Villain har spillet 48/18/2 over 60 hænder og virker ret donket. Ingen specielle reads.
Texas Hold'em $0.10-$0.20 NL (5 max) (real money)
Seat 4: Villain ($45.03 in chips)
Seat 6: sosick3 ($17.72 in chips)
Seat 8: Fatalist2 ($19.07 in chips)
Seat 9: Hero [ K♣,A♥ ] ($38.11 in chips)
ANTES/BLINDS
Fatalist2 posts blind ($0.10), Hero posts blind ($0.20).
PRE-FLOP
Villain bets $0.50
sosick3 calls $0.50
Fatalist2 folds
Hero raises to $2,20 (skulle måske have været lidt mere)
Villain bets $6.70
sosick3 folds
Hero???
NL20 - AKo 190 BB dybe OOP
Hvilken handrange sætter du ham selv på? AA, KK, QQ - han 3better ej JJ, AK eller AQ. Jeg tror heller ikke du har implied odds hvis du rammer din A. Så jeg folder nok, når jeg intet ved om hans 4bet frekvens.
Jeg synes din 3bet størrelse er fint.
Mucker den også :) Flat call kan aldrig komme på tale, da du er OOP! Og han med stor sansynlighed sløver ned når floppet rammer Kxx eller Axx.
5 bet/call shove og 5bet shove, bliver du stortset kun betalt af hænder du er domineret af.
Hader at folde AK pre, men tror at det her et spot, hvor det er den mest optimale løsning :)
Når du ikke ved mere, end du ved, er du nok nødt til at lægge den, som decoon og magli skriver. Du gider vel ikke flippe for 2 BIs? Jeg skal vide lidt mere om ham, før jeg skubber, når jeg ikke er tiltet. Ellers er det naturligvis en helt anden sag - så træder 43% reglen i kraft! c",)
Jeg aner jo ikke hvad han 3-better, ellers havde denne tråd jo ikke været et problem. ;)
Hvad er hans 3-bet procent? (Ikke at det betyder noget for hans 4-bets, men det er en god indikator). Derudover tror jeg vi er ude i noget QQ+ - eventuelt også AK. Tror jeg folder her da jeg ikke gider sætte mig selv i et super klamt spot.
@decoon
Ville umiddelbart sætte hans range til QQ+ AKo+, men grunden til jeg opretter denne post, er jo for at høre jeres mening om hans range.
@PHedemark
Det tager lidt tid at finde, men det kan imo ikke bruges til noget, når jeg kun har 60 hænder mod ham.
Fold - du får bare spillet dig i et spot hvor du taber stacken - der kommer bedre spots mod en donk. Men lidt mere read på om det er noget du har set ham gøre før og om det er ofte. Hvis han ikke har gjort det før et klart fold, men hvis han gør det hver anden hånd, så ville jeg raise.
@justme
Jeg er sådan enig med dig, bortset fra: "der kommer bedre spots mod en donk."
Når man spiller cashgame gælder det om at tage hver eneste +EV$ spot, uanset hvor lidt +EV$ dte så er. Det er ikke en turnering, hvor det gælder om at finde det bedste spot, for ellers ryger man ud.
Taber man hånden, kan man altid reloade.
@Foeller
Meh, jeg har altid 3-bets på mit HUD da det hurtigt giver et bedre overblik over hvor god (eller hvor passiv / aggressiv en donk er). Selv over 60 hænder er det muligt at danne sig et bedre billede end 48/18/2.
Når han i forvejen spiller 48 procent af pots er det ret relevant at vide hvorvidt han har 3-bettet overhovedet. Hvis han spiller 30 hænder og ikke 3-better en eneste gang, så tror jeg roligt du kan folde her. Hvis han til gengæld er en skumbanan der har 3-bettet halvdelen af sine hænder er det måske værd at calle ham og spille postflop.
Men hvis jeg ikke lige fik skåret det ud i pap, så er hans linie så tiltet mod AA/KK at du aldrig bør/kan kalde her. Du er bedst inde mod QQ og selv hvis vi siger at 20% af de gange han 4-better er det QQ, så er vi stadig inde ad pommeren til.
Spottet er ikke en gang marginalt +EV, det er dundrende -EV. Villain spiller sin hånd face up og fortæller dig at han slår dig. Nogle gange skal man bare acceptere at Villains rent faktisk fortæller sandheden og folde sin AK. For 190bbs er det aldrig okay at stacke af pre med AKo på NL20.
@PHedemark
Han 3-better 15%, det er første gang han 4-better.
Når jeg opretter denne tråd, er det jo fordi, at jeg godt kunne tænke mig at vide, hvilken range, I sætter ham på. Da han trods alt spiller mærkeligt.
Jeg er jo godt klar over, at det er -EV at gå all in mod QQ+ og AKo. Derfor jeg vil høre, om I tror, han kunne gøre det samme med JJ, TT og måske endda AQs.
"Spottet er ikke en gang marginalt +EV, det er dundrende -EV."
Forstår ikke rigtigt, hvor du vil hen med det. Hvis du hentyder til min post ovenover, så snakker jeg om cashgame generelt.