Nl100HU - Learning by doing 1

#1| 0

`Zup!

I den uendelig jagt på at bare blive lidt bedre, har jeg valgt at jeg vil mestre (læs: slå niveauet tilsvarende nl100sh) flere pokervarianter. Så forhåbentlig i løbet af 2010, vil jeg få terpet mig igennem Nl Hu, SnG(Hu,Turbo,Std) og sidst ikke mindst min størst skræk plo! Men for at få en "blød" start, har jeg valgt at starte med nl100 Hu, da det jo ligger mest op af mit tvivlsomme maingame nl100 sh!

Min Hu´s erfaring er tvivlsom, og erindre faktisk ikke at jeg på noget tidspunkt, har læst så meget som en lille artikel om det!!
Så spiller sådan set nogenlunde i blinde! Men what the f...

Nl100Hu Party

Villian er curlieM, har ingen ide om han reg.
Han åbner stort set knappen vær gang, men folder tilsvarende også næsten hver gang til 3-bet. Så 3 better ganske offensivt oop. De gange han har kaldt mit 3bet, har jeg taget pot ned med c-bet.
Han fik sin stack da jeg laver et yderst tvivlsom rivershove bluff i hans Q flush.
Men umiddelbart meget str8 forward type.

$100.00 USD NL Texas Hold'em -
Table Heads Up 1470928 (Real Money)

Seat 1 is the button
Seat 2: GitUrFukOn ( $134.20 USD )
Seat 1: curlieM ( $180.05 USD ) 58/3/5.9-100 hænder
curlieM posts small blind [$0.50 USD].
GitUrFukOn posts big blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to GitUrFukOn [ 7 7
curlieM raises [$2.50 USD]
GitUrFukOn raises [$9.00 USD]
curlieM calls [$7.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 5 8 6 -20$
GitUrFukOn bets [$11.50 USD]
curlieM calls [$11.50 USD]

** Dealing Turn ** [ 6 - 43$

GitUrFukOn checks
curlieM checks

** Dealing River ** [ 9 - 43$

GitUrFukOn checks
curlieM bets [$31.50 USD]
GitUrFukOn calls [$31.50 USD]

C-bet går jeg ud fra er pretty std. Checker turn, da jeg ud fra tidligere pots må gå ud fra han har en hanske nu!

River Klonk

Checker da jeg checkede turn, for at induce evt bluf, som han nok egentlig ikke har ret mange af.. dooh!!

Nå men hvad gør jeg forkert?

SiFFer

22-12-2009 01:13 #2| 0

2-3 ting.

1: Hvis du aldrig har spillet HU før, så gå da i det mindste et level eller to ned. Modstanden er stadig lige så kvalificeret (eller det modsatte) på NL50, og hvis du ikke er inde i dynamikken eller i teknikken i HU, så er det billigere i starten.

2: Hvorfor 3bette et medium pp? Hvis han folder til stortset alle 3bets, så får du jo intet ud af hånden. 3bet istedet en masse Ax og SC som har flopvalue når han tager af. Når vi 3better 77 mod en stram bandit, så laver vi en god hånd om til et bluff. Hvis han kalder og floppet kommer AJ3r, så folder vi jo alle cbets til raises, folder til stortset alle donkbets og giver nærmest auto op på turn.

3. Hvis han ikke er en fatsvag bandit, så bluffer han nærmest aldrig turn, så bare lead-call. River er standard for mig.

22-12-2009 01:44 #3| 0
OP

@PHedemark

1.
Jamen du har helt ret:) Men, så længer jeg ikke bliver kørt helt over, så gir jeg lige nl100 chancen! Indtil videre har det ikke skræmt mig:)

2.
Aha, det noter jeg lige! Jeg tænkte det bare var med at 3bet ham helt ned, indtil han fik nok og begyndte at 4-bette (light). Hvor 7-7 så vil komme i spil som en fin shove hånd! Men okay, det er jo nok lige offensivt nok efter 100 hænder og ingen vildere historie!

3.
Jeg forstår ikke helt du vil bet turn, altså giver ham lidt respekt for at have en hånd her, 9-9+, A-5,A-6,A-8. Så ved et bet laver du da først din hånd om til et bluff? Oder?

SiFFer

22-12-2009 01:53 #4| 0

Alt der betaler et turn bet er vel 7x 8x 6x 99+ ?

