved at spille shortstack.
@betfolder
Nu har du fået samme råd fra flere regulars her på pn, hør dog for helvede efter, de vinder penge på poker så det er nok en god ide at lytte til dem!
RYK NED I LIMIT
@betfolder
var det ikke dig som ville have stakes til en $22 tour.. ?
Anyways... send mig en PM omkring HU, hvis du er frisk ? :)
heheheheehe
Geeeez lad nu manden spille de games, han har lyst til.
Uden tvivl -EV
men du bliver nødt til at poste stacksizes for at få bedre feedback
Jeg kan sgu heller ikke se hvorfor manden skal svines for at poste en hånd til analyse.
Det handler ikke om, at man ikke vil lade manden spille sit game. Jeg tror i princippet at enhver pokernetter komplet ligeglad med, om OP smider sin rulle.
Men han poster altså i analyse, som er kategorien hvor man tager i mod gode råd fra andre pokerspillere. Men det virker som om OP ikke gider lytte til de råd der kommer, og det giver, i hvert fald mig, den opfattelse at han ikke gider at læse og forstå.
@ Betfolder
Jeg prøver på en pæn og saglig måde. Du har, så vidt jeg kan se, postet alt fra NL100 til NL1000 de sidste to uger (or so), og på NL1K sætter du dig som short. Det ER - EV, og dette spil i denne hånd ER - EV, om du vil det eller ej. Og skal jeg give min ærlige mening, så tror jeg ikke du beater NL1K selv med fuld buy in (det er min fornemmelse). Hold dig til et bestemt limit med en god BRM, det er vejen frem.
Nu har jeg, + en håndfuld andre solide pokerspillere givet dig gode råd, jeg kan vitterligt ikke forstå, at du ikke gider og tænke over det, i det mindste.
@skodko
Naturligvis, er helt enig. Han lyder bare ikke som én, der har tænkt sig at ændre på det.
@skodko @etc etc etc.
Jeg kører netop en BRM lavet til shortstack spil. Har brugt denne siden jeg startede på min tråd om dette, og hidtil har det kun gået fremad.
at jeg nok skal vente med NL1000 til jeg kan følge BRM med fuldt BI vil jeg give Jer ret i da det oftest er et cointoss at hoppe ind shortstack der.
Fold preflop, fold endnu mere på floppet...Og derefter gå ned i limit...