***** Hand 582549864 *****
0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - 8. april 2007 13:50:03
Table TH 428 (Real /Cash Game )
Seat 1: LEOADOLPH (84.50)
Seat 2: mima (58.75)
Seat 3: Disperati (81.18)
Seat 4: luxor86 (100.00)
Seat 5: Tbrouer (165.80)
LEOADOLPH post SB 0.50
mima post BB 1.00
** Deal **
LEOADOLPH [N/A, N/A]
mima [N/A, N/A]
Disperati [N/A, N/A]
luxor86 [Kh, Ks]
Tbrouer [N/A, N/A]
*** Bet Round 1 ***
Disperati Raise to 5.00
luxor86 Raise to 14.00
Tbrouer Fold
LEOADOLPH Call 14.00
mima Fold
Disperati Call 14.00
*** Flop(Board): *** : [9d, 7h, 5s]
*** Bet Round 2 ***
LEOADOLPH Check
Disperati Check
luxor86 Bet 33.00
LEOADOLPH Fold
Disperati All-in 67.18
luxor86 Call 67.18
*** Turn(Board): *** : [9d, 7h, 5s, 8d]
*** River(Board): *** : [9d, 7h, 5s, 8d, Qc]
*** Showdown *** : Rake: 3.00 Total Pot: 174.36
Disperati [Qd, 9s] Two pair queens and nines Win :174.36
luxor86 [Kh, Ks] Pair of kings Win :0.00
NL100..Std, for mig de sidste 5 dag
Velkommen i klubben.
Mindre par og q høj har taget 7 buy-ins på party de sidste par dage når jeg har kk/aa.
Den værste er dog damerne. QQQ blev nakket af en irisk bonderøv som ramte runner runner flush med 2♦ 5♦. vi begge havde 200+ BB og da vi havde alle skillingerne i puljen havde han 5 høj og en ♦.
Er 14 BB ikke nok i hans tilfælde Mancini?
De er 4 spillere. Første raise er 5 bb og hero raiser den små 3x så meget.
Vil sq mene han spiller den optimalt og straffer hænder som Q9 max.
Jeg vil da gerne ha hænder som Q9 med, når han spiller dem på den måde, hvor meget før flop så Mancini?
Raiser altid mere preflop og får modstanderne til at lave større fejl, også selvom villain ikke har fuldt buyin.
Kan jo ikke vide at villain har Q9o og han caller jo nok også 18 så alligevel, når han er donk.
Et 5 * BB raise er altså et seriøst raise. Små 3 x BB er slet ikke nok raiser han kun til 4, raiser du jo heller ikke kun til 11, eller hvis han siger 3, siger du jo heller ikke kun 8, vel?
At spille KK i rr 3-way er altså nasty. De får jo finde odds til deres call.
Jeg mener også pf raiset er for lille. Jeg siger typisk 3,5 x første raise. Bemærk at hvis du raiser til 3 x original raise, så tilbyder du odds 1:2, hvilket er næsten nok for at any Ax kan kalde.
Jørn
@Killphil
Det har jeg ikke sagt noget om.
For det første nævnte jeg 18 bb og desuden raisede villain til 5 bb, hvilket er på den høje side.
@ Killphil
Du vil se en klar forskel hvis du raiser 14 bb og 20 bb. Raiser du kun 14 bb vil du, som i OP's tilfælde oftere se, at du bliver outdrawet, end hvis du raiser 20 bb, fordi potten ofte ikke vil være 3-way, og vi har villains hånd domineret. At raise for lidt på NL100, er en typisk fejl som du ser hos 9/10 spillere, altså også hos Zuma...
Takker for din besvarelse ManCini. Havde set det som hans preraise var 5 bb og derefter bettede 3x den ny raiser - DOH. Ved ikke om det er øllerne eller det gode vejr der skal tage skylden.
Kender det alt for godt. Har også tabt, tabt og tabt på det sidste. Røg ud af 2 tours samme aften, fordi der bliver ramt runner runner straight mod mig, begge gange.
Tabte $300 pot med KK, hvor min modstander har j8 på et 28Q flop. Vi ryger all in på floppet og han rammer en otter til..
Just for the record: Ingen gider høre om hvem der har tabt mest og hvem der er længst nede i hullet.
OP får pengene ind som stor favorit og spiller hånden fint.
Et potreraise pf er til 16,5 - at sige 14 her er kun en lille fejl. Der er absolut ingen grund til - medmindre man ved villain er kæmpe callingstation - at reraise mere end pot i position her preflop.
14 er fint preflop. Bemærk i øvrigt at preflopleader "kun" har en stack på $81. vi vil jo gerne have at han kalder!
Ved at re-raise til $20 tvinger du dine modstandere til at spille rigtigt og folde. I øvrigt vil du også re-raise andre hænder end AA-JJ, hvorfor de impliede odds ikke er så gode, som man måske ville tro.
--
du spiller hånden fint