Endnu en hånd fra mine første session i FR i laaaaaang tid.
paulwang1941 er 18,2/2,8/1,43 over 140 hænder
$100 NL Texas Hold'em - Tuesday, September 12, 10:24:04 ET 2006
Table Monster #1293313 (No DP) (Real Money)
Seat 5 is the button
Total number of players : 10
Seat 10: HERO ( $192.73 )
Seat 8: wahh1 ( $155.67 )
Seat 6: paulwang1941 ( $151.91 )
Seat 1: shawndimae ( $74.18 )
Seat 7: corefetti ( $51.94 )
Seat 2: PuuCee ( $141 )
Seat 9: CDE1968 ( $16 )
Seat 5: CrocodileONE ( $103.90 )
Seat 3: MikePohlman ( $26.45 )
Seat 4: emanfunk ( $50 )
paulwang1941 posts small blind [$0.50].
wahh1 posts big blind [$1].
emanfunk posts big blind [$1].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ A♣ J♥ ]
CDE1968 folds.
HERO raises [$4].
shawndimae folds.
PuuCee folds.
MikePohlman folds.
emanfunk calls [$3].
CrocodileONE folds.
paulwang1941 calls [$3.50].
wahh1 folds.
** Dealing Flop ** [ A♦, 5♣, 9♠ ]
paulwang1941 checks.
HERO bets [$8].
emanfunk calls [$8].
paulwang1941 calls [$8].
** Dealing Turn ** [ 3♥ ]
paulwang1941 checks.
HERO bets [$18].
emanfunk calls [$18].
paulwang1941 raises [$45].
HERO....... folds???
NL100$ FR, A,Jo
Er ikke FR spiller, men dit fold virker umiddelbart rigtigt. Kan ikke se nogle hænder der coldcaller floppet med 3-way action, og dernæst laver et gayraise look-a-like på en rimelig blank turn! Tror du ofte vil se et set, og dermed er drawing dead!
@MHau
Hvorfor skal jeg folde A,Jo pre-flop her?
@Eufórbos og ManCini
Synes det lyder fornuftigt det i siger.
@ Sir
Jeg mener især at turn er et easy fold da du spiller i en protected pot.
Da meanfunk caller dit bet og paulwang, der tydeligvis ikke er maniac, raiser, bluffer han "aldrig". Du har vist styrke hver eneste gang du har haft muligheden. Han må mininum sætte dig til Ax, sandsynligvis AJ+ da du raiser UTG.
På turn skal han altså både bekymre sig om dig og emanfunk, men det skræmmer ham tydeligvis ikke.
Selv uden calleren imellem er det et fold på turn. Check-call preflopraiserens cont. bet, check-raise blank turn = monster 90+ % af gangene.
@ SirThomas
Spiller normalt SH, men here goes...
Du er OOP. Bliver du kaldt trækker du ofte til ganske få outs (måske overvurderer jeg NL100?), og det vil blive enormt dyrt for dig at finde ud af, hvor du står, når et A viser sig på floppet - grundet din position.
@SirThomas
Fordi du har skidt position og ofte kan være nødsaget til at folde preflop, for ikke at smide penge efter en hånd der er langt bagud.
Personligt folder jeg dog ikke altid, kommer an på mange forskellige ting.
Turn klart fold
Det er da et easy fold.
Med 2 callers på floppet, på det tørreste draw-lighte board, vil jeg checkfolde turn, og spare de 18$.
Jeg ville i øvrigt også folde AJo i EP. Har dog aldrig spillet NL full, men smider den promte i Fixed.
@Eufórbos
Hvad er det nu lige en protected pot betyder? Kan sgu ikke huske det.
@Coco og MHau
Jeg raiser A,Jo, da jeg mener jeg ofte kan udspille folk post-flop her på NL100$ og jeg ser ofte folk call med A,8+ (for bare lige at tage A,x).
A,10o folder/caller jeg fx. kun med. A,Jo er min minimum raising hand.
Men svært at udspille AA AK AQ som er nogle af de hænder der caller eller reraiser dig preflop, og vil blive meget dyre at spille imod.
Du løber ind i disse oftere end Ax og derfor må du folde til et preflopreraise imo.
Husk på jeg ikke har sagt det er dårligt spillet, men mener bestemt ikke det er autoraise oop på full table.
@Coco
Jeg folder også til et stort (3 * mit raise) re-raise. Men vil tage det til overvejelse hvordan jeg får mest +EV ud af A,J.
@SirThomas
Grunden til at en god spiller kan skabe overskud på AJ, tror jeg ikke ligger i at "udspille" sine modstandere på NL100$, men derimod i at folde den når man er domineret.
Jeg vil mene det er klart -EV at calle her. Sidder villian med AK, AQ, 99 eller 55, som er meget sandsyntlige, får du nogle grumme negative implied odds, som koster dig meget hvis du skulle ramme en A mod AK/AQ, eller A/J mod 99/55.
@ SirThomas
Kalder du et raise med A,10?
Hvis du f.eks. sidder i BB. Foldet rundt til CO, der siger $4 og som er forholdsvis tight... kalder du så med A,10 og A,J?
@SirThomas
Lyder fornuftigt, det skader jo aldrig at kigge sit spil efter, om ikke andet kan man blive bekræftet i sit spil ;-)
@MHau
Det afhænger af spilleren
@RavenDK
Jeg caller heller ikke her, når raiset er så stort. Det skriger jo langt væk af en bedre hånd.
Resten af hånden:
emanfunk is all-In [$20]
** Dealing River ** [ 7♥ ]
paulwang1941 shows [ 9♦, 9♣ ] three of a kind, nines.
emanfunk doesn't show [ T♣, A♥ ] a pair of aces.
paulwang1941 wins $7 from side pot #1 with three of a kind, nines.
paulwang1941 wins $127.50 from the main pot with three of a kind, nines.
Så et godt fold af mig.
Og emanfunk kunne lære noget af at læse på pokernet ;O)
@Sir-thomas
Ikke for noget, men påstanden om at "jeg ofte kan udspille folk post-flop her på NL100$", hænger altså ikke sammen med at du kyler 18 bb ud af vinduet på turn. Du kan ALDRIG være foran mod begge spillere når de caller på så tørt et board.
Tilføjelse: Desuden har du ingen FE.