Villain er den klart bedste, jeg har spillet mod på NL100 so far. Han spiller ca. 24/20/4 med 3-bet% på ca. 10 over ca. 150 hænder. Han ser mig som 23/18/3 med 3-bet% på ca. 9. Ikke de helt store andre reads, udover at han 3-better lystigt IP - det har dog ikke ramt mig grundet position på bordet. Jeg er MEGET i tvivl om, hvorvidt vi skal calle eller folde river her, og en generel diskussion af, om han kender til Zeebo, og om jeg kan regne med, at han ved, at jeg ved, at han kender Zeebo. Kort sagt om det er +EV at betale river her. Der er btw ingen dynamik i dag overhovedet. Jeg er ret overbevist om, at han ved, at jeg altid har en eller anden form for made hand her, da det er pretty obv. Resten af hånden er pretty std. Ellers så sig til.
BossMedia Game #1762249381: Table Table TH 3826 - 0.50/1.00 - No Limit Hold'em - 18:00:30 - 2009/09/08
Seat 3: Hero (102.20)
Seat 5: klets13 (101.28)
Seat 1: Duffy_Duck (111.82)
Seat 2: _Trebuchet (198.11)
Seat 4: roskoama (47.50)
klets13 posts the big blind of 1.00
roskoama posts the small blind of 0.50
Hero is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [A♥ T♥]
Duffy_Duck raises 3.50
_Trebuchet folds
Hero calls 3.50
roskoama folds
klets13 folds
*** FLOP *** [J♣ T♦ J♦ - pot = ca. 8
Duffy_Duck bets 5.00
Hero calls 5.00
*** TURN *** [J♣ T♦ J♦ J♠] pot = ca. 18
Duffy_Duck bets 13.87
Hero calls 13.87
*** RIVER *** [J♣ T♦ J♦ J♠] [3♥] pot = ca. 46
Duffy_Duck bets 34.68
Hero?
NL100€: Zeebo/levelthinking mod god spiller?
Hvad helvede er Zeebo? Jeg tyrecaller oftest river, de fleste regs jeg spiller mod better deres skum her også. Lidt svært at tyrecall at analysere :)
@joonas
Zeebo's theorem is quite a simple one, and is likely to be the most profitable of all the popular poker theorems. Zeebo's theorem states that:
No player is capable of folding a full house on any betting round, regardless of the size of the bet.
(google er svært)
@OP
som du selv nævner, kommer det an på hvor langt vi er i level tænkning, og det er derfor ret svært at svare på, hvad vi skal gøre synes jeg. Personligt caller jeg, hvis jeg har fornemmelsen af, han er "2+2 typen", og han også har en fornemmelse af, jeg er det.
Hej,
Jeg har omkring 1,3k hænder på Duffy, og der er ting som taler for og imod det call, hvis man ser på hans stats. Hans W$SD er 61%, hvilket må siget at være alt "for højt". Desuden er han faktisk ikke særlig aggressiv postflop overall aggr: 2.5. Til gengæld så er hans river aggression 4.5, hvilket virker ret vildt. Hans generelle stats er lidt mere tørre på de hænder jeg har spillet mod ham (21/17).
Umiddelbart tror jeg det er et fold, da han skal have en virkelig dårlig hånd for ikke at slå dine draw hænder i showdown, derfor tror jeg det hælder mod et valuebet fra hans side, taget i betragtning at han raiser fra UTG.
Uanset om han kender Zeebo eller ej, må du forholde dig til, at han åbner utg og better tre streets oop.
Jeg folder river mod en sane TAG på NL100.
Jeg folder også.
Du skal undgå AA,KK,QQ, Jx og splitter kun med T. Du slår nærmest intet.
Hvis du skal noget skal du shove river hvis du tror du kan folde overpar.
Betaler pre hver eneste gang. Op i røven med Zeebo, jeg folder oftest river her. Hvis jeg var i villans sko, kan jeg sagtens skyde 2 streets med skum, men da du betaler turn, må han udelukke draws. Jeg tror aldrig rigtig han forventet du folder hus.
Preflop er altså ret std. på knappen. Er helt enig i, at river er et fold, hvilket jeg også gjorde. Kom dog bare i tvivl om, hvor ofte han forsøger at folde en T'er ud, da det er en ret stor del af min range. Takker for svar:-)
ATs er en troublehand IMO, men kald mig bare nit. UTG åbner ingen dårligere esser UTG (i så fald er det en fejl IMO), og hver gang vi rammer esset sidder vi i en rigtig klam situation, uanset om vi har position eller ej. ATs skal jo nærmest ramme flushen eller stritten - evt. trips - før vi får komfortabel værdi ud af den.
Vil gerne, at alle der siger de kalder mod UTG-raiser fremviser et positivt resultat!
Kan godt være jeg er way off og semi-tiltet og diskussionslysten efter Danmarks resultat, men synes dog diskussionen har en værdi.
Jeg åbner dog selv ATs UTG, men der har jeg også initiativ, og kan nemmere spille hånden.
Pre er std easy fold. Tænk over villians range og det faktum at han er en dygtig spiller på NL100
Det er ikke et godt argument for at folde her, at villain er en dygtig spiller på NL100. Mange dygtige spillere åbner semi-hænder fra UTG netop pga. den antagelse, at et UTG-raise er en meget snæver range. Jeg spiller selv 24/20/x og åbner meget tit SC's og PP's fra UTG. At spillet foregår på Bossen gør det bare endnu mere sandsynligt, at villains range er bredere end som så, hvis spillet er som det var da jeg spillede der.
@msm89dk
Er det ikke std at raise alle sine PP's utg :)?
Jo, det synes jeg jo netop det er. Hvorfor det ikke giver mening at sige villains range er for snæver til at calle med A10s. Jeg raiser stort set alle PP's hver gang fra UTG. Det kan du også regne ud fra min VPIP
ATs er klokkeklart call pre. ATo er et fold.
Turn bet kan være bluff for at få dig af diverse floats og draws. Tx checker han altid på turn. Jx og QQ+ better han typsik på turn og rester river. Jeg tror ikke han bluffer river, da det er ret sikkert at du har enten Jx eller Tx. At prøve at få en spiller på NL100 til at folde et FH ville være fuldstændig retarderet af ham. De fleste TAGs vil sikkert tænke længe over det, men vil alligevel ende med at calle: "fuck det, jeg har FH".
ATs er ikke et autocall PF regardless hvem Villain er. Oftest caller jeg, næst oftest folder, sidste mulighed er 3bet, hvilket også kan være godt mod nogle. Det kommer obv helt an på hvilken type spiller villain er.
Ace: Er du usikker på Villains spillestil, er et muck ikke dårlig PF.