NL100€: AQs 250 bbs dyb

#1| 0

Efter at have spillet en session siden min HP for tredje gang brændte sammen i starten af april, valgte jeg at prøve mig af med en 6 table session på NL100€, og der kom imo en meget interessant hånd ud af det.

Grundet ny harddisk i computeren har jeg derfor ikke andet info på manden end de 200 hænder vi har spillet, da hånden opstår. Han spiller noget 30/26/55 (kan det passe, 55?!), og er generelt meget aktiv og ikke bange for at smide gryn til midten. I første orbit tager jeg et bi fra ham i en rr, hvor jeg har AA og overbetter et JJ57 med turnet farvetræk all in, og han snapper med QT for et farvetræk og misser.

Vi har 3bettet hinanden en del, men jeg har blot samlet gode handsker op på de rigtige tidspunkter, og fangede ham derfor i et 4bet bluff PF mod min AK i et blind battle. Jeg var dog nødsaget til en enkelt gang at vise 9 høj op i et bluff, hvor han turner den straight, som jeg reppede. Han ser mig nok som lidt mere en bandit, end jeg egentlig er. Statvise er det noget 20/16 med en 3bet på 8.

Seat 1: suilen (€100.00 in chips)
Seat 5: WTFH4X (€188.30 in chips)
Seat 6: TOMSPYROS (€80.00 in chips) DEALER
Seat 8: simonsmells19 (€246.15 in chips)
Seat 10: Hero (€259.07 in chips)
simonsmells19: Post SB €0.50
Hero: Post BB €1.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [A Q
suilen: Fold
WTFH4X: Fold
TOMSPYROS: Fold
simonsmells19: Raise (NF) €3.00
Hero: Call €2.00
*** FLOP *** 4 2 6 (6)
simonsmells19: Bet €4.00
Hero: Raise (NF) €13.00
simonsmells19: Call €9.00
*** TURN *** [A (32)
simonsmells19: Check
Hero: Bet €23.00
simonsmells19: Raise (NF) €60.00
Hero: Call €37.00
*** RIVER *** [Q (152)
simonsmells19: Bet €110.00

Samtlige beslutninger i denne hånd kan debateres, så jeg håber I skarpe pokerhoveder, kan hjælpe mit rustne pokerhoved lidt i gang igen.

07-06-2010 17:06 #2| 0

Jeg rr altid pre i position.
Flop og turn er fint.
River er Ai eller call. Vil næsten altid sætte ham på en turnet to par oftest a6.
Set eller floppet str8 vil du høre fra på floppet næsten altid på det her limit (min erfaring)

Eneste hånd jeg kan se du er bagud til må være 5 3

07-06-2010 17:23 #3| 0

Mod sådan et menneske kan jeg ikke se mig selv folde. Selvfølgelig indeholder hans range sets og straight, men han har også et hav af topars kombis og måske en stenet AK eller bustet fd?

Jeg raiser AI.

07-06-2010 17:26 #4| 0

Hvad vil du have, han skal calle flopraise + turn + river med, som du slår? Jeg checker turn bag, og jeg har det fint med det. Som spillet caller jeg helt sikkert river, men det er nok ikk en ret god idé.

07-06-2010 17:35 #5| 0

jeg synes i øvrigt også turncheck er rigtig fint. Vi har dødgod equity, men opnår imo ik alverden ved at bette.

07-06-2010 17:43 #6| 0

@ Løp & SS
Vil vi ikke gerne bygge potten op mens vi formoder vi er foran? Synes turn check er rimelig skidt. Meget sjældent man bliver c/r når turn slår et A. Synes det er lidt for resultorienteret at sige vi skal checke bag når vi rammer.

07-06-2010 17:52 #7| 0

stubbe

Jeg er bange for at folde en gigantisk del af den range vi knuser ud ved at bette.

07-06-2010 20:36 #8| 0

@Løp
Tror du ikke han kalder med mere eller mindre alle flushdraws? Han virker jo ikke til at være ked af trække småtyndt efter farven i hvert falde

07-06-2010 20:44 #9| 0

Preflop: Hvis du har bandittet image, så 3bet dog så stærk en hånd. Vi er rigeligt dybe til at vi kan calle et 4bet profitabelt, selvom det nok vil være ret tæt på at vi skal 5bet->calle AI, hvis han 4better

Flop: Det er ok, jeg foretrækker selv at raise lige en tand større, når vi er lidt dybere.

Check turn er ok, fordi vi er waaaay ahead eller ikke ret lang bagud og folder alt for stor del af hans range, jeg spiller den oftest som du selv gør her og hvis han kun caller, better jeg ca any river for value

River er lidt meh, raise og call er begge fine. Jf din AA vs QT hånd, shipper jeg nok ind, da han nok caller de fleste 2p comboer og jeg ikke ser mange sets i hans range... Fold er obv aldrig et issue her

07-06-2010 21:04 #10| 0

Jo han caller nok med nogle af sine farvetræk. Men vi folder en del af dem ud. Ligesom han nok også folder en række et par kombis, som vi kan få value fra på river på den ene eller anden måde.

Et andet problem er imo, at vi risikerer lidt at semi value towne os selv ved at bette turn, hvilket bare er noget snavs i så dejligt et spot mod sådan et menneske.