Kan ikke se ham betale flop + turn med 5x

Fint at checke for at se action an

River er rimelig standard C/C

Kan ikke lide de andre options på river, Lead - Call er meh, C/R er no go imo.

Fint spillet hånd, dog som PHedemark er inde på, så 3-better jeg den heller ikke.

22-12-2009 08:09 #5| 0

Må man gætte på at villain bluffer river her m en ak aqush hånd ?

22-12-2009 09:39 #6| 0
OP

@Simon716

Må du gerne, men ikke helt rigtigt:)

curlieM shows [6 T
GitUrFukOn shows [7 7
GitUrFukOn wins $105.00 USD from main pot

Nå manden havde da en handske, måske ikke lige den jeg havde regnet med. Men siger måske, han er ved at være lidt træt af at blive 3bettet pf!

22-12-2009 12:42 #7| 0

Spiller den som dig bortset fra at jeg v-better river. Synes i øvrigt i modsætning til de andre at det er helt standard 3Bet PF. Hvis han på 50 hænder i SB har allerede har kaldt en del 3bets som du siger, er 77 fin at 3bette med for value.

22-12-2009 12:46 #8| 0

besen. lol :)
det siger han jo netop at villain IKKE har

22-12-2009 13:01 #9| 0
De gange han har kaldt mit 3bet, har jeg taget pot ned med c-bet.

Jo, han har som du ser:)

Nu siger hero ikke hvor mange gange han har 3bettet, men kun at det er offensivt, så lad os sige ca 25 %. dvs. 12-13 gange hvoraf villain har foldet til "de fleste", men også allerede har kaldt flere gange. Det er altså lidt tidligt at konkludere at han kun kalder med monsterhænder og uden at jeg vil være alt for resultatorienteret, viser hans T6s jo også at det ikke er tilfældet.
22-12-2009 14:18 #10| 0

"Han åbner stort set knappen vær gang, men folder tilsvarende også næsten hver gang til 3-bet."

need I say more

Når manden siger at villain folder næsten hver gang til 3-bet, så kan du på ingen måde udlede at han så CALLER 3bets tit.

han siger ikke folder til "de fleste" han siger næsten HVER gang.

77 bliver aldrig for value når villain folder til størstedelen af 3bets, hvilket vi da må kunne blive enige om at han gør ifølge OP :)

ved godt det er flueknepperi, men er i chok over at du prøver at forsvare at du mener at OP siger at villain caller mange 3bets når han siger det stik modsatte :D

22-12-2009 14:41 #11| 0

He he, du læser vist noget der ikke står. Jeg siger ikke "tit", men dog nogle stykker ud af en meget lille sample hvor han endda giver op uden modstand på flop hvilket jo heller ikke ligefrem tyder på en skræmmende range. Folder han stadig til 80-90 % efter 500 hænder, er det selvfølgelig en anden sag.
Og så kan der vist ikke koges mere suppe på den;)

22-12-2009 14:46 #12| 0

Ang. 3-bet så er der både noget der taler for og imod.

"Han åbner stort set knappen vær gang"

Well, at flatte virker underligt mod en type som altså har alt muligt snavs i hans range. Hvorfor skal 65o komme gratis til et QJ8-flop, der gør livet svært for os?
Her ville det selvfølgelig være rart at høre hvordan villain spiller postflop.

De gange han har kaldt mit 3bet, har jeg taget pot ned med c-bet.

Som besen er inde på, så taler det for et 3-bet......men som de andre er inde på så er det ikke sket særlig tit. Men dynamikken i en HU-match skaber ikke sig selv og er netop dynamisk. Derfor ser man tit, at folk begynder at calle 3-bets med svagere holdings/ 4-bette mere light/whatever.

men folder tilsvarende også næsten hver gang til 3-bet

Den er ligesom blevet vendt.

Personligt 3-better jeg for at holde pres på ham, og jeg glæder mig til at han får nok.

22-12-2009 14:48 #13| 0

jeg overgiver mig besen :)

dog mener jeg stadig ikke at 3bet 77 er godt i dette spot ud fra OPs oplysninger, men skal nok stoppe nu

Kan godt se det ud fra Ostehans og dit synspunkt, men sådan som det lader til at OP 3better i de andre hænder, så får han vist ingen problemer med at skabe dynamik!

23-12-2009 15:41 #14| 0

måske shove river, dont know... call er ok... fitty/fitty... ihvertfald shove på 9s,9c og 9h.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar