Villains VPIP er på ca. 26 over 50 hænder og han spiller et okay TAG spil, dog lidt passivt til tider.
Ellers ingen reads på ham.
***** Hand History for Game 4666725624 *****
$100 NL Texas Hold''em - Thursday, July 06, 08:05:54 ET 2006
Table Table 106777 (Real Money)
Seat 6 is the button
Total number of players : 6
Seat 3: Harryd1941 ( $134.63 )
Seat 4: Alexb81 ( $101.50 )
Seat 5: kevin89555 ( $51.17 )
Seat 6: kneus ( $148.50 )
Seat 2: HERO ( $109.75 )
Seat 1: Villain ( $99 )
Villain posts small blind [$0.50].
HERO posts big blind [$1].
** Dealing down cards **
Dealt to SirThomasF [ 8♦ 5♠ ]
Harryd1941 calls [$1].
Alexb81 calls [$1].
kevin89555 folds.
kneus calls [$1].
Villain calls [$0.50].
HERO checks. <---- Standard
** Dealing Flop ** [ 9♠, 6♣, 7♥ ]
Villain bets [$5].
HERO calls [$5]. <---- Overvejer et raise, men caller (grådighed). Ved godt jeg nok burde have raiset til 12-15$.
Harryd1941 folds.
Alexb81 folds.
kneus folds.
** Dealing Turn ** [ 3♠ ]
Villain bets [$11].
HERO raises [$26]. <---- Skal det være større?
Villain is all-In [$82]
HERO calls [$67].`<----- Standard call vel. Hvis han har 8,10, er der jo ikke noget at gøre, den kan vel ikke lægges.
** Dealing River ** [ 9♣ ]
En hånd senere mod samme Villain som jeg lige tog et buy-in fra. Vil meget gerne have kommentarer til denne hånd, da det er lidt af et tyrecall jeg laver.
***** Hand History for Game 4666729113 *****
$100 NL Texas Hold''em - Thursday, July 06, 08:07:39 ET 2006
Table Table 106777 (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of players : 6
Seat 3: Harryd1941 ( $137.33 )
Seat 4: Alexb81 ( $98.50 )
Seat 5: kevin89555 ( $49.17 )
Seat 6: kneus ( $147.50 )
Seat 2: HERO ( $208.75 )
Seat 1: Villain ( $100 )
Alexb81 posts small blind [$0.50].
kevin89555 posts big blind [$1].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ A♣ T♥ ]
kneus folds.
Villain calls [$1].
HERO raises [$5]. <---- Standard?, da resten af bordet er passivt. Jeg prøver at isolere Villain.
Harryd1941 folds.
Alexb81 folds.
kevin89555 folds.
Villain calls [$4].
** Dealing Flop ** [ A♦, 2♣, J♦ ]
Villain checks.
HERO bets [$7]. <--- Con. Bet på lidt over halv pot
Villain is all-In [$95]
HERO calls [$88]. <----- Jeg overvejede stærkt at lægge mig, men synes det lignede et Tilt all-in (jeg nakkede ham jo for en hånd siden). Jeg gættede på et flush draw eller et par lavere end mit, eller par es med en dårliger kicker.
** Dealing Turn ** [ 4♣ ]
** Dealing River ** [ 6♣ ]
Jeg vil gerne have kommentarer til begge hænder, men mest til hånd nr. 2.
NL100$, to hænder
Hånd 1.
Ser ok ud. Du har position, så et call på floppet er ikke helt til hest, selvom jeg vil foretrække at raise. Men det bemærker du også selv. Turn raise skal være større. Du skal nok op i en 35-40 stk. der. Call er standard.
Hånd 2.
Ligner et muck. Måske er du foran, men i så fald er det nok ikke meget. Hvis du er foran er du sandsynligvis oppe mod et combo draw ala K♦ Q♦, Q♦ T♦, 3♦ 4♦. Og disse coinflipper du groft sagt mod.
Derudover er der to sandsynlige to-par kombinationer han kan have her (AJ, A2), et sandsynligt set (2s), og et par A''s med bedre kicker (AK, AQ). Han skal være på monkey tilt, hvis han skubber med A9, A8 eller endda sådan noget som KK, QQ, TT, 99 eller lign.
Men det kunne være sjovt, hvis han virkelig var på monkey tilt og havde kaldt dit raise med J2.
Hånd 1
Agree
Hånd 2
Normalt vil jeg også folde en sådan hånd, men jeg tror at i en sådan situation vil Tilt fra modstanderen altid være en stor faktor. Jeg har lige nakket et helt buy-in fra ham, og så vover jeg at udfordrer ham igen en hånd senere. Hvis det var mig, ville jeg nok være temmelig pissed off på nuværende tidspunkt.
Derfor jeg lavede dette tyrecall.
Med det sagt vil alle her nok være enige om at under normale omstændigheder vil dette være et dårligt call (-EV).
Men hvad hvis man tror modstanderen er på monster tilt, er det så +EV at calle her?
Var jeg villain havde jeg i hånd#2, med a2+ skubbet på samme måde og håbet på du ville kalde med top par weak kicker i den tro at jeg skulle være på tilt.
Givet din beskrivelse af villain instamucker jeg
Ja det er naturligvis en mulighed, men selvom det netop virker som om han er på tilt.
Ville det så stadig ikke være mere profitabelt for ham, at raise stort, fordi hvis man ser det fra hans side, så skal jeg da have en god hånd for at calle et all-in move i en "lille" pot.
Hvis du tror på hans tilthistorie så caller du allin stort set lige så tit som du caller et stort raise.
Ret beset aner du jo ikke om han overhovedet er tæt på tilt; du har ham som en sane villain der er lidt små passiv, så vinder du en stak fra ham og så skulle han gå totalt på tilt? Jeg syns ikke det er nok info..
@Yskhyr
Jeg tror han er på tilt, fordi jeg endnu ikke har set ham gå all-in eller spillet så aggressivt på nogen måde tidligere. Det er det jeg basere mit call på.
Men ja, han kunne/kan sagtens sidde med en stærk hånd.
Jeg synes det stinker retti slemt, at calle på floppet i hånd 1. Ok, villain er nok ikke den skarpeste, men der findes trods alt folk, der kan finde ud af, at når du coldcaller floppet og raiser en blank turn, ja, så besluttede du dig for at invitere folk ind bagved / spille den lidt sløvt. Har villain desuden et (kombi-) draw, skal du have pengene i potten nu og ikke senere.
Det er sjældent, de laver den slags ³berbets med TTP/sets, så det er nok et fint call. Forvent at se et flushdraw, måske noget Q♦T♦ ret ofte.
- AB
Tak for jeres syn på de to hænder, jeg har taget alle kommentarer til efterretning.
Her kommer resultaterne:
Hånd nr. 1
HERO shows [ 8♦, 5♠ ] a straight, five to nine.
Villain doesn''t show [ 6♥, 7♦ ] two pairs, nines and sevens.
HERO wins $198 from the main pot with a straight, five to nine.
Hånd nr. 2
HERO shows [ A♣, T♥ ] a pair of aces.
Villain doesn''t show [ 7♦, 6♦ ] a pair of sixes.
HERO wins $198.50 from the main pot with a pair of aces.