NL100€: 3-bet-skæg rammer MP - facing turnbet IP?

#1| 0

Ikke de store reads. Villain er ny ved bordet - han har dog åbnet like 5/10-12 hænder allerede og 3-bettet 2 gange, så beslutter mig for at sætte mig lidt i respekt, da jeg ikke gider sidde og lade ham køre bordet over. Han har ikke været til SD endnu - bare taget alt ned. Std. spil postflop - eller hvad?

BossMedia Game #1762337316: Table Table TH 5833 - €0.50/€1.00 - No Limit Hold'em - 18:58:47 - 2009/09/08
Seat 3: johnnyboi8 (€174.43)
Seat 5: Hero (€145.75)
Seat 2: Regulars (€105.50)
Seat 4: michele15_ (€120.25)
johnnyboi8 posts the big blind of €1.00
Regulars posts the small blind of €0.50
Hero is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [9 K]
michele15_ raises €3.50
Hero raises €13.00
Regulars folds
johnnyboi8 folds
michele15_ calls €13.00
*** FLOP *** [6 9 Q - pot = ca. 27
michele15_ checks
Hero checks
*** TURN *** [6 9 Q T] - pot = ca. 27
michele15_ bets €20.62
Hero calls €20.62
*** RIVER *** [6 9 Q T] [7] - pot = ca. 27
michele15_ checks
Hero checks

08-09-2009 21:19 #2| 0

Ja, jeg caller også turn/raiser, men også kun fordi turn giver 2nd nutflushdraw, ellers så er det et instafold herfra. Men det er lidt et klamt spot, hvilket sikkert også er grunden til du poster hånden her.. han lyder jo umiddelbart loose, hvilket gør vores FE mindre på turn, men han kan samtidig nok også godt folde på river hvis vi rammer vores ruder eller J, så uanset hvad du gør er det nærmest -EV her. Et fold er bare meh, når han skyder så ofte og vores hånd har så mange outs (og muligvis endda er foran imod Ax). Man kan sige du selv har bragt dig i den her situation ved at 3-bette den hånd PF. Det er en dårlig hånd til at lave "3-bet skæg" med. K-9s derimod... vil også hellere 3-bette Q-6s IP end K-9off, fordi du sidder med sådan nogle tamme str. og flushdraws som her..

08-09-2009 21:47 #3| 0

Meh, tror hellere jeg folder eller raiser turn. Jeg tror du kan være så godt som helt sikker på vi altid er bagud når han byder turn her efter at have kaldt OOP. Fair nok vi har lidt equity med en K, men 4 korts farver/streger er der sjældent meget gas i her. Tror egentlig hellere bare jeg betfolder floppet her. De fleste ting der checkraiser er vi nok sløjt inde mod. Tror river er tættere på et overbet end et check som spillet.

08-09-2009 23:30 #4| 0

Jeg foretrækker også at betfolde floppet, men nu spørger OP til turnspillet. Hvad synes du her joonas? Lyder til du mucker, men som villain er beskrevet, skal vi så ikke enten raise eller peele en river? Som sagt er jeg ikke glad for nogle af beslutningerne, men vil gerne høre hvilke beslutninger du vægter bedst. Gerne anført med krokodillenæb (> / <)

09-09-2009 00:56 #5| 0

Jeg synes ikke raise er et godt alternativ. Hvis villain er tænkende, så vil han vide at Hero tager denne linje med meget få hænder hvis nogen overhovedet og bør derfor kalde med hele sin valuerange.

Tror fold må være optimalt. Vi får ikke meget sjældet value når vores rammer, og villain har trods bet/callet fra UTG pre.

11-09-2009 05:15 #6| 0

Nogen speciel grund til du ikke c-better?

Når du nu så checker flop, synes jeg resten går an, enten kalder jeg turn og checker river, eller også folder jeg bare turn.

11-09-2009 05:21 #7| 0

Jeg skyder nærmest altid 1/2 pot c-bet i 3-bet pot.
Synes også at du bør skyde.

11-09-2009 06:28 #8| 0

Helt fint spillet. Hader dog at give på nakke med hånd som k9o, da man tit ender med at valuetowne sig selv. Som spillet er det dog fint.

11-09-2009 11:23 #9| 0

Jeg hader selv at bette floppet her. Vi kan jo ikke klare heat overhovedet? Jeg bliver jo ikke callet af værre umiddelbart, hvorfor jeg enten folder en dårligere hånd ud, eller bliver raiset af den bedste hånd? Som jeg ser det, at det vel reelt kun et A på turn, som virkelig er skidt for vores hånd?

Er btw enig i, at K9o ikke er den bedste hånd at skabe sig med:-)

Mht. til at raise turn? Hvilke hænder er det lige jeg repper, som checker floppet bag i en 3-bettet pot og så går amok på turn, når farven completer? (Siger ikke, at det nødvendigvis er en dårlig idé, jeg fatter bare ikke rigtig pointen bag)

11-09-2009 12:29 #10| 0

"Mht. til at raise turn? Hvilke hænder er det lige jeg repper, som checker floppet bag i en 3-bettet pot og så går amok på turn, når farven completer? (Siger ikke, at det nødvendigvis er en dårlig idé, jeg fatter bare ikke rigtig pointen bag)"

De eneste hænder jeg kan se spillet sådan her er TT og JJd.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar