Hej Pokernet
Jeg har lige en hånd jeg gerne vil have liniechecket.
Spillet er NL100 6 max. Villain er relativt ny ved bordet og sidder med 90$ foran sig. Han har ikke lavet noget bemærkelsesværdigt endnu og virker generelt weaktight. Jeg har ingen statistik, da jeg ikke bruger den slags. Hvis han har bemærket noget ved mig, er det at jeg også er relativt tight.
Jeg sidder i MP med T♥T♦ og raiser standard til 4$ før floppet og han caller fra knappen som den eneste.
Floppet (9,5$) hedder 8♣4♣2♦.
Jeg skyder 6$ som standard, som han caller.
Turn (21,5$) er 4♥
Hvad gør den kloge nu: b/f, b/c, c/r eller c/c?
/Anders
Nl100$ - Klassisk turnspot
Bet hver gang, indtil vi har grund til andet bør være meget standard i ens standard solid game vil jeg mene. Folder nok ikke til et raise som udgangspunkt, men ser en river.
du skyder en 17ish...gør det stort set hver gang i denne situation.
Blanker den river, kan du skyde igen.
♣den på river, er den måske mere kryptisk, især hvis det er et overkort som men ville umiddelbart c/c.
Mange weak spillere kan sagtens finde på at calle flop + turn med med AQ, AK, AJs eller lign. for at se om de rammer. Men de fleste donks betaler ikke når det bliver dyrt og omvent vil du helst ikke se et overkort på river. Derfor vil jeg klart skyde igen og tage potten ned der.
Jeg better mere på flop og skyder omkring 17 på turn. Raiser han turn folder jeg.
Jeg synes ikke du kan c/calle et ♣overkort. Han vil højst sandsynligt checke sine svage made hands som 77 bag og håbe han er god og kun byde river med bedre eller som et bluff. Da han nok ikke har mange bluffs i sin range vil jeg oftest vælge at c/f river.
Hvorfor?
Okay villain beskrives som weaktight, jeg bet folder turn som standart! Ser virkelig ikk at en weaktight c/r turn med Air/ eller 8x.
Så derfor b/f jeg turn !
leeq said it
Men hvilke hænder ser i ham calle dette flop med, for at raise denne turn (som slår os)?
I mine øjne repper villain intet, hvis han raiser turn. Jeg kan måske overtales til at folde til et riverskub, da han beskrives som weak, men ofte ender jeg sgu nok med at betale af.
Han virker ikke som en veludviklet, stærk spiller så du løber ofte ind i FH, trips quads etc.
Som leeq er inde på laver en weak/tight spiller ikke lige pludselig sit svage TP, FD eller air om til et bluff, så det du har tilbage er monstrene!
Tak for de gode svar!
Jeg synes der er mange gode pointer for at b/f turn. Jeg er sikker på at han ikke raiser turn med noget vi slår. Vælger vi derfor at bette (som jeg også som oftest vil gøre i dette spot) er det derfor oplagt at folde til et raise.
Hvad mener I alternativt om et checkraise. Turn reducerer jo risikoen for at han har floppet et set. Hovedparten af hans range tror jeg derfor består af draws og selv om han er weaktight, better de fleste jo hænder som K♣J♣ når der bliver checket til dem i dette spot.
Ok, der var åbenbart ikke nogen interesse for at c/r her.
Mit normale play er også at b/f i dette spot mod denne type, men aktuelt c/r jeg hans bet på 15$ til 45$ og callede hans AI for blot at stirre ind i 88... Næste gang bliver det et b/f.
Tak for input
/Anders