Min første hånd ved bordet, så ingen reads.
Hvad synes i om min måde at spille hånd på?
Tænker specielt på pre-flop, for derefter skal den jo bare slowplayes..
Hvad har Villain?
***** Hand History for Game 4605892411 *****
$100 NL Texas Hold''em - Tuesday, June 27, 19:55:59 ET 2006
Table Table 108797 (No DP) (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of players : 6
Seat 2: Villain ( $85.88 )
Seat 3: diobolique1 ( $25.88 )
Seat 4: handrea688 ( $35.50 )
Seat 6: Funkwind ( $230.54 )
Seat 5: HERO ( $100 )
Seat 1: DrownDaFish ( $100 )
handrea688 posts small blind [$0.50].
HERO posts big blind [$1].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ A♠ K♦ ]
Funkwind raises [$3].
Villain raises [$5].
diobolique1 folds.
handrea688 folds.
HERO calls [$4].
Funkwind calls [$2].
** Dealing Flop ** [ A♣, K♥, A♥ ]
HERO checks.
Funkwind folds.
Villain bets [$20.02].
HERO raises [$40.04].
Villain calls [$20.02].
** Dealing Turn ** [ Q♦ ]
HERO checks.
Villain checks.
** Dealing River ** [ Q♣ ]
HERO is all-In [$54.96]
Villain is all-In [$40.84]
NL100$ Hvad har han?
Jeg noget nær hader det der gayraise på floppet.
Jeg leader floppet, caller hans raise. Hvis han caller dit bet, så check raiser jeg all in på turn.
Det ligner noget AJ eller lign.
Mickey
fy, klikraise på floppet med den hånd er sgu forbudt.
Du giver villain chance for at folde.
raise preflop !
@Mickey
Hvorfor leade floppet?
Grunden til mit gayraise, er da netop at jeg ikke vil skræmme ham væk...
Hånden kan ikke slåes af noget jo. Bortset lige fra hvis Villain har Q,Q eller Royal Flush træk.
Så hvorfor skræmme ham væk?
@hostrup
Ville normalt heller ikke raise med den hånd, men når han better næsten 1,5* Pot, så vil et call da virke mindst ligeså mistænkeligt som et raise.
Hvis jeg re-raiser pre-flop til fx. 15$, hvad så hvis en går all-in, er det så et call eller et fold?
@ Hostrup:
Der er blevet re-reraiset PFfør Hero.
Et re-re-reraise kan kun forsvares når Hero er OOP som i dette tilfælde.
Sirthomas, jeg better for at "beskytte" min hånd mod evt. scarecards der kan falde på turn, som gør at du ikke får bygget potten. Endvidere lugter dit checkgayraise SINDSYGT meget af monster, hvis du leader lugter det nærmere af draw, eller AJ/AQ der vil vide hvor han er henne.
Mickey
@tinamus.
Der er raiset og clicket preflop !
Lad os få noget info frem !
På floppet er det fy forbudt at clicke med denne hånd !
Endvidere tager du teten på floppet, og så checker du turn? Forventer du han better igen? Jeg forstår generelt ikke din linie. Hvis han har AJ, AQ, KQ eller lign. på floppet, vil du så risikere en hjerter rammer turn, og du dermed mister value fordi han bliver bange for du har ramt en flush?
Mickey
Enig med flop. Hvis der skal raises, skal der raises ordentligt.
Ja, korrekt med raiset og clicket. Desuden kan det snildt være KJ der raiser og 99-JJ/KQ-AQ der clicker.
@Mickey
Jeg prøver generelt bare på at holde Villain inde i hånden, vil sgu ikke skræmme ham væk...
Måske, men hvis jeg better ud før ham, så er det muligt jeg ikke får det Continuation bet ud af ham.
fold preflop. Dine impled odds er ringe af helvede til og dine reverse implied er igennem taget.
Sirthommas:
jeg snakker om at villains 3bet preflop tyder på et højt par. Altså får du ikke meget ud af(implied odds) at ramme et A eller K, hvis villain har TT,JJ,QQ og ikke meget ud af KK hvis du rammer A
du kan derimod tabe en formue (reverse implied odds) hvis floppet er AQx mod QQ, AJx mod JJ osv.
læs eventuelt theory of poker for en mere uddybende forklaring
@Pillars
Ah, det er sgu for weak at smide AK der hver gang... Medmindre man selvfølgelig ikke kan li at spille postflop, men det er vi nogen der kan... :D
@ SirThomas
Jeg sys det er et fint med preflop call...
Men den skal ikke slowplayes i det aktuelle tilfælde... Du får skillingerne til midten hvis han har et A eller KK, så bare skyd med det samme... Forhåbentlig får du et raise, som du bare kan calle og så er han committed på turn.
Får du bare et call, så gå efter check-raise på turn...
damster
Callet preflop er fint nok. Du bliver nødt til at skyde og håbe på han har ramt. Jeg better 15. Reraiser han mig caller jeg.
Jeg checker som damster turn all in. Hvorfor skal den ikke slowplayes? Dette er situation hvor du er sikret action hvis han har et A eller KK, men ikke andet end et cont. bet hvis han har misset.
Et check(!)clickraise af hans 1.5 potbet er simpelthen helt væk.
Jeg better også ud i potten til hver en tid. Det er den eneste måde at skjule din styrke på, og normalt den eneste måde at tømme villain helt på, hvis han har ramt...
Folder han er det bare ærgeligt - så havde man nok ikke fået mere ud af ham end et enkelt bluff alligevel...
@Pillars
Jeg forstår udemærket godt disse koncepter, men synes som også en anden PN''er i denne tråd har udtalt, at det er for svagt at smide A,K i sådanne situationer, når raiset nu ikke er større end det er.
Men er der flere der har et gæt på hvad Villain har, eller skal jeg vise det nu?
Jeg tror de fleste (alle) vil blive meget overrasket (lidt hjælp fra mig til jer ;O) )
Han har selvfølgelig 72o og regner klart med split pot :P
Han sidder med Ruder Es og Ruder Es ... ehh eller måske har han super hånden TJ og har ramt NUT straight! :)
Jeg forstår ikke hvordan Villain kan calle ca. 41$ i håb om en split pot efter jeg har vist styrke.
Og jeg forstår slet ikke hvorfor han callede mit gayraise på floppet, men okay.
You Gotta Love ''em Fish
HERO shows [ A♠, K♦ ] a full house, Aces full of kings.
Villain doesn''t show [ 5♦, 5♥ ] two pairs, aces and queens.
lol... han er en af dem man husker navnet på uden at skrive det ned... ;)
@damster
Hehe ja, men for en sikkerhedsskyld har jeg sat ham på min Buddylist ;O)
SirThommas mv:
Fair nok du bad om kommentarer til dit preflop spil og det fik du.
Hvis du gerne vil calle et raise og reraise out of position med AKo hvor betningen ikke engang er lukket hos dig og hvor du kun rammer hver 1/3 gang og måske højst sandsynligt ikke vinder ret meget de gange du rammer (du var så heldig lige denne gang) skal du selvfølgelig have lov til det :o)