Villain er 28/23/2,6 med en 3bet på 8,6 og en fold to 3bet på 66,6 over ca 300 hænder. Vi har indtil videre ikke clashet. Han ser mig nok som en taggish 21/17, jeg er ikke blevet set lave noget ballade. Jeg har trådt lidt mere på speederen, da bordet er til det, men vi er ikke så dybt inde i denne session endnu. Jeg husker ikke hvordan jeg fik min stak.
jeg vælger at give den 3 spandfulde, jeg synes egentlig det var et godt bluff spot da jeg sad i situationen, men hvad siger I?
Seat 1: cft67ujm ($181.35 in chips)
Seat 3: 124rfsxvgfsu ($100.00 in chips) DEALER
Seat 5: ac3824 ($100.00 in chips)
Seat 6: mixmastered10 ($147.15 in chips)
Seat 8: Hero ($275.45 in chips)
Seat 10: Pfa2 ($0.00 in chips)
mixmastered10: Post SB $0.50
Hero: Post BB $1.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [T ♥ 6 ♥
cft67ujm: Fold
124rfsxvgfsu: Fold
mixmastered10: Raise (NF) $3.00
Hero: Raise (NF) $10.00
mixmastered10: Call $7.00
*** FLOP *** 7 ♦ 9 ♥ 4 ♦ (20$)
mixmastered10: Check
Hero: Bet $12.00
mixmastered10: Call $12.00
*** TURN *** [K ♣ (44$)
Hero1: Bet $27.00
mixmastered10: Call $27.00
*** RIVER *** [9 ♦ (98$)
Hero: Bet $226.45
Potbet til ham - retardaments eller ok?
NL100$ bluff for 150 bbs
Havde river været en anden ruder kunne jeg godt lide det.
Min erfaringer inde på ongame er at de bare sjældent folder når river parrer.
Kunne godt tænke mig at vide hvordan villian ser dig ud over bare 21/17 tag
Synes at bluffet er vældig godt,hvis hånden skal vindes så er det stakken på river for at reppe nuts.
Meeen jeg ville aldrig 3 bette en hånd som T♥6♥,hvor tit rammer den noget godt?
Den bør foldes preflop.
Mvh Simon
Går ud fra han foldede, men sad han med flush, eller var det et par JJ'er der sneg sig op af hans hånd?? :-)
Result?:-P
Går ud fra han foldede, men sad han med flush, eller var det et par JJ'er der sneg sig op af hans hånd?? :-)
Jeg mener selvfølgeligt kan man 3 bette en ringe hånd, hvis villian aldrig kalder 3 bets.Men man skal heller ikke risikere for meget.Og ham her gutten virker frisk i det...
Er det her ikke et af de spots, hvor villain(hvis han kalder), betaler uanset hvad, vi better. Hvis han er sane, ved han vel, at vi er ret polariserede med den betsize vi tager her. Vi tager jo ikke sådan en linie, med AA, Kx og 9x. Det jeg mener er, at villain folder obv. ikke any flush, boat(som godt nok skal discountes en del) og nok heller ikke 9x. Vi kan vel reppe en langt bredere valuerange ved at bette mindre turn, og så lave et "valuebluff" river. Tror ikke vi opnår mere FE ved at jamme river..
Alt dette kommer selvfølgelig an på, hvad vi mener villains range er på turn, og dette er ret readbaseret.
@ST:
Nøj, hvor tilter dine svar i analysetråde mig grænseløst. Sigh.
@OP:
Jeg bryder mig ikke om det på netop dén river der.
Er der en speciel grund til din betsize på turn? Er det for præcist at have et potbet på river eller? For har egentlig ikke noget imod at vælge at bette mere på turn og have et mindre bet på river (som jeg ville gøre med nuts også)
Men ja med det sagt synes så heller ikke det er noget vildt godt bluff, har i noget dynamik så er det vel nærmest et spot han kan kalde dig ned med seksere :)
Hvad mener du dine umiddelbare valuerange for 3 tønder på netop denne river er (eller måske mere ligner)?
@ Zonki
Vi er forholdsvis nye for hinanden, jeg går ikke ud fra han har mere end 300 hænder på mig. Jeg 3better 7 % (obv lidt mere i et blind battle) og folder 78 % til 3bets (den skal jeg have arbejdet med), men jeg tror ikke han har nogle specielle noter på mig som sådan.
@ MichaelS
Ja, det er der da, skulle jeg klonke river noget så eftertrykkeligt at jeg sidder med en straight, så vil jeg rykke stakken ind - omvendt også hvis jeg som her, vælter tredje tønde på et "bluffkort". Imo ser det bare meget stærkere ud, at rykke stakken ind. Jeg better heller ikke 2/3 pot, hvis jeg fx havde haft en farve.
@ FlaskeW
44, 77, 99, K9, 97, A9, Q9, J9, KK, AKd, KQd, KJd, KTd, K8d, JTd, T8d, 86d, 56d, Axd - Axd hænder kan jeg godt checke bag, men de skal stadig med regnes, da jeg også better dem. jeg synes egentlig jeg repper bredt nok?
Jamen havde du haft et set eller AA havde du så ikke bettet en anelse mere for at have et mindre bet på river som ville få villain til at kalde oftere eller?
Jeg kan godt lide betsize.
Gør det også selv, jeg synes det er vigtigt at man sørger for at have ca potsize bet på rio her da man netop skulle have nok til at kunne bluffe rio.
Hvis du omvendt bygger størrer pots med mindre bets på rio med made hands så bliver dit spil vel gennemskueligt?
Jeg synes egentlig det er fint.
Det der taler imod er, at du ikke har 9x i din range, da du formodentlig potcontroller den, men det er ikke engang sikkert villain tænker så langt.
Jeg tror en stor del af villains range er 88-QQ og at den samtidig nærmest ikke indeholder flushes eller 9x. Jeg kan ikke lige se ham flatte A9s eller T9s preflop oop, og det er svært at se hvilke flushdraws han vil c/c flop+turn, når han er sane. K♦Q♦ og måske A♦J♦/A♦Q♦
@ MichaelS
Jeg better obv det samme på turn med AA som med 10 høj, alt andet ville imo være et gigant leak. Det er svært at ligge en overordnet plan for alle de 475 forskellige scenarier der kan opstå på river, når man sidder i hånden - jeg better med 10 høj, som jeg ville gøre med AA, som jeg også ville gøre med topset - så må vi reevaluere river, men det er selvfølgelig bevidst, at jeg sørger for at kunne få stakittet ind på river, uden at overbette.
Havde jeg haft AA tror jeg, at jeg havde b/f 20-25$, han skubber aldrig worse anyways.
@ Jgram
Ikke helt med, hvad mener du?
@ Simse
hvaba?
Det var mere til MichaelS.
At man skal streamline sine betsizes.
Altså better du kun turn stort når du har en hånd bliver det for nemt at spille imod. (med mindre dine modstandere er superdårlige)
Også derfor jeg synes du spiller hånden fint, bortset fra at jeg ikke better de rudere der parrer river.
hov hov vent lige :)
Jeg mener altså ikke vi skal bette 2 forskellige bets her, men at jeg synes generelt ville jeg bette højere på turn, både for at charge draws mere og fordi jeg synes folk har nemmere ved at kalde et river bet med fx 66-QQ på river hvis den hedder 85ish ind i 110ish end hvis det var et potbet. Samtidigt burde vores betstørrelse virke samme procentdel af tiden med denne betsize.
/Michael
@ SimseLG
Se min post 28/9 kl 12.xx, jeg har allerede svaret på det.
@ManCini
Bestemt, men jeg har stort set aldrig spillet en cashgame hånd, og for en tourdonk synes jeg det var lidt svært at stille en realistisk range op for hænder du kunne skyde 3 tønders value for her - så spurgte for at lære lidt :)
Jeg kan som sådan godt lide det. Du ses som taggish og har endnu ikke vist bluffs op, og da din valuerange samtidig er så bred at han nok er noget mindre likely til at herocalle alt muligt mærkeligt, synes jeg egentligt riverjammet ser fint ud til linjen.
Men så igen, ingen garanti for at jeg ville slå NL100.