07-06-2010 23:05 #11| 0

Er 100 % enig med pow, og de argumentationer han kommer med. Dog er jeg lidt i tvivl om at et river-skub er liidt for tyndt. Umiddelbart vil jeg gerne have lidt mere info om manden, før end at jeg begynder at valuetowne top2 260xbb dyb. Er 100 % med på at vi shipper, hvis vi spiller imod en 70-11 spewtard, som intet fatter, men vi har endnu ikke set, hvor light ham her betaler på river. Der er jo forskel på at betale light med draws, og så at betale light med made hands.
Ved ikke om han betaler med dårligere kombos af 2 par, men er også 100 % enig i at det er svært at se ham have et set her. Men folk har altså en tendens til at lave nogle hovedløse slowplays på NL100. Jeg betaler bare river, men tør ikke sætte rullen på, om det er for weakt eller ej.

08-06-2010 00:33 #12| 0

Som jeg forstår AA vs QT hånden, så 3better du AA, cbetter flop og overbet-skubber turn, hvorefter villain vælger at snapcalle med Q-højt flushtræk?
Hvis det er rigtigt, så er villain da en kæmpe spewmonkey, og så bør vi bette turn hver gang og skubbe indover river hver gang.

Preflop er også et 3b hver gang. 4better han ofte, kan vi calle eller 5bette alt efter hans sizing osv.

08-06-2010 00:39 #13| 0

@Rasken

Nok er han en spewmonkey, men der er imo en verden til forskel på de to spots, omend vi er 100% enige om, at det der QT-værk er spew.

Netop fordi han er en tard vil jeg holde alt hans lort inde, så synes bestemt ikke, at hans QT-nødvendigvis er et argument for at bette.

Med det sagt, så er bet ikke horribad. Af grunde, der er nævnt. Men jeg foretrækker bestemt turncheck.

08-06-2010 00:44 #14| 0

3-bet preflop af de grunde der er blevet naevnt.

Jeg tror saadan ca aldrig villain slowplayer et monster paa det flop der saa dyb og saa er han er en non-believer og ikke glad for at folde - alt dette g0r imo turn til et bet hver gang. Naar han saa raiser dig bliver det klamt, men jeg kan ikke se mig selv folde med den dynamik der er og det image du tror du har.

Nu rammer du river og jeg skubber - jeg tror han har to par kombis eller air rigtig tit saa vi kan ligesaa godt presse citronen saa meget som muligt.

08-06-2010 01:34 #15| 0

Det hænder at jeg flatter AQ i position, men jeg synes nu at den skal 3-bettes preflop her.

Flop er standard.

Turn ville jeg sgu gerne checke bagved. Hvis han har en made hand der kan betale, er du ofte bagud, hvis han har et draw vil han ofte folde det, hvorimod du vil få value fra draws på mange rivers, hvadenten han rammer dårligere end dig eller bluffer når han misser. Jeg hader ikke at bet, men synes sgu at et check er sweetest.

River vil jeg sgu nøjes med at calle. Naturligvis kan han have en dårligere to-par kombo, men jeg har altså ikke lyst til at sende mere end højst nødvendigt ind i håbet. Men jeg er også en nit.

08-06-2010 02:20 #16| 0

Check back turn er skidt imo. Hvad vil du gøre når du bluffer i det her spot? (HINT: BET!).

Du kan bette småt på turn hvis han er aggro og kan spasse ud, men ellers er det fint.

Som spillet shover vi selvfølgelig river. Han er så godt som aldrig foran og kan sagtens have turned en dårligere hånd vi kan få betaling af og dit image er ikke helt pletfrit.

08-06-2010 03:03 #17| 0

Jeg tror, jeg synes river er somewhat close. Mod de fleste halvaggro fyre på højere stakes, er det et ret let click ind, men selvom folk randomly stacker af med flushdraws i en rr pot, så er der altså væsentlig forskel på det, og at bette 110 bbs på river i en singleraised pot.

Mht preflop, så er det smart at 3bette fordi at villain smoothcaller det meste af sin range - inkl de hænder, vi er lidt bange for han 4better. Jeg har dog ikke som sådan noget imod at flatte med de her stacks.

Turnlinjen er imo ikke til diskussion. Folk er ligesom ude over, at de lige flatter floppet med TT og folder turn fordi det der meget truende A danser ind. Der er ca 0 A's i hero's range, så det er et autobet.
Jeg tror i øvrigt vi meget ofte vil se totalt blanks, evt et busted draw, fra villain her.

/AB

08-06-2010 05:22 #18| 0

Jeg forstår ikke at nogen vil tjekke turn bag? Bet ffs TP og nut flushdraw

Scared money can´t win -jeg shover river her, har han et set så tillykke til ham.

Mvh Simon

08-06-2010 11:59 #19| 0

Jeg tager sgu til efterretning, at flere spillere, hvis NL-skills jeg sætter højt, advokerer kraftigt for et turnbet.

Ingen nævnt ingen glemt;o)

09-06-2010 15:14 #20| 0
OP

Okay, godt at høre jeg ikke har været helt out of line med turn. Jeg er i øvrigt enig i AB med der er stor forskel på at bette 110 bbs i en singleraised og en reraised, hvilket jeg også tror var det der gjorde, at jeg "kun" betalte river. Villain havde AA.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar