Villain i hånden er Skod herindefra. Har ikke spillet så meget med ham, men han spiller noget 27/24/3 over ca. 100 hænder or so. Jeg har tidligere i sessionen 3-bettet ham, hvor han check/jammede indover mit halve psb på floppet, hvor jeg foldede. Der var vi dog kun 100bb's deep. Jeg har 3-bettet en 3 gange or so, hvor jeg har fået 4-bet i hovedet. Jeg føler selv, at der bliver poundet på mig, er dog ikke sikker på, om Skod har lagt mærke til det. Jeg har fået min stack ved at calle et raise med 66 og CR et 367tt flop og c/c et AI på en blank T-turn mod en anden villains JJ. Er også blevet taget med fingrene i kagedåsen, hvor jeg caller et raise med QK og floater et 677tt flop og skyder en 5 turn og en 3 river or so for 3/4 osb, hvor en anden villain tanker og betaler river. Jeg anser Skod som en skarp spiller - særligt niveauet taget i betragtning. Dunno, hvordan han ser mig.
** Game ID 2894287182 starting - 2009-10-14 04:04:26
** Sapienza [Hold'em] (0.50|1.00 NL - Cash Game) Real Money
- Villain sitting in seat 1 with 214.02
- IDateRetards sitting in seat 2 with 171.22 [Dealer]
- ImbalantuS sitting in seat 3 with 100.50
- fodes86 sitting in seat 5 with 22.50
- CaoDeCaca sitting in seat 6 with 236.58
ImbalantuS posted the small blind - 0.50
fodes86 posted the big blind - 1.00
** Dealing card to IDateRetards: Q ♣, A ♠
CaoDeCaca folded
Villain raised - 3.00
IDateRetards raised - 10.00
ImbalantuS folded
fodes86 folded
Villain called - 10.00
** Dealing the flop: 4 ♠, Q ♠, 3 ♠ pot = ca. 21
Villain checked
IDateRetards bet - 11.00
Villain went all-in - 204.02
IDateRetards?
Har udeladt hans nick, da jeg ikke ved, om han vil ud med det.
NL100€: TPTK med NFD semideep vs. Skod?
Jeg SNAP-caller mod Skod her. Han er en bandit, og kan sagtens gøre dette som semibluff. Bare træk en spar mere, hvis han har settet :)
Tror jeg kalder rimelig hurtigt, hvis man bare sætter et par bluffs ind og noget KQ med ♠ så ser det okay ud.
Jeg ville få svært ved at komme ud af dette spot, men nok et leak i mit spil
1) han flatcaller kun dit raise , derfor sætter vi ham ikke på KK eller AA
2) Du stikker like 40-45 % af potten ud og han går all in for 200
3) Hvad sætter vi ham på som ikke er en fordel for os ??
4) Worst case floppet flush ( hvilket fjerner 2 af dine outs ) eller set i 3 eller 4 som giver ham giver ham 1 out for Quards og 5 for hus , yderligere 3 outs mere på turn til sit hus = 9 outs på turn for hus
5) her går vi ikke udfra dit toppar er nok, men at du skal ramme flush og evnt undgå at han rammer hus
6) synes odds er imod dig- du er 30/70 imod et floppet set , obv bagud til KK AA , 30/70 imod en floppet flush , så du slår kun bluff og du har investeret 20 euro
så FOLD
Er dette spillet på Unibet? Ser i så fald frem til at spille dig SS.
Iøvrigt folder jeg ikke i dit spot. Derudover 3better jeg lidt højere.
@ Acecobar
Ja - spillet er Unibet.
Mehhh du skal nok ikke regne med det, da jeg bliver grovrenset for tiden regardless:-)
Skuden skal nok vende. Du er laaaaangt over Unibets NL100 niveau :)
Ses på bordene. Skal nok skrive i chatten, så du ved det er mig ;)
@Homemade
1) villian kan da sagtens flatte AA og KK?
2) Ja odds er nok ikke så gode, men hvis vi er foran range er det vel ligemeget?
3) ?
4) Ja du nævner nogle hænder villian kan have
5) Har villian AA eller KK kan vi have 2 eller 5 outs mere
6) Samlet set udfra den range jeg ville give villian er vi foran enten 56% med AA og KK, 60% uden. Og i den range har jeg overhovedet ikke nogle rene bluffs med.
Desuden er vi faktisk FORAN AA og KK hvis vi kommer ind.
Ligner et call. Semi biased af jeg har spillet en næsten identisk hånd hvor han gik i fancy play med et kæmpe usammenhængende overbet, men det giver ikke meget mening her. Vi trækker til nøddefarven, og er sikkert bedst allerede. Med det være sagt ligner det rigtig dårlig poker fra skod, eller et misclick.
Og fuck nu den doomswitch, den går helt sikkert ikke væk hvis du snakker om den hele tiden :)
Call. De andre har vel argumenteret for det.
!!!!!SPOILER!!!!!!!
Fold.
Villain er obviously LEVELS! over dig. og skift seat ASAP!
Hehe... spøg til side...
Jeg kan godt lave ballade her med draws eller måske endnu værre... i hvert fald for 100 BB's, men vi har altså 171 effektive, så jeg laver meget sjældent det her move med skum.... Skulle jeg gøre det med et draw, så bliver det sgu ikke K♠x, men A♠x, og den blocker du altså selv for.
