Hej allesammen,
Første indlæg efter at have læst med i lang tid.
Har nogle gange en tendens til at ville se nogle billige flops i SB, men er dette EV+? Øvrige kommentarer til hånden ønskes også gerne.
Har lige sat mig ved bordet på Party (3. hånd, så effektive stacks er 100 BB), da denne hånd udspiller sig:
Foldet til button der limper og jeg kalder med K6off i SB. BB checker.
Flop: 578 rainbow (pot 3)
Jeg checker, BB better 1 og button raiser til 4. Jeg caller(?!?)
og BB caller.
Turn: K (pot 15)
Jeg checker (?), BB checker og button better 9. Jeg raiser til 22(?), BB folder og Button raiser til 48. Potten er nu på 85.
Raise, call, fold?
NL100SH Reverse implied odds mv.
Fold PF. Fold flop. Call turn. Regn potodds ud mht hans 3-bet.
Hej Turbo,
Tak for hurtigt svar:-)
Bare for at forstå det ret. Mener selv at dette her kunne være et kæmpe leak i ikke blot mit, men også mange andre lowstakes spilleres spil og synes derfor det er meget interessant at få det vendt.
PF: Ingen implied odds i at calle pre med odds 6/1? (pga reverse + BB raise?)
Flop: Ingen odds til at kalde 3 ind i 8 med OESD?
Turn. Nu odds til at kalde 9 ind i 24 (Pga. K?) og efter reraise fra villain bør jeg så ikke overveje sandsynlighed for at jeg er drawing dead.
PF er limp ikke forfærdeligt, men tror du taber penge på det.
Flop skal du kalde 4 i 8, men din hånd er praktisk talt faceup og du får ingen action når du rammer. Endelig kan nogen have en højere str8 eller have outs mod dig med 2par/set.
På turn hjælper K'en, da du nu også kan trække trips/2højere par osv. Derfor betaler jeg. Jo, der er mulighed for, at du trækker død. Giv ham en range, sæt %'er på sandsynligheden for de forskellige holdings og find ud af om du har odds.
Tak for uddybende svar:-)
Kan godt se nu at flop er face up - kunne man overveje floplead/-raise eller er den bare til skraldespanden? I så fald kan jeg godt se hvorfor den skal smides pre da pånær et Kxx eller 66x flop er noget nær drømmefloppet for denne tvivlsomme handske.
Man kan sagtens overveje at leade floppet og kan gøre det en gang imellem. Dog vil jeg ikke gøre det altid. Et raise på floppet er grimt.
Og dejligt at du forstår så hurtigt og ræsonnerer dig frem til svaret på andre problemstillinger ud fra håndens forløb!
Hvis du ikke er så tændt på at sidde og måle postflop ville jeg bare folde den fra SB.
Flop ville jeg osse folde efter raiset da du godt kan regne med at få ikke at få en dart ud af hånden selvom du skulle ske at ramme en ud af 60 gange.
Turn kalder jeg bare, ingen grund til at bygge en pot op med en skodhånd som denne og tvinge sig selv til at kalde endnu et bet på river.
-> som turbofluen.
Ikke for at vade for meget rundt i denne hånd da jeg allerede synes jeg har fået mere uddybende svar end jeg havde turde håbe på, men here goes:
Hvorfor er flop raise egentlig så grimt? Er det pga. position? (er vel tvunget til at følge op på turn uanset hvad der falder) eller hvilke andre
tanker ligger der bag?
Som sagt, hvis du/i ikke gider bruge flere kræfter på denne hånd er det selvfølgelig helt cool - blev bare nysgerrig:-)
Du ser på et bet og et raise. Der er altså pæn sandsynlighed for, at du er oppe imod: floppet str8/set/2par. Vi snakker NL100 her og du kan ikke forvente, at 2par blir foldet. De andre blir ihvertfald ikke. Ergo bygger du en pot, hvor du meget ofte er rigtig pæn underdog. Og de gange de folder, well, så har du tjent 10BB men du investerer nærmest 100BB for at vinde disse, og din FE er ikke særlig høj. Derfor er et flop 3-bet rigtig skidt.
Jeg tror at button klart kunne havde limpet med noget stort, da han ikke ville raise og skræmme SB og BB ud.
Jeg havde folded preflop, der er ingen grund til at komme i en situation med K-6o hvor du er ude af position. Og du har lige sat dig så du aner 0 om de er kæmpe donks eller eagles.
Jeg syntes du skal folde på turnet. Du er lidt i en dum situation og selv 2 pair eller et set slår dig. Og hvis button har en konge er du helt klart outkicked. Den K på turnet kunne nemt havde været det værste kort for dig hvis button havde noget stort på floppet.
[bold]Fold[/bold]
Personligt er jeg overrasket over, at OP kan få brugbare svar uden at have brugt farvekoder. Who knew....
@bürge
måle = sidder og knibe øjnene sammen foran skærmen og tænke "hmmmmmmmmmm...."
@Fjahgo - LOL troede sgu det bare var fordi jeg havde taget mine kontaktlinser ud, men forstår nu at det et generelt pokerproblem og det har sit eget udtryk... Fantastisk som man lærer noget nyt hver dag:-)
@Ole16 - noteret:-)
Afslutning på hånden:
Donken (læs: Bürge7) caller river er blank og den går check/check. Skurk viser 64off op og tager potten (og får sig en lille note).
Tusind tak til alle for inputs. Prøver fra nu af at holde mig fra tvivlsomme completions med folk frivilligt i potten:-)