NL150 - facer riverbet ved underlige linje

#1| 0

Hey.. Villain spiller 26/20/2.5 og 3-better 6.7% over 1.3K hænder. Har sjældent set ham i snavs. Han er generelt en anelse passiv, C-bet Flop % på 49, C-bet Turn % på 17.

Han ser nok hero som en solid vindende spiller med følgende stats 26/22/3.5 - vi har ingen særlig dynamik i denne session

Seat 1: francy831 ( $80.30 USD
Seat 2: MikePez ( $252.67 USD )
Seat 3: stuikku ( $66.90 USD )
Seat 4: Remember?? ( $510.66 USD )
Seat 5: Hero ( $153.95 USD )
MikePez posts small blind [$0.75 USD].
stuikku posts big blind [$1.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ Q Q
Remember?? folds
Hero raises [$5.00 USD]
francy831 calls [$5.00 USD]
MikePez raises [$24.25 USD]
stuikku folds
Hero calls [$20.00 USD]
francy831 folds
** Dealing Flop ** [ 3, 5, K ] - Pot: 53
MikePez checks
Hero checks
** Dealing Turn ** [ 2 ] - Pot: 53
MikePez checks
Hero bets [$27.00 USD]
MikePez calls [$27.00 USD]
** Dealing River ** [ 5 ] - Pot: 106
MikePez bets [$65.00 USD]
Hero?

Preflop synes jeg er standard nok flat, da fancy831 er en kæmpe løs fisk, og kan finde på at shove light over eller kalde.

På flop checker han, og tror ofte han gør dette med JJ-99 og nogle gange Kx og en smule random air, så derfor vælger at checke bag, da jeg højst får 2 streets value af JJ-99, og vil tro villain ser det som mere svaghed og betaler mere light af + det ind i mellem kan induce turn bet med air fra ham.

På turn better jeg så for value selvfølgelig, og han kalder. På river donker han så mærkværdigvis ud, og jeg er lidt blank. Har svært ved at se han skulle bluffe i dette spot, da han så skal have called turn med air eller noget drawy halløj. Tror nemlig heller ikke han blockbetter 99-JJ særlig tit. Hvad siger PN?

20-04-2010 02:08 #2| 0

Hans 3-bet er i den høje ende syntes jeg og han kunne snildt tænke sig at isolere fisken med nogle high card broadways. Han er måske typen der godt kan checke AK, Kx bagud da der mange gange ikke være meget value ved at bette og på grund af potcontrol.

Jeg tror jeg folder i dette spot fordi jeg ikke tror han "valuebetter" værre her. Eneste rigtige bluffs i hans range er flushdraw på turn og det er det.

Mod en aggro villian er det rimelig standard call fordi de nok ville valuebette værre (99-jj).

Da han donker på river ligner det meget AK, AA, KK, A5s dog unlikely.

20-04-2010 02:19 #3| 0
Pokernets ME vinder !

"Villain spiller 26/20/2.5 og 3-better 6.7% over 1.3K hænder. Har sjældent set ham i snavs. Han er generelt en anelse passiv, C-bet Flop % på 49, C-bet Turn % på 17."

Har svært ved at se ham bluffe her, tror tit du ser en eller anden wack spillet Kx. Derudover så er 65s og A5s vel også i rangen som spillet, hvis han er halv passiv.

20-04-2010 02:46 #4| 0

Jeg er på 4 bet preflop hver evig eneste gang, selv med en fisk der "kan" gøre dit og dat. Det er et helt helt oplagt spot for ham at squeeze, og derfor fyrer den jeg helt i bund med damerne istedet, hader næsten flatcallet.

Jeg checker turn som spillet også, da det giver samme streets of value mod mellemparrene alligevel. River bliver et muck herfra, tror du ser et eller andet ninja K7s squeeze hver gang vi betaler basicly.

20-04-2010 03:16 #5| 0
OP

@joonas

Kan ikke forstå du lige frem hader at flatte her pre? kan godt være 4-bet måske er lidt bedre, men flat kan imo ikke være skidt, givet fisken er så løs og kan shippe sine random hænder, eller kalde og vi stacker hans random paired hånd.

Desuden er jeg uenig i at vi kun kan få 1 streets value mod 99-JJ. Ofte når man checker bag på sådan et flop her, så synes jeg knap så skarpe regs som f.eks villain her, som ikke er fantastisk dygtig til at handreade, leveller sig ind i 2 calls med deres PP fordi de ikke mener vi checker K bag på flop. Og hvis han nu har valgt at give op med sine random Ax hænder, så kan det heller ikke være så skidt at få 16% equity til at folde.

20-04-2010 07:01 #6| 0

Elsker at du flatter QQ også på grund af fisken.

20-04-2010 12:37 #7| 0

Som du selv skriver er hans linje meget mærkelig - og jeg kan heller ikke sætte ham på andet end 99-JJ. Alt andet bør du simpelthen høre fra noget før. Man tjekker vel ikke AK eller KK to gange. Og reraiser man med eks. 65 - par 5 eller 3, så fortsætter han vel også ofte på flop.

Jeg ville helt sikkert kalde her. om ikke andet så for notens skyld :-)

20-04-2010 13:23 #8| 0

Better du river når han checker efter du better turn? Virker som at du bare valuetowner dig selv ved det.

20-04-2010 13:58 #9| 0

Jeg better stort set hver gang, hvis at villain checker bagpå.

Aktuelt tror jeg sjældent villain skummer den her, men i praksis tror jeg at jeg er for nysgerrig til at kunne lade den gå.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar