Villain er reggish, men imo ikke nogen særlig god af slagsen. Over 2300 hænder spiller han 23,7/14,7/3,6 med en 3bet % på 4,8 og en fold to 3bet på 74 %. Han er en af de meget få regs der praktiserer openlimps, jeg har en note der siger han limper de små par fra tidlig position. Vi har ikke clashet i denne session, generelt clasher jeg sjældent med ham, da han virker til at have the goods, når han kommer ind.
Jeg spiller 21/17/4 med en 3bet på 7-8 % og en fold to 3bet på ca 78 %.
Seat 3: Hero ($134.69 in chips)
Seat 5: MATEO6Y8 ($50.00 in chips)
Seat 6: heateddebate ($30.00 in chips)
Seat 8: N4vyGirl ($192.58 in chips) DEALER
Seat 10: KorpralGifting9 ($112.07 in chips)
KorpralGifting9: Post SB $0.50
BlueSpoon1: Post BB $1.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [8 ♦ 7 ♦
Hero: Raise (NF) $3.00
heateddebate: Fold
N4vyGirl: Fold
KorpralGifting9: Call $2.50
BlueSpoon1: Fold
*** FLOP *** [ 9 ♦ A ♦ 7 ♣ (7$)
KorpralGifting9: Check
Hero: Bet $4.50
KorpralGifting9: Call $4.50
*** TURN *** [2 ♦ (16$)
KorpralGifting9: Check
Hero: Bet $12.00
KorpralGifting9: Raise (NF) $30.00
Hero: Call $18.00
*** RIVER *** [9 ♥ (76$)
KorpralGifting9: Bet $74.57
Comments please.
NL100$ flush møder c/r og skub
Jeg skubber selv turn.
Denne her type villain har stort set altid en hånd han vil ind med når han c/r turn. Han kan godt c/r turn i bluff, men så er det sjældent han følger op på river imo.
Som du selv er inde på, har de bare tit the goods hvorfor jeg ender med at folde river selvom det er lidt sick.
Sygt nok at han er ligeglad med at den pairer sig på river efter at have reppet en turned flush..
Ugh som std tror jeg også bare jeg kommer ind turn må jeg erkende.
Havde den blanket river havde jeg betalt.
Ugh ved ikke rigtigt hah.
wp og fold river. PP specielt men også KQs KJs er imo en stor del af hans range, og tror bestemt ikke han kan vb dårlige hænder end vores når vi UTG åbner.
Synes turn er fint, men kommer an på hans river agg.
Få det ind turn. Betal river. I nutidens aggresive texas poker, er en flush en relativt stærk hånd 110xbb effektive :) Vi får 2:1 på river. Mon ikke vi ser et eller andet random lort 1/3 af gangene her. Han er aggro, så han kan sagtens raise hænder som Ax med fd på siden og 108s turn. Iøvrigt er der mange dårlige regs, som har en eller anden idé om at parrede boards er gode at bluffe på.
@ Alle
Jeg går ud fra at alle de hænder der er i hans valuerange kommer ind før eller siden, så jeg forstår altså ikke helt hvorfor vi skal skubbe turn? Er det bare fordi I vil slippe for at calle riveren selv?
(skjult bump)
Vi gider bare ikke se en ♦ mere på turn. Dræber vores action, og en stor del af hans bluffrange på turn indeholder A/K♦, hvilket han obv. ikke raisefolder turn, men nogle gange c/f på blank river
Til jer der vil 3bette turn all-in: Hvilke hænder (pånær en farve) er det lige, vi rester på turn?
@ Mancini-donk
Fint spillet, hvis du nu trykker på din fold-knap.
Hvordan spiller banditten sine flush draws. At han har floppet et set synes jeg ikke virker vildt likely. Du har en blokker til 77 og aa havde han vel givet på munden med pre og med 99 er det vel et lidt klamt bord at give gratis turn. Hvis han normalt spiller sin flush draws aggro passer hans flop linie ikke særlig godt til hans turn play og jeg er tilbøjelige til at sige 9x det vil havde dig af altså bluff. Som gunspats siger følger han nok sjældent på river men en 9er er et ret godt kort til 9x her. Spiller han sine draws passivt for at så gå amok når han completer mener jeg vi bør folde allerede til hans check raise på turn.
@Dimensiom
Det er raket spew at 3 bette den turn, hvis han til en undtagelse er ude i noget bluff værk skydes han af det, hvilket ikke er noget vi ønsker, ellers ser vi oftest ind i en anden bedre flush. Virker heller ikke super sane at have TP med nut draw og så gå efter at få den ind på turn.
