NL100-Turnet set-river beslutnining

#1| 0

Har ikke siddet ved bordet mere end 15 min, så har ingen reads der er værd at skrive hjem om.

Jeg har spillet temmelig LAG, og vist et bluff op i en 3-vejs rr, hvor jeg tager den ned på floppet.

Til hånden:
5-handen NL100
Seat 1: Ca$hper_D (136.20) <-- Hero - Knap
Seat 4: COHETE (103.50) <-- Villain - UTG
phallos post SB 0.50
*Pitjuh* post BB 1.00
** Deal **
Ca$hper_D [6, 6]
*** Bet Round 1 ***
COHETE Call 1.00
Steve_Pick Call 1.00
Ca$hper_D Raise to 5.00
phallos Fold
*Pitjuh* Fold
COHETE Call 5.00
Steve_Pick Call 5.00
*** Flop(Board): *** : [10, 5, J]
*** Bet Round 2 ***
COHETE Check
Steve_Pick Check
Ca$hper_D Check
*** Turn(Board): *** : [10, 5, J, 6]
*** Bet Round 3 ***
COHETE Bet 9.00
Steve_Pick Fold
Ca$hper_D Raise to 27.00
COHETE Call 27.00
*** River(Board): *** : [10, 5, J, 6, A]
*** Bet Round 4 ***
COHETE Bet 49.00
Ca$hper_D ???

Hvordan spiller i river? Raiser for value? Caller? Folder?

Hvad er villains range? 55-JT-AJ-56-TT-Flush?

14-05-2007 01:17 #2| 0

Raise turn MEGET mere. Jeg siger 40-42.

Tror jeg mucker river.

14-05-2007 01:29 #3| 0

Okay, han siger 9$ ud i 15$ - altså pot på 24$, så du vil give den 2 X pot?

14-05-2007 11:08 #4| 0

Ja det er det der er i potten - Det er ikke det samme som et potsize reraise.

Formel: Villains bet x 3 + pottens størrelse = 9x3 (27) + 15 = 42.

Et potsize reraise er altså 42$.

14-05-2007 11:36 #5| 0

@lhadrepsak

du skal slet ikke raise så meget som mancini siger du mister alt for meget value på det. I det værste tilfælde hvis villain ikke har dig slået her allerede er at han har et flushdraw her er han ca. 4:1 for at ramme så skal du bare sørge for at får værre odds end det = fordi så laver han en fejl.

Hvis du i stedet siger 34$ skal han calle 25$ ind i 58$ dvs. han får omkring 2,3:1 hvilket er fine odds at tilbyde ham. Du vil gerne have villain laver en fejl og med alt for store raises så minimerer du deres fejl da du altid sørge for at de skal calle ALT ALT for meget.

så rigtigt synes at 27$ er lige i underkanten og synes dit raise skal ligge på en ca. 34$.

@mancini

kan du huske var det ikke alexkp der sagde du raisede for meget og mistede value på det? så vidt jeg husker kunne du ikke huske at du gjorde det. Den her hånd er et mønster eksempel på at du raiser alt for meget og MISTER value hvilket jeg ved er noget du går meget op i da du nævner 'value' i de fleste af dine posts herinde på pn.

14-05-2007 12:28 #6| 0

@Mancini

Raiset er alt for stort og skræmmer alt for mange hænder vi slår og kan hive value ud af på river...

@Nit

Jeg hejser turn til 29-32 stykker...

Flatcaller bare river... Self. vil vi engang imellem miste value til AT,AJ osv osv... Men mange draws completer på river, og uden heftig dynamik er dette et easy call...

Btw. Du er ikke LAG ;) Hilsen KP og Koller

14-05-2007 12:33 #7| 0

@alexkp

har vi lige været enige om noget? :)

14-05-2007 12:57 #8| 0

Det er NL100 FFS, raise hellere for meget end for lidt, specielt på dette board!

Du aner da ikke om jeg mister value her johnson, der er en million hænder der skubber ind over os, eller i som mindst caller. Det kalder jeg ikke, at tabe value.

@Alex

Det er NL100. Hvis Hero allerede er LAG og vist bluffs op i store potter, giver det ingen mening at raise så lidt.

14-05-2007 13:03 #9| 0

@mancini

ved slet ikke hvor jeg skal begynde, du er gal på den og prøv at læs min post igen og så se om du ikke forstår det... det går ikke ud på at give villain 1:1 i pot odds til deres draw hvis du raiser til 42$ her så folder ALLE draws.

You dont mind a call as long as they are paying the wrong price...

nu er harrington ikke cash spiller men hvis du ser på mange af hans raises så giver han sine modstandere 2,5:1 - 3:1 i odds til at calle da det er helt fint.

Du raiser for meget mancini....

14-05-2007 13:10 #10| 0

"You dont mind a call as long as they are paying the wrong price..."

Nej, netop derfor jeg raiser mere, de betaler jo alligevel gladeligt "the wrong" price.

Jeg siger heller ikke jeg raiser mere, hvis det er et r board. AKtuelt betaler en millard hænder.

Vi bliver ikke enige, Johnson, just give up.

14-05-2007 13:19 #11| 0

@mancini

du ser helt forkert på det... du kommer aldrig forbi NL 100 hvis du ikke nuancerer det her område... men det må du jo selv om..

14-05-2007 13:35 #13| 0

lol ok... så kommer du ikke forbi nl 200.. same shit...

14-05-2007 13:35 #12| 0

@ Johnson

Jeg spiller NL200

14-05-2007 13:39 #14| 0

Wow jeg er tæt på at være helt enig med ManCini her. Hvad i alverden skulle der dog være i vejen med at raise omkring pot på et super drawheavy board, hvor villain har vores stack implied på river? Jeg raiser nok også turn lidt mindre, men idéen om "hellere for meget end for lidt" er da helt fin på NL100 - og især på Boss Media. Det er simpelthen direkte forkert, at alle draws folder til et PSB her, og desuden gør det store raise det nemmere for os at få resten ind på river, hvis villain har en god one-pair hand som AJ eller en to par-kombi (se stacks).

14-05-2007 13:41 #15| 0

Johnson, bare fordi du mener jeg raiser for meget i enkelte situationer, gør mig ikke til en pokerspiller der ikke udvikler sig ..

Du har bevist før, at du er spejlblank i din vurdering af mig, da du ville sende mig på NL50, på baggrund af ÈN hånd! Og derpå vurderede du, at jeg spillede for scared money.

Sry, lige meget hvad du siger, det hjælper mig ikke.

Indse nu bare vi ikke er enige og lad det ligge.

14-05-2007 13:46 #16| 0

Nej nej nej LOD, med den indstilling kommer du aldrig forbi NL100, LOL!

Jeg er enig, af samme grunde som dig.

14-05-2007 13:49 #17| 0

@mancini

2 forholdsvise gode pokerspillere siger du raiser for meget, det synes du ikke du gør må du så selv om... selv tak for at vi pointer det ud for dig og prøver at hjælpe dig.

vi spiller åbenbart meget forskelligt poker.

14-05-2007 13:52 #18| 0

@ Johnson

Du vil sende mig tilbage på NL50, kan du så ikke forstå, at jeg ikke har meget tilovers for dine kommentarer?

Men LOD er forholdsvis enig med mig, og så vidt jeg ved, er han af de berde pokerspillere.

Hvis du tror jeg ville takke dig for noget, så forventer du for meget.

14-05-2007 14:12 #19| 0

@mancini

jeg vil ikke sende dig tilbage på nl50. jeg skal ikke sende nogen ned nogen steder... men derfor kan jeg godt sige jeg synes du gør noget forkert og mene at det er et vigtigt element for at være succesfuld på de limits du spiller ligenu.

14-05-2007 14:14 #20| 0

Nevermind, jeg gider ikke diskutere med dig ..

14-05-2007 14:19 #21| 0

@mancini

det er jo ikke sådan du ikke kan tjene penge fordi du gør det du gør i denne hånd fx. prøv nu at forstå det... det der bliver sagt er måske bare at du så kun tjener 80-90% af hvad du kunne tjene på en given hånd.... = mindre succes end man kunne have.

men det er er så teoretisk at snakke om. Det er blot min mening og fornemmelse og den kan du så gøre med hvad du vil..

gider ikke diskutere det mere.

14-05-2007 14:27 #22| 0

"det går ikke ud på at give villain 1:1 i pot odds til deres draw hvis du raiser til 42$ her så folder ALLE draws."

Hvordan vil du nogensinde give Villain 1:1 i pot odds? Sikker på den herre ikke mener 2:1 (som er oddsne vi giver ved at raise pot)

Super drawheavy board, en masse made hands vi slår der betaler et stort raise af, inden et evt. scarecard falder.

Jeg er med på ~40 vognen her, men jeg er også en middelmådig pokerspiller der er johnson12 underlegen.

Mickey

14-05-2007 14:53 #23| 0

omg alt dette for at starte med at sige til en spiller man synes de gør noget forkert...

næste gang svarer jeg: "raise til 34$, call river..."

kan godt forstå færre og færre folk gider at poste herinde.. det er umuligt at få folk til at tage imod kritik herinde.

til sidst er det mancini og mickey der er tilbage og skriver med hinanden.

14-05-2007 15:05 #24| 0

Well, nu er i begge stædige som et par æsler. Jeg tror ikke der er noget endegyldigt svar, der er voldsomt mere korrekt end det andet. Jeg raiser også "kun" til 35-36 stykker. Du er heller ikke selv såå satans nem at diskutere med johnson12.

14-05-2007 15:09 #25| 0

"Jeg er med på ~40 vognen her, men jeg er også en middelmådig pokerspiller der er johnson12 underlegen."

Samme herfra. lol

At begynde at ævle om, at et potsized raise på turn på et super drawheavy board, med heros image, og så endda på nl100, er alt for meget <-- lol

14-05-2007 16:06 #26| 0

@ Johnson

Nu er jeg helt forvirret. Du siger jeg aldrig kommer forbi NL100/NL200, hvis jeg ikke nuancerer dette område. Du mener det er et klart leak i mit spil.

Nu har LOD, Mickey og Ahle givet sin mening til kende, og de er uenige med dig. Så vidt jeg ved, så er de over NL100/NL200 og ganske gode pokerspillere, er de bare lige så langt ude på ødemarken så?

Jeg fatter det ikke. Kig lige hele HH igennem en gang til, og lad vær med at sig det er et leak i mit spil, fordi jeg PSR dette board!

Eller er alle bare helt væk på øverste etage, og Johnson har som sædvanlig ret?

14-05-2007 16:13 #27| 0

@mancini

skal vi stoppe det?

jeg OG nogle andre mener et raise her skal være i rangen 32-34$. du OG nogle andre mener den skal være 40-42$. Så stopper den ligesom der. Vi har alle steder vi er gode og steder vi ikke er så gode.

jeg finder det totalt ligegyldigt om du er enig med mig eller ej.

14-05-2007 16:15 #28| 0

"jeg OG nogle andre mener et raise her skal være i rangen 32-34$. du OG nogle andre mener den skal være 40-42$. Så stopper den ligesom der."

Problemet ligger jo i du sviner folk til der siger 40-42, og kalder dem tabende på over NL100/200 etc.

Mickey

14-05-2007 16:36 #29| 0

Jeg har ikke lyst til at begive mig ud i noget mudderkastning, men vil bare sige, jeg er helt overbevist om, ManCini har potentiale til at slå højere spil end NL100 og NL200.

14-05-2007 16:39 #30| 0

@ Johnson

Næææ ikke så længe du slynger postulater ud i den blå luft, som er helt væk. Det er jo på højde med "Ryk ned i limit" kommentaren sagt ud fra en hånd!

Du konkluderer så mange ting generelt, vurderet ud fra én hånd. At jeg PSR i dette spot, betyder ikke jeg gør det i den næste hånd også! Og det forstår du tilsyneladende ikke...

Du siger jo, jeg bør revurdere mit spil, baseret på det faktum, at nu har to rimelig gode spillere sagt sån og sån. Så kommer der nogen der er uenige med dig, så bør de vel heller ikke kunne forbi NL100/NL200?

Ja, det er sq dig selv der har bragt dig ud i den her, mester ..

14-05-2007 16:56 #31| 0

@mancini

du er godt nok vedholdende...

lad os bare sige jeg er en donkey... du får ret og jeg får fred... har bedre ting at bruge min tid på end at pleje dit ego.! Hvis du ved du er god nok så vær ligeglad med hvad andre siger. det er et internetforum og overdrivelse fremmer forståelsen.

men er ked af det hvis jeg har såret dine pokerfølelser. men forstår helt ærligt ikke hvorfor du ikke bare griner af det og kommer videre.

14-05-2007 16:57 #32| 0

Opret jeres egen bitchslapping tråd, geez.

Resultat af hånden?

BTW, Johnson,

www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=131046

Du er lige gået broke mayn, reflekter bare en anelse tak, det kunne være DU havde et leak!

14-05-2007 17:08 #33| 0

@ Johnson

Igen er du helt væk. Citér mig for at have skrevet du er en donkey. Det kan du ikke, så drop det.

Jeg vil da gerne høre en tilsyneladende okay pokerspillers argumenter for, hvorfor jeg ikke kommer forbi NL100/NL200. Men nu hvor jeg har hørt på dig, så er jeg selvfølgelig komplet ligeglad hvad du mener, for du er jo ligeså way off som din tidligere bedømmelse af undertegnede.

Mit ego er stort, det er vi enige om. Men ikke i nærheden af din arrogance!

14-05-2007 17:15 #34| 0

Bryder mig ikke om du raiser preflop i position - får 2 callers som checker på så farligt et flop og så checker du?

Jeg skyder pot afsted når de nu ikke vel - de havde vel forsvaret deres gode hånd hvis de havde en.

Turn skyder jeg knap fuld pot igen hvis du havde fået nogle callers.. de er jo åbnebart på træk. Ville brække mig og calle river hvis jeg have fået et call på turn.

Som spillet caller jeg river.

Resultat?

14-05-2007 17:17 #35| 0

@mancini

LÆS HVAD JEG SKRIVER

jeg har ikke sagt du siger jeg er en donkey.
jeg skriver bare: lad os sige jeg er en donkey.

dit ego er stort ja... og synes det er lidt komisk du søger forklaring til noget fra en fyr du synes er "way off".. kan virkelig ikke se 'why you even care'.. lad os begge bare komme videre.

14-05-2007 17:55 #36| 0

@Nautilous

Preflop er IMO standard. Og det er for mig også ret standard ikke a c-bette mod to villains med to overkort og et flushdraw derude, specielt ikke uden reads.

Men hvad siger I andre? preflop og flop - like/dislike?

14-05-2007 18:21 #37| 0

Preflop er standard yup, men at raise fra knappen og så checke på flop efter de har checket? Giver jo ingen mening lige gyldig hvad du har.

14-05-2007 18:44 #38| 0

@ Johnson

Tager du pis, eller er du virkelig så spejlblank? Hvorfor skal vi sige, at du en donkey? Er det noget du har tolket ud fra mine indlæg, eller hvor kommer det fra? Jeg misser det tydeligt ihf.

Why I even care .. Hmm .. Måske fordi du har en tendens til at komme med postulater som ikke har noget i sig.

Videre? Altså tror du jeg sidder og græder over du ikke tror jeg kommer forbi NL100/NL200? Arr .. Tror det er dig der skal videre mester ...

@ Dahl

Std med dit image. Her vil du ofte få på nakken.

14-05-2007 18:51 #39| 0

lol for satan kværulanter.

14-05-2007 20:07 #40| 0

@mancini

Hvis jeg ofte kommer med postulater der ikke har noget i sig hvorfor lytter du så til dem? <-- Hvis du mener det, så giver det slet ikke nogen mening at du rent faktisk lytter til dem.

Hvis man læser dine posts ovenover. Så virker det helt ærligt som om at du har et dybt problem med at JEG skriver du vil have svært ved at komme forbi NL 100/NL 200. Så ja et eller andet sted der ser jeg en meget sur og, ifølge ham selv, uretfærdigt Mancini der føler at der er blevet stillet spørgsmålstegn ved hele hans rygte på PN af mig. <-- Til det, slap af.. vær dog 100% ligeglad hvad jeg synes og hvis jeg tager fejl omkring det, hvilket du sikkert siger jeg gør, så IGEN = VÆR LIGEGLAD. Tror resten af PN er ret ligeglade med hvad jeg skriver omkring det.... Lær af dem.

Men jeg er unægteligt blevet træt af at diskutere ligegyldige ting (fx. ovenstående tråd). Jeg gør min staking tråd færdig og herefter skal du og resten af PN ikke høre et pip fra mig Michael. Held og lykke

14-05-2007 20:19 #41| 0

@ Johnson

Det er jo klart, at man lige tænker over det en enkelt gang, når en highroller/tidligere highroller (ved ikke hvilken kategori en spiller, der har spillet NL1K er i), mener at man har så centralt et leak i sit spil, at man ikke kommer forbi NL100. Jeg ville høre argumenterne, fik dem, og kunne ikke forstå hvordan du på den baggrund kunne komme med sådan en konklusion.

Jeg er også træt af endeløse diskussioner, der giver non mening. Jeg mener blot, at ting vedrørende mit eget game bør jeg tage seriøst og sætte spørgsmålstegn ved, da jeg er utrolig seriøst omkring mit spil. Jeg mener bare ikke, at de argumenter du so far har bragt på banen holder.

Jeg synes ikke du skal forlade PN, dog mener jeg du skal tænke over hvad du slynger ud i luften. Men det vil jeg lade være op til dig, det er jeg ikke herre over.

GL med gamet.

14-05-2007 23:32 #42| 0

10k fight yo?!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar