Har spillet rimeligt tørt ikke det vilde. Pokermik23 limber ind hele tiden. Wakaja er kommet til bordet for 2 runder siden, har ikke noget specielt på ham.
Er rimelig sikker på han har en hånd, da han gør det til 10 preflop, og tror ikke han vil gøre det med par under 88.
Har INGEN stats, da jeg ikke spiller med (snyd) (o:
Reraiser i eller kalder i preflop??
På flop er jeg lidt i tvivl om det er bedst at reraise, eller kalde igen.
Seat 2: wakaja ($214.35 in chips)
Seat 3: hertsika ($82.70 in chips)
Seat 5: SickCallBeny ($208.70 in chips)
Seat 6: Hero ($252.30 in chips)
Seat 8: Pokermik23 ($79 in chips)
ANTES/BLINDS
SickCallBeny posts small blind ($1), Hero posts big blind ($2),
HERO 10♥10♣
PRE-FLOP
Pokermik23 calls $2, wakaja raises to $10, hertsika folds, SickCallBeny folds, Hero calls $10, Pokermik23 folds.
FLOP [board cards: J♦,6♥,J♥ ]
Hero checks, wakaja bets $15
Hero????
NL200 - 1010 i BB
Hvordan kan du, være rimelig sikker på, han har en hånd, når du kun har spillet to hænder mod ham? Som udgangspunkt kan en NL200-spiller altså isolere en limper med laaaaaaangt mere end 88+ i sådan et spot der. Mener du da, at han gør det til 5 bbs PF, er en (klar) indikation på, at han har en legitim hånd?
Oftest caller jeg bare PF, da det godt kan gå hen og blive grimt, hvis vi skal ud og 3bette TT mod en ukendt. Det er dog også grimt at calle og lukke limperen med ind i hånden. Dog må det stadig blive et call 75% af tiden. Skal limperen acte efter IR, foretrækker jeg dog at 3bette en større procentdel af tiden.
På floppet kommer jeg altså ikke fra hånden (endnu). Et call må være på sin plads, hvorefter der skal reevalueres på turn. Dette bliver nok oftest til et fold, da du repper 77-TT med et call, hvilket vi må formode er tydeligt for én med fuld stack på NL200.
@PP
Har spillet 2 runder på bordet med ham. Det jeg mener med er at når en shortstack limber og en raiser meget, så er det MEGA sjældent han er ude i et bluff!
Enig med PP
Synes dog vi repper bredere end 77-TT med et call. AhXh, nogle Jx, nogle 6x i hvert fald. Og personligt kunne jeg godt calle bredere på det bord.
Og @OP... det er virkelig penge ud af vinduet ikke at have stats.
Synes det virker som et fint spil at kalde pre og kalde flop. Desuden må man vel formode villain også har lagt mærke til ham der donken limPer meget og derfor iso-raiser meget bredt.
Hvad hedder du btw?
"...så er det MEGA sjældent han er ude i et bluff!"
Behøver vel heller ikke at være et bluff, hvis han c-better AK AQ AT KQ 99-22, og diverse suited connectors, der måske har ramt 6eren.
Enig at det er et kald - MEN hvad gør i hvis der rammer et overkort f.eks.
A♣
@RW:
Jeg er helt enig. Mit rangeestimat gik en kende for stærkt.
@OP:
Jeg er enig i, han sjældent isoraiser som et bluff, men hans valuerange mod en limpende donk er forholdsvis bred, må vi formode. Den kan gå helt ned til K9 og QJ eksempelvis.
På A/K/Q-turns folder jeg formodentlig, hvis villain stikker ud. Du skal vide en del om ham, før du kan kalde til bunds udfra tanken, at han ved, at du ikke er superstærkt i spottet, hvormed han kan skyde dig af netop sådan en holding, som du aktuelt har. Selvfølgelig rammer han ind i Jx til tider, men det er sjældent. Mod en uknown folder jeg dog bare og giver ham credit.
PS: Flot læst af mig. Jeg havde endda set det, men bare glemt det igen. Thansk for the heads-up.