NL150 KK deep OOP i 4b pot

#1| 0

V1 spiller lidt ok lag med 36/31/3 3b 4 over 800 hænder. Raiser generalt lavt PF og skyder altid 2barrrels, og giver oftes op på turn hvis han ikke har initiativet.

V2 spiller 40/36/3 3b 20 over 40 hænder. Udfra de få hænder jeg har på ham ser det ud til at han spiller efter raise/fold strategi. Han har ikke kaldt på noget tidspunkt. Altid 3b pf, eller 3b flop og skyder turn. Inden denne hånd har jeg kaldt hans 3b squize med AA hvor floppet slår 456 hvor jeg checker og han overshover JJ, hvor jeg snapper.

V2 4b nu, vi er dybe. Jeg kan self godt 5b den stort, men så synes jeg godt nok vores hånd bliver ret face up, og tror kun vi får action af AA, men ved det self ikke. Så jeg ser heller et kald og samme scenerio som sidst med et flop hvor jeg sidder med overpar og håber på et shove fra ham som tidligere. Men nu falder der så det eneste kort jeg ikke vil se på floppet, og han better 1/3 pot. WTF. Jeg kalder med intension om at det skræmmer ham nok til at sætte farten ned. Turn er imo, da han så kun kan reppe 99 og A som jeg er slået af. River giver endnu bedre mulighed for at han har noget TT-KK, også potter han, hvilket får mig til at gå i WTF mode. Enten har manden lige lavet sin hånd om til bluf, eller også ser jeg det som svag A der skyder og potcontroler til river, men 4b han så med svag A pf?

Hero har spillet 29/24/3 3b 12 over de ca. 40 hænder V2 har siddet ved bordet.

Hvad gør PN?

€0.75/€1.50
Seat 4: Hero (€297.28)
Seat 3: V1 (€172.91)
Seat 2: V2 (€338.02)
Hero posts the big blind of €1.50
V1 posts the small blind of €0.75
V2 is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [K K]
V2 raises €5.25
V1 calls €5.25
Hero raises €19.00
V2 raises €43.00
V1 folds
Hero calls €43.00
*** FLOP *** [9 A 7] Pot 91.25
Hero checks
V2 bets €28.50
Hero calls €28.50
*** TURN *** [9 A 7] [7] pot 148,25
Hero checks
V2 checks
*** RIVER *** [9 A 7 7] [A] pot 148,25
Hero checks
V2 bets €154.50
Hero ?

26-04-2010 18:40 #2| 0

Hvorfor 5better du ikke preflop? Spillet er 3-handed og V2 spiller 40/36 og vi er trods alt kun 200 bbs dybe. Specielt OOP vil jeg da hellere have det ind pf :)

Ville btw nok finde et andet bord også.

26-04-2010 19:39 #3| 0
OP

Jeg har fortalt i min post hvorfor jeg ikke 5better. Så mener jeg at min hånd kommer alt for meget face up. Så du må gerne komme med +/- ved at 5bette her, hvis du mener det.

Kun 200bb dybe? Det er da også en sjat. Ved et call kan han lave mange flere plays postflop, hvor jeg er stærk på de fleste flops.

Bordet er så vidt ok, masser af frisk spil, det gener mig ikke. - Lige gyldig kommentar.. Det er jo lige de her spots jeg ønsker at komme i fordi de spiller så frisk til, så det er muligt for en TAG af fange dem. At der så kommer et træls A er en helt anden sag.

26-04-2010 20:18 #4| 0

Jeg synes ikke V ligner en der har et es. Enten er det AA eller også har du ham slået. Jeg kalder her.

Med din linje ville jeg aldrig sætte dig på et es, hvorfor et move på river ofte vil give mening og med hans meget løse stats, så synes jeg det ligner et move. Jeg ville i villains sted bette QQ og JJ for value her, men nok ikke så stort et bet, så jeg tror han har air. AA dog også en mulighed, men tror du har ham slået flere gange end han har AA.

26-04-2010 20:33 #5| 0

@Mart1n

"Jeg synes ikke V ligner en der har et es. Enten er det AA eller også har du ham slået"

Den forstår jeg ikke. AX eller AA er da begge nuts her - medmindre man er bange for 77 eller A9. Så hvorfor skulle villains linje være forskellig med de holdings?

26-04-2010 20:47 #6| 0

Call ideen er fin, du er bare OOP, jeg 5better langt hellere pre istedet.

26-04-2010 20:54 #7| 0
OP

@joonas
Only af den grund at det er OOP? Hvis vi 5better, spiller vi så ikke vores hånd for meget face up til KK/AA når vi er 200bb dyb?

Hvad gør PN generalt når jeg nu som aktuelt har kaldt 4b og flop, og hvad med river?

26-04-2010 21:12 #8| 0

@Martin
Jeg vil godt vædde med at du ALDRIG nogensinde i dit liv 200bb dybt har spillet QQ eller JJ sådan i villains spot.

26-04-2010 22:50 #9| 0

@drhoho
Ax er da langt fra nuts på flop eller turn.. Og det er den måde han spiller de to streets på der ikke giver anledning til at sætte ham på Ax imo.

@joonas
Jeg siger også, at jeg ikke ville bette 153 til sidst, men jeg kunne godt finde på at lave et mindre valuebet på riveren med den linje som hero tager, så har han sgu meget sjældent QQ eller JJ slået. Og jo, jeg har da lavet bets som det en del gange. Min stil er også ret LAG, så jeg får obv lidt lightere calls. Kan så forstå du mener det er et leak, jeg er dog ikke enig.

26-04-2010 23:17 #10| 0
OP

Hvis V2 har QQ/JJ VB han da ikke, for hvad caller ham som han slår? TT?

Det er enten bluff eller A. Og bluff er også QQ/JJ i dette spot, da jeg ikke ser at man VBer QQ/JJ her.

26-04-2010 23:48 #11| 0

Mener ikke nødvendigvis det er et leak, men jeg tror bare ikke på du overhovedet gør det. Fejlagtig realisme omkring sit eget spil (mig selv included), er bare noget de fleste besidder :)

Hvad er det du mener vores folk skal calle med når du tager den linje så?

27-04-2010 14:18 #12| 0

Tror godt nok også man får valuetownet sig selv rimelig ondt, ved at tage villains linie med JJ/QQ . Giver mere mening at bluffe disse hænder end valuebette dem, i dette spot.

I øvrigt tror jeg river er et fold herfra. At dømme ud fra hans "raisefold" strategi, tror jeg ikke villain er en speciel tricky spiller, og jeg tror ikke at han kan overbette for andet end value.

27-04-2010 14:30 #13| 0
Pokernets ME vinder !

5bet preflop må være superior her. Hvorfor siger du at du behøves at 5bette stort? Du kan da sagtens gøre det til noget ala 92-94$.

Det er desuden ligemeget at være halv faceup mod sådan en barryler her. Tror stadig ikke ham her folder QQ+ og AK preflop, og han skal sikkert nok peale med nogle spekulative hænder alligevel, fordi han ikke ligner typen der har lyst til at folde.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar