Var lidt i tvivl om linien i den her. Jeg sidder med 1500$, det samme gør villain, som er en tricky LAG. Jeg samler A ♠ Q ♠ op i BB, 2 limper ind før mig, jeg siger 50, kun villain caller. Floppet er A ♣ 4 ♦ 6 ♣. Jeg stikker 120 ud, villain raiser til 300, jeg caller. Turn er 9 ♥, jeg checker villain better 650, jeg sætter ham all in, han caller. Måske et donkey play, men her er mine tanker om linien: Jeg har set villain bette any draw sindssygt hårdt, så jeg tror jeg er god der og lader ham potcommitte sig på turn. Mit gæt er at han har et fint flush draw. Jeg er klar over, at jeg muligvis giver ham en gratis river ved at checke turn, men han ser mig nok som lidt weak - jeg har lavet et par store laydowns mod ham tidligere (bl.a. KK på et 8 9 T board) og han better generelt igennem, hvis folk viser svaghed. Kommentarer?
NL1000$: All in på top pair?
Jeg synes det er fint nok. Hvis du har set ham bette sine draws hård, tror jeg også du er god her. Der ligger til en del draws derude, så fint nok! Turn er ufarlig, hvis han er på draw, så okay at sætte ham AI. Du er kun drawing dead til set, men det lyder lidt usandsynligt her, som du beskriver det.
Generelt vil man jo forsøge at holde potten lille med marginale hænder. Mod en LAG kan dette ikke altid være nemt.
@Elninho: Som det fremgår er vores hero ude af position. Hvilket gør det en del sværere.
Vil villain reraise med AK preflop? Af andre hænder der slår dig er der 44 og 66. Det er nok fornuftigt at antage han ikke reraiser med disse.
Hvor stor mener du hans handrange er? Spiller han hænder som 75, 53, 46, A4 og A6 i raised pots?
Klaphat, kan godt se han er uden for position, men jeg vil bare høre hvilken position han er i, om han openlimper... UTG UTG+1
@ Elninho
Villain limper ind UTG
@ Klaphat
Hans range er stor - næsten any two. Han vil hellere udspille folk end at vente på end guldhånd. Generelt er jeg ikke meget for at satse alt på TP, men chancen for at jeg er foran her er ret god, som jeg ser det.
@ Kripke
"Blindfold, spin - and fire!" Du mener ikke, at et fornuftigt read er nok til at satse på hånden?
Jeg folder turn her.
Det er et ekstremt giftigt bet villain fyrer af på turn, der efterlader ham med en effektiv stack på 550 dollinger og potten er efter hans bet på 1.350 (såvidt jeg lige hurtigt regner)
Et all-in har derfor ingen reel FE, medmindre han er ude i en ren skæg.
Enig med puma. Limp UTG vil jeg mene indikere at hans handrange ikke er så stort som første antaget. Han har nok set stor del af tiden her.
På mig lyder det som om, at villain har udspillet dig indtil nu, og at du ingen ide har om hvad villain har. Måske er han på et draw eller måske har han en made hand, og du beslutter så at make a stand med TPGK.
Det er umuligt baseret på de oplysninger vi har at sige om det er et godt play, det er det muligvis eller det er det muligvis ikke.
Kommentarer som den her:
"Hvis du har set ham bette sine draws hård, tror jeg også du er god her." - er totalt i skoven.
Hvis han better sine made hands hårdt også, så er det rimelig fifty fifty her. Men du tager vel allerede beslutningen på floppet.
Jeg tror faktisk på kendskab af mine egne notar at man kan afskrive set. Har på mine egne noter et read der siger at han check caller set og check raiser på turn. Men det er noget tid siden jeg sidst har spillet med ham, måske har han forbedret sig :)
Samtidig er hans bet på turn meget mistænksomt...
Hvorfor bette pot på turn når det er så tilsyneladende at hero ikke er på et draw??
Jeg har ofte problemer med hænder som denne, og da jeg nu er så tight/passiv, som jeg er, ville jeg nok prøve at holde potten lav.
Synes ofte når de limper ind er det små par, SC og Axs. Så to par, et set og luft er ret gode muligheder.
Tak for kommentarerne. Jeg vælger som sagt at stole på mit read og pushe turn. Villain betaler med K♣ 4♣, og river er heldigvis blank. :-)
"Samtidig er hans bet på turn meget mistænksomt...
Hvorfor bette pot på turn når det er så tilsyneladende at hero ikke er på et draw??"
Hvis hero har en made hånd skal han betale for at komme til showdown - tilsyneladende har hero bestemt sig for at gå til showdown på floppet, og med et stort turn bet er det lettere at få pengene ind på river
@Yshkyr
"tilsyneladende har hero bestemt sig for at gå til showdown på floppet"
Ikke helt rigtigt. Selvfølgelig kan jeg folde den, hvis der kommer en klør på turn. Jeg var ret sikker på, at mit read holdt stik og med en klør til, ville jeg være nødt til at drysse.
Undskyld min lidt negative tone, men hvad vil du med dette indlæg?
Du har et read, som du blind følger, og hiver en stor pot. De argumenter der kommer imod din linie, fejer du af banen med "mit read sagde noget andet", så hvad er det du egentlig leder efter svar på i denne post?
For jeg kan altså ikke se det...
@ Kripke
"Hvis han better sine made hands hårdt også, så er det rimelig fifty fifty her."
Men det får vi altså ikke af vide! Hvis han er en tricky drawing hand player, så kan HERO sagtens være god her. Hvad har du ham ellers på?! Du kan da ikke være overrasket over at se K4 som det var? Endvidere kunne også have haft 57.
@Kasperis: Du er marginalt ahead (villain har altså 14 outs på floppet, så I flipper) eller totalt crushed til et set. Selvom villain er LAG, så lad være med at stikke stacken ind i sådan en situation. Økonomien i det er ganske enkelt rigtig rigtig dårlig.
- AB
Kan heller ikke se finten.
Villian kan have et stærkt draw, 57s eller et par og to klør, AK, to par eller et set.
Det kan godt være du har et read der siger, at han har spillet draws således før, men har du et read der siger han ikke kunne spille et set eller to par lige sådan?
For hvis du ikke har er det jo meget få af hans hænder, hvor du er nok foran til et push er forsvarligt.
Og er han en tricky LAG tror jeg ikke på du ved hvor du har ham.
Han spiller i øvrigt hånden stærkt. Presser dig maksimalt
"Men det får vi altså ikke af vide! Hvis han er en tricky drawing hand player, så kan HERO sagtens være god her. Hvad har du ham ellers på?! Du kan da ikke være overrasket over at se K4 som det var? Endvidere kunne også have haft 57."
Ok Mancini. Men hvis villain kun better sine draws hårdt, så er det vel lidt en stretch at kalde ham tricky, ikke sandt? Villain lyder meget utricky så.
Og så en anden ting. WTF er en "tricky drawing hand player?"
#asger_b
tænkte lidt på noget, dog har jeg ikke eksperimenteret med det.
Kan det ikke betale sig at spille TPTK med hele stacken bevist for at give et read til modstanderne at man overspillet TPTK og bliver kategoriseret som donkey ??
Det må da give fuld pris + mere når du senere hænd fanger en fin hånd og spiller den på samme måde..??
@Lius: Jo, det kan sagtens betale sig tidligt i en session at overspille TPTKish. Det gør også dine beslutninger nemmere, da folk vil være mindre tilbøjelige til at bluffe dig.
- AB