Sidder med 1000, villain har det samme. Jeg sidder med A♥ K♥ i EP og caller et raise på 40 fra villain lige før mig. Ingen andre caller. Floppet er 2♥ 4♥ K♣. Villain better 70, jeg raiser til 190, han reraiser til 440. What to to?
NL1000: TPTK, nut flush draw
FR eller 6-max?
Er det 6-max reraiser jeg preflop 9 ud af 10 gange. Call de 440.
Hero Raises All-in
Villian Calls.
Dealing Turn 8♠
Dealing river 10♣
Villian shows K♠K♣ - Three of a kind kings
Hero shows A♥K♥ - A pair of king
Willian wins 2.000$
Eller noget i den stil :)
@pethie. lad os sige det er 6-max:
hvis han skal calle de 440, hvorfor så ikke skubbe?
@Pethie
Hvorfor kun call?
Pengene går vel ind på turn alligevel, jeg ser kun fold eller all in som en mulighed her.
Hvis det er SH, kan jeg heller ikke se andet end et skub.
Villain er commited anyway og som fisken skriver ender han vel all-in på turn anyway!
Hvad skulle floppet være hvis ikke dette er super..
Synes det er en herlig situation at være i.. Top par med top kicker, men nutflush draw... Kan slet ikke se hvad der er at være i tvivl om.
Xsuited
@Pethie
Det er full ring.
"Villain kan checke turn med sine esser, og vi ta''r et kort af."
Du får aldrig villain til at checke turn med 2 hjerter på bordet
#Kasperis
navn på villain ?
Jeg kommer ikke væk fra denne, jeg caller flop, samt caller jeg all in på turn selvom det falder rag.
Jeg skubber ikke da villain måske kan være ude i et skæg eller sidder med Kx. Pengene kommer alligevel ind på midten på turn og du skal ikke beskytte din hånd imod nogle draws..
@Kasperis
Hvis villain fatter bare lidt, bør han vide, at han ikke er foran mod mange hænder på floppet. Og jo, mange spillere checker turn med AA.
Hvad er din range for at lave dette play?
22, 44 og AK♥? Han slår jo ca. intet, hvis du caller de 440.
@Lius
Navnet er wmwmw, en hæderlig spiller efter min mening.
@Pethie
Jeg har set ham lave dette move med AKo flere gange, så jeg kan ikke slippe denne hånd. Selvom han skulle vise KK/AA har jeg stadig en del outs. Desværre har MeyerDK helt ret i sin spådom. Villain viser K♠ K♦, og jeg misser min flush...
Jeg må forøvrigt lige komme med et par ekstra kommentarer.
På ovenstående limit er der meget stor forskel på, hvordan folk spiller. Nogle smider ikke de 440 ind uden KK, mens andre gør det med AA, AK, Ax♥.
Nogle folder AA til et skub, mens andre caller med QQ.
I vakuum er det en simpel hånd, da pengene ryger ind på flop eller turn. Hvis du vil have nogle bedre kommentarer, må du beskrive villain, dig selv + det generelle flow ved bordet.
Du be''r om at få kommentarer, og det er i og for sig også fint nok, men vi sidder i blinde og har derfor ikke de samme forudsætninger som dig.
Det er generelt svært at give råd til andre, når de giver så få informationer, som det er tilfældet her.
Hej Kasper.
Siden det er wmwmw, der er tale om ville jeg antage, at du er slået. Så spørgsmålet bliver til ren pot odds beregning. (Havde det været boogie10 eller phatigue er det en no-brainer).
Med din nut flush og backdoor str8 draw har ca. 29% for at vinde mod KKK.
Poten på floppet må være 5+10+40+40=95
Du better 190 og han 440 - altså en pot på 725.
Du skal altså betale 250 for at vinde 725, hvilket giver dig 2,9 til 1 - eeeaasyy call.
mvh. JThomsen
Redigeret:
Ups så ikke at han sad med 1K. I så fald har du ikke pot odds til at skubbe all in, men mon ikke du kan få alle penge til midten, hvis en hjerter rammer turn? Det giver dig implied til at call og se turn.
@ Kasperis
Hvilken pokerroom spiller du på?