Heros 2. orbit på bordet men har spillet lidt med villain før, dog ikke specielt meget.
Villain er bestemt ikke en af de dårligste på NL100, han har en fold knap. Og han ved jeg spiller tight, og også kan folde, derfor er jeg ret sikker på han har Q og har faktisk bestemt mig for at give op, men da river er A fortsætter jeg.
Stacks 100
Foldet til hero på button som siger 4 med 10♣J♥
Villain betaler i bb.
Flop: 2♦8♥Q♠ (8,5)
Villain CC'er 6
Turn 3♠ (20,5)
Villain CC'er 14
River A♦ (48,5)
Villain checker igen
Hero better 31
NL100€ riverbluff
Hvis du er sikker på at villain har en Q, så er et turnbet rimelig dumt imo. Så hellere check bag og skyd/raise river - synes jeg virker mere troværdigt.
Hvordan ville du bette hvis du havde A-5♠? Hvordan ville du bette hvis du havde A-K♠? Hvordan ville du bette hvis du havde 2-2? Ved villain dette?
Razga
Kunne det ikke tænkes at det er efter at villain caller turnbettet at OP bliver sikker på at villain har en Q?
22 ville jeg helt sikkert spille på denne måde. AK♠ ville jeg ihvertfald spille sådan til river, om jeg VB'er mod ham her er lidt 50/50 men kunne godt finde på det. A5♠ spiller jeg ligeledes indtil river hvor jeg checker bag.
Villain ved højst sandsynligt at jeg i mange af tilfældene fyrer 2 barrels med disse hænder.
Turn: Jeg synes slet ikke at en 2nd barrel er rigtig skidt her, men jeg snupper ofte også et freecard da bordet ikke er rigtig scary. Nu da du har fyret den 2. bullet afsted, så husk at pushe river all-in hvis du rammer 9eren, da chancen er rimelig for at villain har et set og dermed betaler et shove af.
Men udover det har jeg har skrevet er der nogle MPN artikler om 2nd Barrels o.lign. du kan/bør læse.
River: A'et er selvfølgelig udmærket at bluffe på, og mener absolut, at dit move på river har positiv forventning.
Så egentlig fint spillet overall.
Jo razga det er som hardkAre siger først efter villains turncall jeg er ret sikker på det.
Har btw på fornemmelsen at villain kalder mine C-bets en smule light, hvilket jeg ikke ved med sikkerhed.
@ Tyren
Hvis villain ved at du ofte fyrer 2nd barrels af, så er hælder jeg i højere grad til et turncheck.
Har muligvis ikke skrevet det præcist nok Snowdown. Men villain ved at jeg fyrer C-bets af ca. hver gang i hu pots, derfor kalder han mine C-bets på floppet light tror jeg.
Jeg fyrer ikke 2nd barrels af ret ofte, fik det måske bare skrevet lidt forvirrende ;-)
"AK ville jeg ihvertfald spille sådan til river, om jeg VB'er mod ham her er lidt 50/50 men kunne godt finde på det. A5 spiller jeg ligeledes indtil river hvor jeg checker bag."
hænger ikke helt sammen med:
"Og han ved jeg spiller tight, og også kan folde, derfor er jeg ret sikker på han har Q"
Hvis du er ret sikker på at han har Q, så better du vel ALTID AK♠ og A5♠? Og hvis du ikke gør, må det vel være fordi at han aldrig caller med denne river? Og hvis han aldrig gør, så postede du vel ikke og spurgte om dit riverbluff er i orden.
Nej ok det hænger ikke helt sammen kan jeg godt se, men nu er jeg jo heller ikke 100% sikker på han har Q, synes bare meget han ligner en Q.
Og har indtil nu ikke gjort ret meget i at regne villains hænder ud mens jeg spiller, så har ikke tænkt over det. Men kan selvf godt se at jeg bør VB'e alle Aer her på river når jeg er ret sikker på han har Q.