Grunden til mit overbet er til dels at SS her har pos på mig på 2 borde så vidt jeg husker og han er MEGET glad for at 3-bette knappen.
Så vid jeg husker har jeg ligeledes CRAI'et i op til flere 3-bettede pots, så jeg skal jo også gøre det når jeg indimellem rammer.
PS. Jeg vidste ikke det var SS.
MVH Skod
jeg satte også kun K♠Qx ind som en hånd du ville gøre det med, ville du ikke det?
Altså, de dage hvor folk kun har farve og sets, når de overbetter AI, de er overstået for længst. Det var for det første. For det andet har vi det højeste par med det højeste sidekort dertil. Dertil kan vi tilføje nøddefløde trækket. Desuden er villain reeeet aggro. Vi er 1400 lysår foran hans range.
Desuden husker jeg skod som en semispewtard i visse spots, det her ligner et af dem :)
LOL skod.
Jeg 3-bettede faktisk ikke specielt løst - jeg fik bare ok handsker, når jeg havde knappen:-)
Det overrasker mig faktisk lidt, at folk er så vilde med at komme til midten her 171 bb's deep mod en kompetent modstander.
Nu er det her ikke specielt møntet på Skod, men folk spasser altså MARKANT mere ud med draws etc. i 3-bettede pots, når vi kun er 100bb's deep.
Aktuelt callede jeg også, men jeg tror faktisk, at det er markant bedre at calle med Q♣K♠ end min aktuelle hånd. Hvad skulle han skubbe her som et semibluff udover MÅSKE QxK♠
Kan btw ikke huske, om Skod havde set i 3'ere eller i 4'ere, men vandt - det gjorde han i hvert fald:-)
@ skod
Kan du ikke forklare mig hvorfor du mener et shove der er 15x så stort som hans bet er god poker her? Jeg forstår sku ikke tanken, og kan huske du overbettede en masse mod mig også.
Jeg kommer ikke herfra - heller ikke med 170 BB.
Selvom hånden er lidt alternativ, siger Mancini det fint.
Og så lidt ros for en flot opstillet tråd.
Ugens level tråd vel.
Men ja, bet/fold flop virker oplagt, givet din hånd, jeres dynamik og villains linie.
Apropro villains "move", synes jeg det ser godt ud.
@Jonas
35ish og så shove?
Jaja du har lært mig at styre mit overbetgen hehe.
Tak for det forresten.
Mvh Simon
hilberado du er skuda bare 2talt svær at reade, pokerface@pokernet loloolol
@-ST-
Ja sådan noget i den dur, 30+ish, så der kan reshoves fra vores hero med de netop nøgne FDs osv.
@ Joonas.
Det er vel god poker fordi jeg pga dynamik og histori på den måde for betaling fra en ringere hånd, selvom jeg overbetter potten sygt. Er det ikke det poker handler om?
Så er jeg i princippet ligeglad med om man åbner for 3 BB's eller 20 bb's pre...
MVH Skod
Jeg lægger mig nogle gange her. Kun pga. overbettet. Tror stort set aldrig jeg har set det her fra en sane villain (på dette limit atleast), uden at personen har set eller flush - og hvis det er den umiddelbare range - så har vi jo langt fra potodds.
Raiser villain derimod ikke direkte AI, så kommer jeg aldrig nogensinde væk fra sådan en hånd, det er klart.
@skod
Jeg synes det som udgangspunkt er helt forkert at shove sådan der som VB imod en spiller du opfatter som tænkende, men som du selv siger, så får du det optimale ud af det, hvilket må betyde du havde et godt dynamikfeel lige i spottet. Fair nok. Men mon ikke I også var kommet til midten på floppet, hvis du bare havde raiset? Heros hånd er vel bunden af den range han kan calle med, så du skubber egentlig bare alle dårligere hænder væk.
tror fold er den bedste løsning så dybe som i er, du kommer aldrig godt ind der. desuden er jeg selv lige begyndt at spille NL cash på microgaming. og det er da godt nok en hel befrielse i forhold til ipokers cash, hvor jeg før spillede. For der var der godt nok mange nits og sygt tighte spillere. så kan være vi ses ;-)
Skod, din logik er håbløst flawed. Der er 1000 obvious grunde til dit "play" er suboptimalt, en kunne f.eks være at halvdelen af folk i tråden her, mener villain skal folde toppen af sin range.
Jeg folder nok cirka aldrig i det her spot, men jeg må sige at @Hilberado er spot on, hvis villain seriøst overvejer at folde AsQx her, så er det måske som hilberado nævner suboptimalt at overbette.
som joonas er jeg ikke glad for overbet shove i det her spot skod
det eneste du reelt gør, er at give skurk mulighed for at slippe væk fra marginale hænder billigt, også tager du også muligheden for at lave sjov fra ham...
i spottet får du selvfølgelig det samme ud af det, men du havde jo fået pengene til midten mod denne handske ligemeget hvordan du havde spillet den...
så vil tro du skal mixe det rigtig meget op for at gøre det profitablelt, men har ikke spillet nok mod dig til at vide om du klare den opgave =)
OP
mod en tænkende spiller bør man nok komme væk her, men jeg gør det nok ikke alligevel...