Så jeg vil kalde turn og så folde til den pågældende river action, pga. beskrivelse af villain, som jeg ikke ser jamme med noget vi slår.
Mener det kommer meget an på hvordan han spiller sine flush draws generelt, hva vi gør her. Jeg synes ikke det er særlig likely han har floppet et set du har en blokker til 77 og aa giver han formentlig på munden med preflop når i er lidt halv dybe, det efterlader 99, men med et floppet set vil han vel gerne have mere ind allerede på floppet. Spiller han sine fd passivt for så at give den gas når han completer synes jeg faktisk godt vi kan smide allerede på turn. Spiller han dem generelt aggro repper han ikke fd på floppet men nærmere en svag weak hånd der prøver at få dig af på et godt bluff turn card. Som Gunspats siger er det dog sjældent denne type villian følger sit turn bluff op på river men en weak made hånd kunne nemt 9x og siden du ikke giver den mere gas på turn kan han nemt bette for value her med 9x. Tror jeg ender med et kald og hader mig selv når han er bedst, mener at et turn shove er optimalt i den givne hånd
@Lors
Så du mener en standard NL100 spiller floater os oop og c/r den turn med complete air? Jeg kondolerer på det kraftigste, hvis du runner så dårligt, at du er ked af at stacke af med flush for 110xbb.
Tror hans range for at checkraise-folde turn er utrolig snæver. Jeg skal da bare have mine skillinger til midten asap her.
Det giver absolut heller ingen mening, at du vil flatte turn for at holde hans bluffs inde, og så folde river? Du ser spøgelser her imho.
Forstår heller ikke helt folk så voldsomt gerne vil ind på turn, call turn, call brik river må imo være den klart bedste løsning. Om end han nok ikke har mange complete airballs i sin range, må der stadig være 5%~.
River er imo meget read baseret, er han typen der laver "FFS Lorte kort jeg skubber alligevel fordi jeg ved ikke hvad jeg ellers gør spil" ?
Tror jeg ender op med at lave et kæmpe hero call også få lavet en note på ham.
Mvh En PLO spiller :D
Som boardet er, der det ikke det mest åbenlyse flot/CRturn spot, ergo han har den...men er den bedre...
Jeg tror hans er bedre..meeen jeg er ikke god nok til at folde. jeg betaler til hans hus og spytter på gulvet
@ Venlov
Villain har _aldrig_ Ax når han cr turn. Altså, wtf, hvorfor skulle han cr et A, når farven rammer (og når hero endda ufortrødent better videre?) Det giver absolut ingen mening. Selv hvis han har AxQd, så caller han da bare turn - han laver jo sin hånd om til et bluff mere eller mindre, hvis han cr turn, og det virker pænt dumt med SD-value og nogle flush-outs.
@ Dimension
Hvilke dårligere hænder er det du forventer at se fra en NL100-villain, der i øvrigt oftest har varene, jf. Mancinis read, når du sender stakken ind på turn? Vi blocker rimelig meget for sets, AA har han ikke ret ofte, og han cr nok heller ikke sets, når farven kommer ind på turn - og langt oftest cr han floppet på netop dét board (Hero har mange Aer der caller et cr). Og selvfølgelig giver det mening at flatte, for at holde hans bluffs inde. Det bliver klammo, hvis han skubber en river, der ikke pairer boarded (en blank), men når han nu skubber SELVOM boarded pairer, så ligner det i min verden et ret let river-fold.
Wp Mancini, just fold tha river.
@fitty
Jeg forstår slet ikke, hvorfor du vil kalde for at holde hans bluffs inde, og så folde en blank river. Du siger også det er klamt, når han jammer et kort som parrer boardet, men du har selv radikalt udelukket sets fra hans range, så hvorfor er vi nu bange for fuld røv lige pludselig?
Synes folk ser alt for meget spøgelser i en tråd her. Han kan sagtens raise dårligere på turn. Folk C/R altså ikke HVER gang de har floppet goods, og a2s er vel også i hans range, for ikke at snakke om, at muligheden for en babyflush også foreligger. Overvej hvor exploitable det er, at raise en hånd som J♦10♥ her eller A♥-10♦ når folk som jer skider i bukserne SELVOM i rent faktisk sidder med tæt på nuts.
Det er år 2010. Folk er altså ret aggressive now a days
@ Dimension
Jeg tror ikke helt du forstår min logik. For det første har jeg ikke sagt, jeg nødvendigvis folder en blank river (det gør jeg dog højst sandsynligt) - men hvad er pointen i at skubbe, for at folde hans bluffs? Jeg synes bare det er klamt, fordi han repper SÅ stærkt. For det andet, så tror jeg faktisk meget meget sjældent, han har et bluff her. En gut med de stats, flatter ikke lige JTo OOP vs. vores UTG-range, peeler flop, og så cr turn når hero better selvom farven rammer, OG skubber en parret river.
Hvis jeg selv skal sige det, synes jeg egentlig ikke, jeg ser spøgelser. Jeg ser mere en villain ("der altid har varene") med en ultra stærk range. Hvad jeg dog ser udover en stærk range, er en masse folk der i den her tråd tænker "I has flush. I mean, how can I fold?"
(I øvrigt skider jeg oftest på toilettet fremfor i bukserne)
@Dimensiom
Lang tid siden jeg har spillet NL100, og er en weak tight donk, så det er nok bare mig, men kan ikke se at det er lækkert at få den ind på turn pga. du ligner en flush, som ikke vil se en ekstra ♦ på river.
Vil du også få stacken ind på turn med K eller Q høj flush ?
Ellers meget enig med Fittys svar til dig
Tror sku bare jeg mucker K eller Q høj flush, fordi hvis jeg skal følge jeres logik så har folk the absolute nuts når de C/R turn åbenbart. Det har da ikke noget at gøre med, at jeg ikke vil se ditten og datten på river. Det handler bare om, at jeg ikke tror villain har en c/r fold range på turn, og derfor vil jeg bare gerne have pengene ind imens jeg er stærkest, hvilket jeg forventer at være størstedelen af gangene. Vil igen understrege at det er år 2010, så folk c/r altså andet end den absolutte top af deres range af og til, og du bliver vel revet rundt på NL400, hvis du er en weak tight donk, som sidder med den indstilling.
@fitty
Mega grinern sætning du slutter af med der ellers. Sindssygt flot og kreativt konstrueret.
Turn shove, som folk foreslår, stinker. Vi lukker alle hans bluffs ude og kommer kun ind mod den del af hans range der slår os. Jeg vil langt hellere flatte turn og reppe en svag range (draws, Ax der bettede turn for protection etc etc).
Ang. river så skal vi lige have én ting på plads - villain har ALDRIG boats i sin range (hvorfor er det folk har en masse boats i hans range?? Jeg kan i hvert fald ikke huske hvornår jeg sidst har set en sane spiller check-calle to par eller et set, for så at check-raise den når farven falder på turn). 9♥ er ligeså blank som 3♠ her, så vi taber altså til følgende combos:
KQ♦, KJ♦, KT♦, QJ♦, QT♦ og JT♦ og måske en enkelt random K6♦. Givet at vi skal være god 1/3 gange, skal vi altså finde 2 combos af bluffs i hans range, hvilket ikke er usandsynligt eftersom han virker som en ret spøjs type jf. hans stats. Derudover skal vi heller ikke udelukke 65♦, 64♦ og 54♦ fra hans range.
Vi har reppet en bred range med vores turn flat, så kan jeg altså ikke se hvorfor vi skal folde river. Jeg folder kun river hvis jeg har specifikke reads om, at villain er typen der aldrig bluffer river på de våde boards.
@ Walth
Jeg ser frem til Fittyssvar til dig, for han er meget uenig i dine to sidste linier :)
@ Dimensiom
Ty, det tog mig også lidt tid at konstruere den.
@ Mancini-donk/Walth
9♥ er helt klart blank for hans range, men den er vel på ingen måde blank for vores range? Vores turn-calling-range må da trods alt være ret stærk, og river giver os nogle boats. Vores turn-callingrange synes jeg altså ikke er så svag, som du gør den til, walth. Sååå mange Axer og draws er det vel heller ikke vi har i det her spot? Jeg er med på det ikke er mange bluff-combos, vi skal finde i hans range, men jeg kan bare ikke finde særligt mange. Man skal selvfølgelig ikke undervurdere idiot-faktoren og random-spazz'es, men når vores read i det her tilfælde er han har varene når han stikker pengene ind, synes jeg det virker en anelse søgt at lede efter bluffs, og så hælder jeg lidt mere til at være en nit, indtil vores read siger noget andet. I øvrigt er mit indtryk af det jeg hører om NL100 (og for den sags skyld egentlig også NL200 og sågar nogle regs på NL400/NL600), at de fleste bare _har_ den, når stakken ryger ind her.
