NL1K, 180BB, 4h5h

#1| 0

Jeg kender ikke noget til villain før denne session hvor han indtil videre er 18/17/2,5 over små 100 hænder. Spillet generelt inkluderer 3-bets ret ofte preflop.

Jeg kan ikke helt beslutte mig til om jeg får spillet hånden godt eller skidt! Nogle gode forslag til alternative linier?

Jeg spiller iøvrigt omtrendt 24/19/3.

Seat 1: ($1124.25 in chips)
Seat 2: ($1100.50 in chips)
Seat 3: VILLAIN ($1829 in chips)
Seat 4: ($968.16 in chips)
Seat 5: ($1056 in chips)
Seat 6: HERO ($1809 in chips)

Seat 1: posts small blind $5
Seat 2 sits out
VILLAIN: posts big blind $10

----- HOLE CARDS -----
dealt to HERO [4 5]

2 folds

HERO: raises to $40

1 fold

VILLAIN: raises to $125
HERO: calls $85

----- FLOP ----- [3 7 7] POT: 252
VILLAIN: bets $150
HERO: calls $150

----- TURN ----- [3 7 7][A] POT: 552
VILLAIN: bets $375
HERO: calls $375

----- RIVER ----- [3 7 7 A][T] POT: 1302
VILLAIN: checks
HERO: bets $1159 and is all-in

27-05-2008 22:31 #2| 0

Synes det ser rigtig tyndt ud, hvad forsøger du at reppe? Kan sagtens se at villians linie i mange tilfælde er air, men din linie ligner absolut intet. Du kan vel forsøge at reppe A'et, men tror ikke det holder ret ofte. Det eneste villian folder her er imo ren luft. Samtidig er det et optimalt spot for villian at checke til dig, da der stortset er intet bet du caller på river med din linie.

Det er nogle ulækre stacks at reraise floppet med, men tror dog alligevel det er min linie i den her hånd. Holdings han skubber indover dig med er vel TT-AA og der er vi fint inde med drawet. Caller han har vi et rigtig fint potsized allin-bet på turn som han folder en ret bred range til. Siger 500$ på floppet og caller et shove og skubber any turn card (-7'eren).

27-05-2008 22:52 #3| 0

nu ved jeg ikke om du 4 better dine stærke hænder når du bliver 3 bettet men hvis ikke. Så renakker jeg floppet hver dag mod en aggresiv spiller der 3 better meget og du har farve + gutter.

til afveksling til tider og hvis du kun har farven at trække til, kan jeg godt lide din linje.

27-05-2008 22:55 #4| 0

er meget enig med becks.

Synes du ligner ret så meget missed draw!

28-05-2008 00:09 #5| 0

Jeg vil mene du får implied odds til at calle korrekt på både flop og turn...

Men spørgsmålet er om der er mere value i at semibluff-raise floppet.. Du skriver der bliver 3-bettet meget preflop, hvilket kunne tyde på at en værre hånd end f.eks. ak, aq kunne folde til et sådan raise... Det er som regel kun høje PP's du er bange for her...
Og hvis der bliver shovet fra Villains side har du et autocall med dine 44% (givet Villain ikke har højere flush-draw eller sæt)

Et semibluff-raise vil også oftest, hvis callet, give dig en mulighed for at tage pottet ned med et godt read, eller tage et freecard...

Syns generelt denne stil er at foretrække fremfor den mere passive calling-stil... Især i position....

Dit all in på riveren er ret spewy og et dårligt taktisk move af flere grunde... For det første er det rimeligt obvious at du har en flushdraw... Et set ville ha raiset, et es ville ofte ha raiset turnet, og værre ikke-draw hænder ville være væk nu... Hvis han selv har et es, vil det være svært at putte dig på et es, og han kan ikke få mere value ud af et bette riveren... Vil derfor ofte selv checke her, og håbe på at induce et bluff fra et missed flushdraw.. Jeg ved ikke om det er det der specifikt sker i hånden, men dit riverbet ligner ihvertfald mega meget et missed flushdraw, og er en meget skidt måde at miste sine penge på...

28-05-2008 00:29 #6| 0

Jeg syntes vi er for dybe til at få dem ind her på floppet. Jeg vil hellere raise turn, da jeg syntes vi her både kan reppe et A og en slowplayed 7, plus vi har samlet ekstra outs op. Problemet ved at kalde ser vi tydligt her, vi ligner absolut NOthingham!

Jeg tror kun en 18/17 stacker af med de mest obv hænder her, og vi kan sagtens skub ham af en hel del som vi ikke pt slår. Og de gange vi bliver kaldt af Ak/Aq må vi ud i ramme-butikken og handle:)

28-05-2008 00:38 #7| 0

@Mr hit

Har problemer med at se hvorfor et turnraise er at foretræke frem for flopraise...Vil du da ikke mene at vi også kan komme ud i noget skidt, hvis villain kaster stacken ind mod midten efter et turnraise? så har vi allerede en god portion penge i potten og kun 26% for at ramme vores hånd. Er der ikke mere value i at raise floppet, hvor villain ofte vil være svag, og så tage den derfra... ?

Kan ikke se os få meget credit for slowplayed trips, og a'et kunne MEGET vel have ramt villain... et raise på turnet ser jeg derfor som en skidt ide i forhold til et call med implied odds.

"Problemet ved at kalde ser vi tydligt her, vi ligner absolut NOthingham!"
- well. Gør det noget så længe vi har implied odds...? så længe vi ikke bluffer stacken væk som Hero, kan vi jo bare folde riveren med god samvittighed....

Er interesseret i at få nogle mere meninger om de forskellige valgmuligheders styrker og svagheder her....

28-05-2008 00:52 #8| 0

Jeg synes ok om både raise-call push på flop og raise turn AI. I begge spots har vi sandsynligvis fin fe og nogenlunde equity hvis vi bliver kaldt.

Fordelen ved et flopraise: Hans range er stadig ret bred og vi kan tage en fin pulje ned+solidt draw.

Ulempen: Spørgsmålet er, hvor stor en del af vores range vi raiser dette flop med? I hvert KK+ 4-better vi vel med de stacksizes og mon ikke HERO som oftest bare flatcaller i pos med 88-TT(JJ) i pos?

Fordelen ved et turnraise: A er et super godt 2. barrel kort, da en stor del af vores flop callingrange hader det kort, hvorfor han ofte er ude at bluffe+stadig fin equity.

Ulempe: Dette ved villain, hvorfor han snapper med alle A'er, og sandsynligvis en del PP. Udover et float med A-høj eller a-høj farvetræk, ligner vi nok lidt en skummer.

Konklusion: få skillingerne til midten alle andre steder end river;o)

28-05-2008 00:53 #9| 0

enig med mr_hit ang. turn raise kontra flop raise.

jeg kan ikke lide din linje, men hvordan spiller du AJ-AK?

28-05-2008 01:00 #10| 0

Jeg havde tænkt mig at skrive det samme som Løpenthin, dog er jeg uenig i et punkt.

Jeg tror yderst sjældent at Villain kalder med sine pairs her, men han snapper obv alle A's.

Jeg ser intet problem i at kalde en street i position her med en 7. Yderst sjældent vil villain have et FD vi skal være bange for her, og han vil oftest trække til 2 outs. Dette vil også give os mere credit de gange vi er ude og floate med overkort+FD+Air.

Jeg syntes der er en stor tendens til at folk er ude og raise paired boards i sjov, hvilket betyder jeg meget ofte ikke giver disse moves credit. Derved er villain imo mere sandsyligt til at jamme AI på flop, og vi må folde vores draw.

28-05-2008 01:01 #11| 0

Jeg bryder mig ikke så meget om call-linien så længe der ikke er specifik info/reads om _post_flop spillet, som retfærdiggør det.

Hvis villain er tænkende, er call linien problematisk fordi:

- Det er tvivlsomt om vi kan bluffe troværdigt på river, fordi gode made hands ofte raiser floppet her, men vi nøjes med at calle og ligne derfor mere draw/float

- Hvis vi rammer er der måske begrænsede implied odds fordi villain kan være på air / smide overpair pga parret og farvet board

- Reverse implied odds når villains overpair rammer hus og vi rammer flush.

Derfor vil jeg raise flop og gå hele vejen derfra.

28-05-2008 01:02 #12| 0

Jeg spiller iøvrigt Ak/Aq på samme måde.

28-05-2008 02:07 #13| 0

Dumdidum.. en 18/17'er er så vant til at spille 3bettede pots, at det nok ikke er en specielt fed idé at raise floppet. Han skubber sandsynligvis AJ og op, og det giver os en nederen situation ifht. EV'en ved at calle. Jeg 4better i øvrigt ret ofte, når han har position, idet hans lille andel af coldcalls langt ofte vil være oop, eller som et overcall pf.

Et raise på turn er crap af helvede til, med mindre at man forventer, at villain bluffer løs på river. Mange holder sig nemlig tilbage fra at skyde turn med KK-TT, hvorfor han enten har den, eller også er han på rags.
..Omvendt, så burde han nok bluffe river relativt ofte, men så er vi igen ude i bedre value ved at calle og herefter bluff-catche river - eller selv bluffe den. Der er ingen grund til at "eksekvere" værdien i sit draw, hvis der er bedre value i at hente den, når man har ramt. Det samme gælder i øvrigt, hvis hero var så heldig, selv at have et A.

River er fin, imo. Jeg tror, han skyder river med de fleste As, så han får ret svært ved at betale.

- AB

28-05-2008 02:20 #14| 0

AB: Er det ikke en smule overkill at skubbe AJ+ på et 377 twotone board?

Og hvis Hero kalder turn med par osv, så checker de vel bag på river?

28-05-2008 02:24 #15| 0

har ikke læst nogle kommentarer, og det er langt over mit niveaut men giver ham stakken på nakken på turn!

28-05-2008 02:44 #16| 0

@Ab

Hvilken hånd kommer du til river med som du shover ind her? (Som har nogen form value obv)

28-05-2008 04:00 #17| 0

No way du ser en 18/17'er 3bette AI på det her flop med noget AK-værk særlig ofte, det tror jeg du ser meget meget sjældent, uden mere historie/dynamik end tilfældet er her. Anyway, skulle vi komme ind mod to overcards ala AK er vi altså 60% favorit. Mod et overpar har vi 40% og de gange villain har 88-QQ får vi ham måske væk på flop eller turn.

Raise flop.

28-05-2008 04:48 #18| 0

@Ahle: Hvis vi klonker farven mod AA uden farven på turn, er vi 92% favorit over en 3K turnpot. Det interessante er samtidig, at den manglende dynamik gør det mere oplagt at 3bette Ax.

@Hit: AT og op, 7x, floppet hus.

@Tinamus: Det er ikke et overkill. 18/17 er halvstramt, og mange foretrækker at 4bette AA/KK med de her stacks, og da mange ligeledes foretrækker at smoothcalle med QQ og ned af pockets, er hero's range nede i 7x, farvetræk og air - groft skitseret obv.

28-05-2008 12:51 #19| 0

Har kigget lidt på kommentarene angående flopraise vs "anything else"

Har villain JJ, QQ, KK, AA vil et flopraise fra Hero, ofte resultere i et all-in fra Villain.Hero vil der have 11 out til at vinde hvis vi caller... (en hjerte kan give hus, eller være i Villain's PP)
Der er ca 41 procent.. Det er nok til at retfærdige et call fra Hero. Over det lange løb vil denne variant koste os penge - men KUN hvis villain har et højt PP hver gang han smider stacken ind mod midten...

Villain vil dog ofte have en hånd som 66, 88, 99, (1010) hvor vi ofte ser et fold på flop eller turn, da Villain kan være bange for både 7'ere + overpairs. Han har kun 2 outs, og vil derfor nogle gange være tilbøjelig til at lægge sådanne hænder ned, da han er ude af position og ofte vil face et nyt, og større turnbet, på et turn der meget vel kunne give et nyt scarecard... Medmindre villain ser igennem vores sjæl er det ofte svært for villain at komme til riveren eller pushe sådan en hånd. Har villain AK, eller værre vil det også være svært både at gå all in på flop, eller at calle og fortsætte ude af position..

Jeg vil mene der er stor chance for at villain har en af de "svagere" hænder, der er svære at pushe, og svære at calle med ude af position. Især på grund af den megen 3-betting preflop..
... Det mener jeg retfærdiggører et flop-raise.... Hvis Villain bare caller nu, mener jeg sjældent vi vil se et turnbet fra Villain, hvilket kan give os muligheden for enten at bluffe, eller tage et freecard med vores 11/12 outs, og se riveren an....Dog mener jeg oftest at vi vil se en fold/raise variant fra Villain på floppet...

Er desuden enig i hvad "Say No To Boots" siger:
- Det er tvivlsomt om vi kan bluffe troværdigt på river, fordi gode made hands ofte raiser floppet her, men vi nøjes med at calle og ligne derfor mere draw/float
- Hvis vi rammer er der måske begrænsede implied odds fordi villain kan være på air / smide overpair pga parret og farvet board

/ Pharmazist

28-05-2008 15:06 #20| 0

Asger, jeg tror ikke villain stacker af med QQ-AA (slet ikke hvis han ikke selv har ) hver gang farven falder på turn.

28-05-2008 15:41 #21| 0

Nej, han timer nok ud engang imellem, eller misclickfolder.

29-05-2008 03:02 #23| 0

K: Det er 3 år og 2,5 måned siden :)

29-05-2008 03:06 #24| 0

LOL, er det AB der har skrevet det der? Skrivemåden er da vist blevet finjusteret lidt siden da, heh. :)

29-05-2008 05:08 #25| 0

Please altså!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar