Jeg tror, villain er reg, da jeg har spillet ham af et par omgange efterhånden. Jeg har en note på ham om, at han ofte raiser tørre flops. Den eneste gang, hvor jeg floatede ham IP insta c/f'ede han til et halv pot bet på turn. Det ser jeg som et tegn på, at han godt er i stand til at lave ballade. Jeg har 191 hænder på ham, hvor han spiller 23/12/4 med 3-bet% på 3 og fold to 3-bet på 78. Jeg har en squeezeliderlig semilag siddende bag mig, hvorfor jeg mener, at preflop call er rimelig std. Han ser mig som 23/18/3 med 3-bet% på 7-8-stykker, hvis han bruger PT eller lignende. Hvad synes I om min postfloplinje?
BossMedia Game #1783703809: Table Table TH 6159 - 0.50/1.00 - No Limit Hold'em - 01:34:25 - 2009/09/23
Seat 2: CoinNo2 (100.00)
Seat 5: Hero (100.00)
Seat 1: PEDROBEAR! (121.55)
Seat 3: jenshb26 (36.85)
Seat 4: MrMessy666 (98.50)
CoinNo2 posts the big blind of 1.00
PEDROBEAR! posts the small blind of 0.50
Hero is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [A♣ K♣]
jenshb26 folds
MrMessy666 raises 3.50
Hero calls 3.50
PEDROBEAR! folds
CoinNo2 folds
*** FLOP *** [3♦ 6♦ T♣ pot = ca. 8
MrMessy666 bets 6.37
Hero calls 6.37
*** TURN *** [3♦ 6♦ T♣ J♣] pot = ca. 20
MrMessy666 bets 15.93
Hero calls 15.93
*** RIVER *** [3♦ 6♦ T♣ J♣] [A♠] pot = ca. 51
MrMessy666 bets 39.82
Hero calls 39.82
NL100€: Passivt spillet AKs facer 3 tønder?
Tror bedre jeg kan lide at raise floppet da det tit giver samme udfald moneywise, men giver der større chance for at valuebette river når du nu rammer.
Altså raise flop til 20 og checke turn som jeg formoder villian meget tit checker. Ellers hedder den skub eller fold.
Rimelig standard bliver det aldrig at flatte, men det kan være fint, husk ikke at lig alle dine beslutninger så helligt i stats. Hvad med faktummet at det er 5 handed og han åbner CO og du kommer til at 3bette button som ses som light? Anyways, det er fint nok, bare husk.
Som spillet er callet standard, men jeg snes turn er et klart klart shove. Perfekt kort, super 2nd barrell for ham også. At calle turn og så se den blanke og blive 3 barrellet giver jo ingen mening. Fair nok du fjerner hans air og bliver callet af made, nonetheless misser du river oftest, og så taber vi bare.
argh raiser vi flop og får renakke folder jeg sgu :) Laver vi ballade på turn er det obv for slangen.
Jeg vil nu også foretrække at 3-bette PF.
Er også enig med stacken på turn, men som spillet call river. Han kan vb'e rigtig mange dårligere hænder her.
Synes måske det er et lidt underligt, hvis Villain valuebetter ligth på river, når A rammer. Synes lidt det tegner til en god hånd.
Hvis jeg var Villain, ville jeg checke med en lille hånd og håbe på et bluff, da hverken flush eller den lille straight rammer.
Jeg hader et turnraise her, da det ikke lige er det flop, hvor man peeler med et set?
River er i min bog et turbo muck! Altså hvad forventer I villain dukker op med her, AQ, A9?
Jeg raiser turn, da vi aldrig kan komme skidt ind. Vi har 12 outs, og måske kan vores overkort være gode.
Flatter du aldrig disse flops med monstre?
Jeg synes i øvrigt ikke om hverken PF eller flopspillet.
Preflop: RAISE! Bliver du 3-better, så går du all in. Standard.
Flop: CB, bliver du raiset, folder du.
Turn: CB. Raiser han, så er du committet til at calle. Enhver god spiller, ville nu se, at du ikke pjatter her. Hvis han har en fd ella sd, så må han folde. Har han set eller TJ, så har du masser af outs til at outdraw ham på river.
River: Checker han til dig på river, så valuebetter du. Har han slowspillet en monster, er du smadder uheldig, og han dum/heldig, at bordet flaskede sig sådan.
No offence, men der er godt nok en del virkelig donkede kommentarer i denne tråd, som jeg ikke rigtig kan bruge til noget.
@ jer der raiser turn
Jeg køber altså ikke argumentet om, at vi aldrig kommer dårligt ind som = vi skal raise. Prøv en gang at overveje, hvor gode bluffkorts mine outs er? Specielt A+K.
Og btw kan preflop aldrig nogensinde være dårligt. Dermed ikke sagt, at 3-bet er dårligt - slet ikke.
@ ManCini
Hvad er der galt i flopspillet - skal jeg folde med 2 overkort, 1 mia. nice bluffkort samt bagdørs nøddefarvetræk? Eller risikere at raise/folde den bedste hånd ud, eller raise/folde en god mængde equity?
Hvis du aldrig tager den linje med de bedre hænder så ber du vel nærmest om at blive 2nd barreled så det er vel et argument for at raise turn. Selvom han skulle tænke over at du nok tit har air så kan han jo ikk kalde dig med air.
Som du nok ved er cash dog langt fra min stærke side
"1 mia. nice bluffkort"
Men du caller jo når du rammer dem :P
Det virker forkert du aldrig nogensinde kan se dig selv have en stærk made på turn her, det ville jeg mene du skulle have. Hvis du så også samtidig mener A/K etc er fantastiske bluff kort på river, så er der jo ingenting at poste. Jeg mener klart turn er et raise, og jeg forventer en sane villain skyder 90+% af hans cbet range på den turn.
t6duar eller hvad du hedder, du sejler altså fuldstændig mate =(
@ joonas
Med bluffkort tænker jeg både på de træk, jeg kan repræsentere, men også på de kort, som villain kan reppe, men som jeg har:-)
Jeg siger ikke, at jeg aldrig har en monster her på turn - min pointe gik mere på, at jeg har en forventning om, at relativt sane modstandere må formode, at jeg raiser floppet langt størstedelen af gangene med 2 par+, combidraws etc.
Din sidste linje er obv. spot on:D
Du siger selv, at du aldrig har sets her, og jeg ved ikke helt hvilke træk det er du vil reppe, da du oftest vil raise dem på floppet - altså du flatter vel næppe 89d her?
Bare raise floppet, du repper langt mere, og får ham nemmere til at folde på et tidspunkt i hånden. Fold floppet? lol :)
3bet PF hver gang i øvrigt.