Ang. om han caller preflop med 64♦og lignende er jo svært at svare på, når vi ikke rigtig kender ham. Han har formentlig 100% af de flush-combos der slår os, mens det er lidt mere tvivlsomt, om han caller pre med de lavere flushes, selvo han har et ret stort gap. Og hvis han da har de hænder, er det så egentlig ikke et noget tyndt river-shove med 64♦, når nu river parer?
@Fitty
Du har ret i alt du skriver. Men du glemmer altså at manden ikke just er god? Fair nok kortet forbedrer vores range 100 gange mere end det forbedrer hans. Fair nok at 64♦ ikke er et godt rivershove. Fair nok der ikke er så mange Ax'er og draws i vores range. Men duu kan da ikke forvente en spiller der spiller fundementalt forkert (jf. hans stats) kan aflæse alt det her korrekt?
Jeg synes river fold er helt helt helt VILDT dårligt når vi kun skal finde _2_ combos af hænder vi slår for at break even. Så er det seriøst lige før jeg bare mucker turn, fordi jeg ikke tror på at folk checkraiser turn og checkfolder river like EVER på sådan nogle boards her, netop fordi der er en fin mængde marginale hænder i vores range.
Bare sådan lige fyi, så skal der altså en del aggresion til at få den op på 3,6, når man har så stort et gap mellem vpip og pfr%. Det kunne tyde på, at vi har at gøre med et villain, der kan lide og er vant til at spille mere end 1 (/2) street(s) kortspil.
Det giver ham lidt flere huse på river, men omvendt også en del flere bluffs. Det er da i øvrigt helt fint spillet at cc floppet med K♦Q og så check-raise turn for at spille fandango.
Anyways, uden bedre reads, så er det her altså en betaling. Hans w$sd% ser godt nok markabert høj ud, men han kunne jo have været lidt varm ;-).
Min aggression factor i HEM viser som standard aggressionen for postflop på HUD'en, gør jeres andre ikke det?
(Jeg kan dog godt huske, at standarden var overall aggression factor i PT2)
@ Walth
Ja, det er er selvfølgelig en ting der taler i retning af et call, at jeg nok overvurderer hvor god en villain vi har med at gøre. AF tillagde jeg heller ikke nogen betydning til at starte med, og den tyder selvfølgelig også på han spiller nogle hænder ret aggro, men ikke desto mindre er det jeg har set til NL100 bare, at folk har hånden, når de shover river. Og da stort set alle hans value-hænder slår os, synes jeg stadig ikke fold er helt væk, men det er måske ikke et så easy fold som jeg først antog (yeye Mancini ;-))
@ AB
Yeah, det er godt spillet at cc K♦Qx, men er det ikke lidt søgt, når vi snakker en NL100-reg, der virker til at have varene? Det er vel trods alt rimelig avanceret. :-)
@Rasken
Det tror jeg langt de fleste har, da preflop-agression vel ikke fortæller os noget som helst relevant (ret mig endelig hvis det er forkert).
Men jeg tror AB vil hen til, at jo flere hænder du ser flop med, vil du tilsvarende ramme flere semigode hænder/draws som du ikke nødvendigvis kan spille særligt aggressivt med og derfor vil du have svært ved at hæve din agression faktor til 3.6.
Med mindre man raise/folder en alt for stor del af hænderne, som det dog godt kunne være tilfældet med en semi-dårlig reg.
Mht. hånden, så kan jeg dog overhovedet ikke se hvad villain repræsenterer og har svært ved at sætte en range af hænder op som vi slår ~ jeg kan ikke se hvad villain CR turn med og skubber river som vi slår andet end rent bluff eller en håbløst spillet AK/AQ, men hvis villain gør det, så har OP vel en note omkring noget lignende
@Mazter
Villain ser jo ikke særligt mange flops. Hans VPIP er 23.7.
Godt nok er han relativt sjældent IR i til de flops, han ser.
Præcis. Og en ret stor del af agression komme alligevel også i kraft af dine c-bets
Jeg tør heller ikke folde med den givne info, men det ikke nødvendigvis det saftigste i verden.
Sådan spilteori mæssigt er det selvfølgelig også farligt at folde omkring på 2/3 af vores range på en af de rivers der forbedrer vores range mest i forhold til villains. Men ja, ved godt det er NL100, så ikke nødvendigvis så interessant i den kontekst.
Rasken/Mazter81: Mazter har pointen. Med et stort gap mellem vpip og pfr%, har man sjældent initiativet preflop, hvorfor man ikke automatisk får serveret den der agg.factor på 5+ på floppet, som mange TAG's pr. automatik får. Så han skal være ret aggro på alle streets for at ramme 3.6 overall.