NL200 - 2 par i 3-bettet på turn

#1| 0

Villain har jeg markeret som en LAGish type, men da han lige har sat sig har jeg ikke nogle stats på ham endnu. Jeg ved dog at min markering betyder at han 3-better mindst 10%.

Med det i mente synes jeg at jeg har et rimeligt standard call preflop. Jeg er selvfølgelig bagud nok alle hans valuehands som vel er JJ+,AK og evt. TT/AQ, men han har formentlig også en ret stor sjat bluffhænder i rangen når han 3-better fra blinds vs regish CO. Derudover indeholder min hånd fint flop-potentiale, synes jeg.

Floppet folder jeg naturligvis ikke, da situationen fra preflop ikke har ændret sig markant - altså bortset fra at jeg rammer og jeg ved ikke om AXs er i hans 3-betting range ;-)

På turn checker villain så til mig da jeg rammer 2 par. Argumenter for bet? Argumenter for check? Hvad gør PN?

Jeg tænker selv at jeg vel er way behind/way ahead mod en stor del af hans range, hvilket taler for at checke, no?

Hand Information
, 2 BB (5 handed).

Table Information
Seat 1: Player 1 ($128.75)
Seat 2: Hero ($242)
Seat 3: Player 3 ($207) Dealer
Seat 4: Player 4 ($203) Small Blind
Seat 5: Player 5 ($200) Big Blind

Dealt to Hero

Preflop (Pot: $3)
Player 1: FOLD
Hero: RAISE $6
Player 3: FOLD
Player 4: FOLD
Player 5: RAISE $20
Hero: CALL $14

Flop(Pot: $43)

Player 5: BET $24
Hero: CALL $24

Turn(Pot: $91)

Player 5: CHECK
Hero: ??

04-07-2012 13:34 #2| 3

Turn er et standart bet/fold spot imo

Der er ikke så meget til det, true du næsten overrepper din aktuelle hånd og villain
burde overveje at smide eks AK (det gør ham bare ikke)

Better turn fordi:

- villain bluffer ikke ofte river i dette spot, og bør ikke valuebet dårligere
- af samme grund som ovenstående er det federe at bet turn end kalde riverbet
- check turn og fold river kan udløse dårlig mave på lang sigt

04-07-2012 14:16 #3| 0
Pokernets ME vinder !

Vi er nok nødt til at bette turn med QJ her, ellers bliver vores turnbet range for snæver. Vil som Suffer Well også mene, at folk som std bare random checkcaller AK/AT her, så vi har nok et ret nemt VB.

04-07-2012 17:05 #4| 0

Hvad tænker i mht. sizing? Jeg har haft forholdsvis god succes med at bette 1/3 pot (nogen gange endda helt ned til 1/4 pot) med hele min bettingrange i spots som dette.

04-07-2012 17:11 #5| 0

Hvorfor vil du bette lavt, når du skal extract value? Du har vel ikke noget imod check/call fra villain her. Lideledes kan et 1/4 potsize-bet vel induce spazz.

Jeg ville size mellem 52-79, som jeg ville med både stærkere hænder og floats.

04-07-2012 17:22 #6| 0

Altså jeg kan jo sagtens bette 30 og shove de sidste 126 ind i en pot på 150 på river. Men måske har du ret i at dette ikke er boardet at gøre det på, hvilket også er én af grundende til jeg spørger folket :-)

Redigeret af bjorna1980 d. 04-07-2012 17:25
04-07-2012 18:02 #7| 0
Pokernets ME vinder !

Tæt på hele villains perceived range består givet action nu af air og onepair hænder, hvorfor det er godt for vores range at have en lav sizing - det er billigt for os at bluffe, og vi har højere SPR på river. Jeg ville nok size 36-38$ med hele min range.

Aktuelt er det også fedt for os at size lavt, da vi jo betfolder.

04-07-2012 18:11 #8| 0

walth, er det ikke bedre med lavere SPR på river, så villain får bedre pris med AK/worse og stacker af (hvis river slår brick)?

04-07-2012 18:17 #9| 0

Eller vil du (semi)bluff-shove river og have højere FE pga. større SPR?

04-07-2012 18:28 #11| 0
Pokernets ME vinder !

Jo med vores aktuelle hånd er det selvf. fedt hvis SPR er en anelse lavere, men jeg snakkede obv udfra vores range. Men i hindsight når jeg lige tænker over det, har vi nok ikke specielt mange bluffs, medmindre vi laver mange JT, KJ, KQ, QT etc om til bluffs, hvilket man nok burde med en vis frekvens, men jeg overvurderede nok hvor tit vi better turn her en anelse. Måske det er bedre at size omkring ½ pot, hm :)

05-07-2012 08:58 #12| 0

Hvis vi ikke har mange bluffs, har vi mange valuebets.

Vores range for at bette turn for value er nok ATs, AJ, AQ, QJs (JJ-, QQ- og AA-slowplays) og KTs. Vi har nok ikke forfærdeligt mange bluffs, men hvis vi bluffer, laver vi hænder som KJ/JT/QT/KQ om til bluff, hvilket i hvert fald ikke er 100% af gangene, vi gør det.

Hvis vi altså næsten kun har valuebets i vores range, giver det så ikke mere mening at size en del ned? Vi er "sikre" på at få et call fra Ax (jeg kan godt se mig selv c/f AT mod et stort turnbet) og måske endda KK, KQ, QT, og vi turner vores få bluffs ind til VBs, hvis vi også shover river mod villain's formodede turn c/c-range.

Redigeret af Fitty d. 05-07-2012 09:37
05-07-2012 14:21 #13| 0

Sheit man. B/f to par i en 3-bettet pot for 100bb. Der er sket meget, siden jeg spillede mid stakes, hvor især 2/4 kunne være spastisk lagtard aggro:-)

Floater I aldrig det board der, og er der så få tardede moves gemt i villains, at det virkelig er godt at b/f her? Kunne han ikke merge med AK eksempelvis?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar