Party Poker No-Limit Hold"em, $ BB (6 max, 6 handed) [a:http://www.selachian.com/tools/bisonconverter/hhconverter.cgi][a]
BB ($73.80)//
UTG ($34.55)/
MP ($0)//
CO ($86.30)/
Hero ($183.80)//
SB ($87.30)/
Preflop:/ Hero is Button with J♦, T♦. SB posts a blind of $0.50.
UTG raises to $2/, CO calls $2, Hero calls $2, SB (poster) calls $1.50, BB calls $1.
Flop:/ ($10) 4♦, T♠, A♦ (6 players)/
SB checks, BB checks, UTG checks, CO bets $6/, Hero calls $6, SB folds, BB raises to $12/, UTG calls $12, CO folds, Hero raises all-In !!!
Kommentarer til mit all-in?
Søren
NL100-hånd
Jeg havde muligvis re-raiset (til ~$18) første gang den kommer til dig på floppet (alene for at give andre flushdraws kedelige potodds), men ellers helt perfekt.
- Asger
Total Doyle!! Er jeg den eneste der synes, at det play er lige på den frække side af det fornuftige? Med den spillestil skal man ihvertfald kunne tåle nogle swings...
@Erikmyg: Det er jo NL! Hvis man ikke kan pushe på sådan et flop, skal man for det først ikke spille suitede connectors, for det andet overveje om FL måske var en bedre idé.
- Asger
@asger
Jeg synes ikke sagen er så klar som du gør det til... Man bliver da nødt til at vurdere sin fold equity for at lave sådan et play. På disse limits er fold equity ofte tæt på 0 når der er multiway action i den grad på flop.
Man bliver derfor nødt til at overveje om et call er mere korrekt udfra de erfaringer man har gjort sig tidligere i den session.
Friis
Jeg er 100% enig med Mandelir, på disse lave limits smider folk IKKE TPTK eller lign.
Udover det, så synes jeg helt sikkert det er mere turneringsegnet at pushe her.
Mickey
De smider ihvertfald definitivt ikke deres hænder hvis det havde været NL50 (som jeg spiller). Og hvem siger de ikke sidder med noget bedre end TPTK? Muligvis gir nogle af flush-outsene de andre et hus?
Men synes stadig det er et lækkert play! Glæder mig til at spille på limits hvor sådan noget kan svare sig...
Jeg er også enig med mandelir. Jeg synes bestemt ikke pushet er oplagt lige præcis her. For at pushet skal have nogen værdi, skal der være en vis fold equity i det. Problemet i hånden her er at der stadig er 2 spillere med, hvoraf den ene er shortstack.
Antag eksempelvis at BB har Axo og UTG har Kx i ruder, da bliver pushet lige pludseligt lunkent hvis de begge kalder. Man er da kun 50-50 mod esset og skulle man være så heldig at ramme tager UTG main potten og man vinder kun sidepotten.
For lige at runde af
Resultat: Han callede mit all-in og jeg forbedrede ikke. Ved showdown viste han T4o og vandt altså en god pot med 2 par.
I følge Texas Hold"em Odds Calculatoren var jeg en 53-47 favorit på floppet, så det var altså rigtig nok at jeg kom all-in. Så er spørgsmålet vel bare om jeg gjorde det på den rigtige måde.
Søren
Hvis man er en vindende spiller mener jeg ikke at det er korrekt at pushe, blot fordi du KAN være en lille favorit. Faktisk giver dit push en dårlig spiller bedre chance for at vinde over dig end han måske normalt har.
Jeg har flere gange tidligere siddet og vundet stribevis af $$"s for blot efterfølgende at tabe det igen i en tvivlsom 50-50 situation.
Dette gør sig specielt gældende i denne hånd, hvor der er to andre impliceret og hånden har været spillet, som den blev. Fold-equity er dårlig her.
@Mandelir:
Mjah, du har nok ret.
@Mr-x:
Det er klart, du ikke vil sætte hele din roll på et coinflip med en dårligere spiller. Et enkelt buy-in synes jeg sagtens kan forsvares - med fx en 60/40. 60/40 edge mod andre spillere skal du satme være hård for at kunne ramme.
- Asger