Villain er 64,8/11/2.75 over 91 hænder.
Hvad siger i til spillet?
Villain kan jo have næsten hvad som helst, så Loose som han spiller. Derfor jeg har overvejet bagefter om det var et godt call...?
Men han har raiset mig en del gange, som han gør der, og jeg valgte derfor at sige stop.
Villain (re)raiser ofte på flop eller turn efter han har callet et pre-flop raise. Han har gjort det mod mig 3 ud af de 5 gange jeg har raiset pre-flop og han har callet
***** Hand History for Game 4505761517 *****
$100 NL Texas Hold''em - Tuesday, June 13, 08:29:57 ET 2006
Table Table 108716 (No DP) (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 6
Seat 2: PokerStein72 ( $178.92 )
Seat 1: HERO ( $111.80 )
Seat 4: Drakir38 ( $225.15 )
Seat 5: Villain ( $99 )
Seat 6: eltel888 ( $159.48 )
Seat 3: Deflushed ( $100 )
d_kajvi posts small blind [$0.50].
eltel888 posts big blind [$1].
Deflushed posts big blind [$1].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 9♦ 9♣ ]
HERO raises [$5]. <---- Standard
PokerStein72 folds.
Deflushed calls [$4].
Drakir38 folds.
Villain calls [$4.50].
eltel888 folds.
** Dealing Flop ** [ 3♦, 6♣, 5♣ ]
Villain checks.
HERO bets [$9]. <--- Standard
Deflushed folds.
Villain calls [$9].
** Dealing Turn ** [ T♠ ]
Villain checks.
HERO bets [$15]. <--- Prøver at beskytte min hånd. Skal bettet være større?
Villain raises [$30].
HERO calls [$15]. <--- Tænker lidt, og caller så, tror ikke på han har ramt sin 10''er.
** Dealing River ** [ Q♦ ]
Villain is all-In [$55]
HERO calls [$55]. <--- Tænker igen, men beslutter mig for et Tyrecall.
NL100$ - 9,9
Det ligner et dårligt spillet set.
@Crunchii
Kan godt se jeg bare skulle have raiset turn, hvis jeg tror jeg er bedst.
@lille_lise
Mener du han sidder med 3,3, 6,6, 10,10 eller 5,5 på hånden?
Hvis du tænker på at han laver dette move hver anden gang (ca.) han er med i en pot der blev pre-flop raiset, er du så sikker på det er det han har?
Du gør det svært for dig selv ved ikke at potte flop og turn.
Hvis han desuden laver det her hver anden gang, er der vel ikke så meget at rafle om - han ramte sin dame på river, eller?
Som hånden udspiller sig her drysser jeg på river.
Har du ikke overvejet at raise potten på Flop istedet for de der 9$ der giver ham alt for gode odds hvis han har et par ♣ el. scary scary 7♣8♣? Har han det vinder du denne hånd, men det kunne nemt have gået anderledes.
Med et ordentlig raise på flop har du måske også mere en ide, om hvor du er. Caller han det må han have ramt 2 par et set eller sidde med Overpair.
Men med sådan en løs aggro fætter er det ikke nemt. Men den skal have GAS på det flop.
A6s kunne han måske også spille på denne måde.. Træls situation. :)
Dit bet på floppet er ikke stort nok, du better 9 ind i 15 på et meget drawheavy board; iøvrigt er der ingen grund til at gøre potten ekstra stor med 5xBB preflop.
Dit bet på turn er et forsvar imod flush/straight draw og value fra diverse et par hænder men raiser han er du slået, det stinker at folde til deres lamme clickraises men det er helt klart profitabelt at gøre i længden.
Edit: havde ikke set at han tit clickede dig på turn; i så fald er det et spørgsmål om at tage et stand og det virker vel som et ok spot (hvis du altså er sikker på at han også clicker turn med luft) men det bliver stadig meget lettere hvis du potter flop
Kan godt se, at jeg fremover bør prøve at bette pot på et sådant flop, da der både er straight og flush draw.
Normalt folder jeg også til et sådant bet på river, men kunne bare ikke få mig selv til at gøre det, da han ofte laver den der.
En svaghed? måske... ;O)
@Yskhyr
Jeg raiser pre-flop for at prøve at isolere Villain, da han 98% af gangene kalder et pre-flop raise, og jeg håber derfor han er den eneste der kalder, så jeg kan få en HU. Har ventet længe på at nakke ham, og blev måske nok lidt for ivrig her.
Vi kan prøve med pot på flop og turn
Dealt to HERO [ 9 9 ]
HERO raises [$5]. <---- Standard
PokerStein72 folds.
Deflushed calls [$4].
Drakir38 folds.
Villain calls [$4.50].
eltel888 folds.
** Dealing Flop ** [ 3♦, 6♣, 5♣ ] pot: 14
Villain checks.
HERO bets [$12]. <--- Standard
Deflushed folds.
Villain calls [$12].
** Dealing Turn ** [ T♠ ] pot: 37
Villain checks.
HERO bets [$23]. <--- Prøver at beskytte min hånd.
Raiser han dig her har du en meget nemmere beslutning IMO, det er et meget stærkt move hvis villain raiser her; du har vist at du vil beskytte en stor hånd imod et draw og sandsynligvis ikke har tænkt dig at folde til et bluff (du kan sagtens sidde med AAKKQQJJTT med de bets)
Edit: Hvis du gerne vil have ham til at bluffe ind i dig for max value er det vel fint nok, det virker bare lidt som russisk roulette :)
Jeg raiser også til 5BB med en poster.
Du får bedre svar, hvis du inkluderer reads i din første post...
De 2.75 er i øvrigt total aggression factor.
@Phearlezz
Der er da også reads i den første post, men gør dem da bare lige lidt tydeligere...
@Yskhyr
Kan godt se den linie ser en del bedre ud, og vel nok benytte mig af den fremover.
Men ville bare have maks value ud af Villian, hvilket nok indebærer, at jeg giver ham turn/(river) kortet for billigt.
Kan godt se hvad du mener, men det er en dødssynd at slowplaye en så sårbar hånd :)
Her kommer resultatet af hånden, og det viste sig heldigvis til min store glæde, at jeg vandt hånden, men blev dog alligevel lidt overrasket over hvor dårlig Villains hånd egentlig var.
Villain shows [ 2♥, 5♥ ] a pair of fives.
HERO shows [ 9♦, 9♣ ] a pair of nines.
HERO wins $201 from the main pot with a pair of nines.