Villain er ukendt, han har kun lige sat sig, så ingen reads.
Jeg overvejede et fold på floppet, men ville lige se hånden an inden jeg smider mit set i 10''er. Jeg kunne sagtens se Villain med K,J med den måde han spiller den på floppet. Dog synes jeg Turn spillet ser lidt mærkeligt ud.
Hvad siger i?
***** Hand History for Game 5010630738 *****
$100 NL Texas Hold''em - Wednesday, August 23, 14:13:40 ET 2006
Table Monster #1293609 (No DP) (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 6
Seat 3: Wodka1972 ( $163.26 )
Seat 4: BoatBoat22 ( $129.10 )
Seat 6: spycon0070 ( $88.60 )
Seat 1: HERO ( $116.70 )
Seat 2: ice2602 ( $96.81 )
Seat 5: zuen85 ( $16 )
Wodka1972 posts small blind [$0.50].
BoatBoat22 posts big blind [$1].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ T♥ T♠ ]
zuen85 calls [$1].
spycon0070 folds.
HERO raises [$5].<---- Standard
ice2602 calls [$5].
Wodka1972 calls [$4.50].
BoatBoat22 folds.
zuen85 calls [$4].
** Dealing Flop ** [ T♣, Q♦, A♥ ]
Wodka1972 checks.
zuen85 is all-In [$11]
HERO calls [$11]. < Overvejer et raise, men der er ingen grund til at raise A,x ud.
ice2602 raises [$27].
Wodka1972 folds.
HERO calls [$16]. <---- Overvejer at raise/raise all-in, hvor vi alligevel vil ende så. Men jeg nøjes med at calle, for at holde potten nede, jeg frygter K,J mod en ukendt Villain her. Tror ikke på han har Q,Q/A,A.
** Dealing Turn ** [ 3♦ ]
HERO checks.
ice2602 bets [$15].
HERO calls [$15]. <---- Pot control
** Dealing River ** [ 3♥ ]
HERO bets [$40]. Jeg better af samme årsag som før, jeg sætter ham maks på K,J og regner med han vil calle med sin straight.
ice2602 is all-In [$49.81]
HERO calls [$9.81]. <---- Pot odds
NL100$, Set på floppet
Pot control på turn? LOL
Jeg får lortet ind på turn skal ikke have en AT♦ til at trække ud eller en sygt Spillet J9♦,ved godt det er usandsynligt... Men jeg er all in på turn senest... Og hvorfor better du ham ikke all in på river?
Udover det er det alt for svagt spillet at du vil lave potcontrol, jeg går broke til AA,QQ og KJ medmindre jeg fylder op, giver ikke AK,AJ,AQ,AT en chance for at fylde op, ind med lortet...
Sådan spillede jeg også før.
Men har fået at vide alt for ofte at jeg rykker all-in får ofte, så har prøvet at dæmpe mit spil lidt, men måske jeg bare skulle fortsætte på den gamle måde....
"Jeg overvejede et fold på floppet". Det må du aldrig, aldrig, aldrig gøre.
Hæv floppet. Du giver AK, AQ, AJ, AT, KK, JJ, J9 en chance for billigt at trække ud på dig.
Da den kommer tilbage, bør du skubbe.
Du har misforstået ideen bag begrebet pot control. Et typisk eksempel er at checke turn bagved efter at have hævet AQ preflop og cbettet et A72r-flop. Man udøver pot control med sårbare hænder, der ikke kan tåle alt for meget modspil. Med et set er det ud over stepperne.
På turn bør du nok bette ud, dels for at give draws en dårlig pris, dels for at få penge i potten, da du efter alt at dømme er foran.
Når du nu ikke gør det, er et skub obligatorisk.
River skal du også skubbe - du koster dig selv $10 alt for ofte her.
Nu tyder alt på, at Villain viser AA eller QQ op, men med så stærk en hånd som et set skal du ikke bekymre dig om, om du er slået, men om hvordan du vinder deres penge.