Villain er spas. Han elsker at limpe, clicke etc. Han spiller 41/10/ca. 3 over omkring 50 hænder. Jeg har givet ok god gas, men det har han næppe lagt mærke til. 3-bet preflop er obv. for pure value. Tidligere har han bettet 3 ind i 10 etc. Han har ikke overbettet før. Det er vigtigt at have med her, at det obv. kun er et spørgsmål om tid før han går broke, så hvor meget skal vi "gamble"?
BossMedia Game #1775052209: Table Table TH 768 - 0.50/1.00 - No Limit Hold'em - 12:29:57 - 2009/09/17
Seat 1: Hero (133.35)
Seat 3: 50k4Thai (116.97)
Seat 5: chronisos (140.95)
Seat 2: borjilius (194.20)
Seat 4: Keij0 (200.65)
Hero posts the big blind of 1.00
chronisos posts the small blind of 0.50
Keij0 is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [Q♦ K♦]
borjilius folds
50k4Thai folds
Keij0 folds
chronisos raises 2.00
Hero raises 8.00
chronisos calls 8.00
*** FLOP *** [2♥ 4♦ K♣] pot = ca. 15 efter rake
chronisos bets 22.00
Hero goes wtf og mangler en plan?
NL100€: 3-bettet pot - TP vs. overbet mod spas
Jeg ser ingen grund til at folde her. Kalder bare de fleste gange, og ser hvad han gør på turn. Hvis han checker, checker jeg oftest efter, for at lave lidt potkontrol. River ser vi an!
Caller og tror jeg stacker ham af, da han er så dum. Vs en god villian folder jeg floppet
@Signic.
Kender du mange gode villains der better 22 i 15 på floppet? =)
@Ace
Kunne godt selv finde på det ;) Men svaret er aligevel nej hahaha
Re-evaluer turn? What?
Jeg caller ALTID her med en helt klar intention om at spille for stacks.
Er det ikke sådan et spot her, hvor det er fint bare at kalde ned og lade villain spasse ud?
Ergo synes jeg call flop, call turn/river er fint her..
Standard wa/wb situation. I sådant et spot hvor du ikke ved om du er foran eller bagud er det oplagt at lave villain "styre" potten og du følger med.
Why do the pushing when the donk is doing the pulling. Call!
Omvendt sakii :)
Callede flop, villain stak 50 ud på turn, og jeg shovede for ca. 60 mere, hvilket jeg mener, er en fejl. Skulle blot have callet turn. Han instafoldede btw.
@ SS.
Du er måske godt klar over det selv, men jeg uddyber lige, hvorfor det er forkert.
I dette spot handler det om at have lidt is i maven, og ikke være nervøs for at blive suget på river, og bare lade villain spasse helt ud i sin level2-tankegang.
IMO en kæmpe fejl at raise turn. Du laver sådan set din hånd om til et bluff, hvor du som oftest har den bedste hånd, og HVIS villain har ramt noget superklamt og er foran dig kan du være 100% sikker på, at han kalder dig HVÈR gang. Du får aldrig noget bedre til at folde her.
Din tankegang er måske, at du vil virke svag, og derfor shover, men villain her kalder dig næppe lightere ned af den grund.
Min hjerne er helt udbrændt efter en arbejdsuge, så jeg har lidt svært ved at skrive, hvad jeg egentligt mener, men håber du forstår pointen :)
@Kid
Tænkte godt over om det var omvendt, men fik mig selv overbevist om at det lød rigtigt eftersom et æsel rent faktisk trækker og ikke skubber....:)
Har fået åbnet den nye bog af Ed Miller om 6max online games og han skriver følgende om wa/wb i et spot med et parret board godt nok, men konceptet er det samme:
When you have an overpair on a paired dry flop with no straight or
flush draws, you are in a classic way ahead or way behind situation.
Either your opponent has trips or a full house and you are drawing to
two outs, or you have him crushed and hes drawing to six outs or
less.
In way ahead or way behind situations, you should often dial your
aggression way down and make small bets or allow your opponent to
control the betting. If you are way behind, then youll be happy you
didnt put in extra action. And if you are way ahead, then you dont
want to give your opponent an easy fold.