Yo guys.
Villain spiller 26/22/3.3 og er en af de bedre regs. Spiller alt fra NL400-2k. Tror han ser hero som solid med følgende stats: 25/20/3
Solo082 er bordets fisk og spiller 57/11
Seat 1 is the button
Seat 1: el_pescado ( $1848.50 USD )
Seat 2: Bylka111 ( $1615.25 USD )
Seat 3: solo082 ( $1822.75 USD )
Seat 4: Hero ( $1535.00 USD )
Seat 5: IwantYourBB ( $2789.50 USD )
Seat 6: dodaren ( $2750.00 USD )
Bylka111 posts small blind [$5.00 USD].
solo082 posts big blind [$10.00 USD].
Dealt to Hero[ J♥ A♠ ]
Hero raises [$30.00 USD]
IwantYourBB calls [$30.00 USD]
dodaren folds
el_pescado calls [$30.00 USD]
Bylka111 folds
solo082 calls [$20.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 2♣, J♣, 9♥ ]
solo082 checks
Hero bets [$90.00 USD]
IwantYourBB raises [$250.00 USD]
el_pescado folds
solo082 folds
Hero?
Hvordan planlægger i hånden? Tror i det har en effekt at fisken er med i en potten, så han flatter flere stærke hænder? (J9s, 22 og 99) ellers er vi nok ikke fedt inde mod en range kombineret af stærke draws og made hands - tvivler nemlig på han raiser flop her light med 2 mand bag sig, hvor en af dem er kæmpe fish
NL1K. planlægning af hånd TP 150bb deep vs flopraise 4vejs
Vel ingen skam at folde bunden af din range her?
Enig i dine betragtninger. Han kan sagtens flatte store par her pga fisken imo.
tough spot.
Vil sige at villains range er vægtet mod QQ+,J9 samt draws, da jeg vil forvente at han flatter sets en vis % af tiden for at lokke fisken med. Ligesom Yarx har jeg ikke noget mod at folde bunden af min range her.
Hvad sker der for jeres 3-bet procenter? 3%?
Hvad mener i med bunden af vores range? Bunden er vel SDs, FDs og dårligere Jx? vi har da noget nær toppen af vores range her?
Deusden tror jeg heller ikke han flatter QQ her pre for at raise flop tbh, specielt med fisken i potten
Ok, så kan vi godt være enige om at det ikke er bunden af din vb range :)
Synes dog stadig det er et fold når de eneste bluffs vi kan forvente er i hans range har sygt meget equity.
Agree..
Tror heller ikke vi skal være bange for at blive exploitet her. Manden raiser alligevel her med 2 mand bag sig, hvor en af dem er stor fisk. Vores equity er bare ikke for fed her og senere options i hånden
Yarx skrev:
Mere interessant hvis vi har AA
Hvorfor? Hvis vi ikke forventer villain raiser Jx og sjældent flatter QQ for at raise med en fisk bag sig? Vil mene de er det samme i spottet.
@Proletaren
Langt fra det samme, vi har mere equity mod nogen af villains combo draws (KcTc, KcQc) + J9s har vi mere equity mod.. hvis han så også nogle gange raiser QQ og KK er det selvfølgelig også federe at have AA
AA > Es Jøde obv. Es Jøde ligger nok i midten af vores range så et flop fold er sikkert exploitable. Så kan man så tænke lidt over problematikken ved at være exploitable her.
Jeg vil nok kigge lidt på hans postflop aggresion, hvor meget resten af bordet squeezer (for at få en føler på hans pre-range) og overveje stop n go blanke turns, hvis jeg ikke folder flop.
En anden ting at tænke over er hvor stor en fejl du kan lave. Ved at folde floppet / calle floppet laver du muligvis en lille fejl (du kalder eller folder for meget vs villains range), men hvis du f.eks c/c flop og turn og enten c/c river eller c/f river, kan for store call eller fold frekvenser på river være en potentiel stor moneyburner. Det kan man have med i overvejelserne før man går i krig i et marginalt spot mod en dygtig modstander hvor vi ikke ved så meget om hans range. (udover vi formoder han bluffer 0%)
AA > Es Jøde obv. Es Jøde ligger nok i midten af vores range så et flop fold er sikkert exploitable. Så kan man så tænke lidt over problematikken ved at være exploitable her.
Hvis potten var HU ville det sandsynligvis være exploitable at folde midten af vores range, men med 2 spillere mere bag behøver dette altså ikke at være tilfældet. Han skal jo også have dem til at folde en stor del af deres ranges, så de skal altså regnes med i en GTO-analyse.
True brah, det behøver ikke nødvendigvis være. Men det er lidt farked hvis han f.eks raiser flop 100% med præmie-hands og flatter flop 100% med sine draws, så jeg ville (måske fejlagtigt) antage at han er semi balanceret.
Over mit limit som er nl100, men generelt har jeg meget svært ved at se, hvordan vi skal fortsætte hånden oop mod en dygtig reg på så vådt et board, han repræsenterer overparet fint.
n1co18 skrev:
Åbner nok JTs, QJo og KJo pga kæmpe fishen i BB
For bredt imo.
Afhængig af, hvor meget villain stritter imod post, hader jeg ikke C/C flop, som Hilberado også korrekt nævner som en mulighed. Hvis vi ofte bliver spillet af en hånd med ~50% equity, og vi samtidig ikke ønsker at få 150 BB's ind på floppet, er der en del meritter i at se 4. kort billigst muligt.
En dygtig 26/22'er repper desuden semi-tyndt af made hands på dette flop fra knappen, da jeg antager, at det oftest må være 22/J9, men derimod kan jeg komme på utallige combo-hænder, som han kan spille fint IP.
Som det allerede er nævnt, er der naturligvis en vis styrke i at raise 4-vejs, hvor alle stacks er >150 BB's, så jeg er nok også tilbøjelig til at tage tøsedrenge-linien som spillet, omend jeg haaaaader at skulle smide i spottet imod en dygtig reg. En lille sidenote: havde vi haft A♣ var det langt nemmere for mig at finde mucke.
C/C flop multiway og med en kaempe fisk i haanden? Maa siges at vaere en katastrofe.
I spottet kan du vist roligt folde - grundene er allerede naevnt.
I spottet håber jeg også at jeg kan finde et fold frem.
På floppet tror jeg dog godt at jeg kunne finde på at C/C hvis fisken ikke går med, og hvis fisken kalder et bet fra en af de to regs, så tror jeg at jeg C/R, hvilket vil være udgangspunktet for at checke til at starte med.