NL200 2nd+3rd barrel - spew?

#1| 0

Er mit riverbet spew?
Med hans linje kan jeg ikke se ham have andet end et draw, eller en svag hånd som fx Tx eller et PP. Derfor mener jeg han burde være til at skyde af.
Men jeg har lige sat mig, og har hverken et read eller et image.
Kan mit spil forsvares?

Seat 1: NekroBAM ($346.65 in chips)
Seat 2: Hero [ 7,7 ] ($198.00 in chips)
Seat 3: Loseallagain ($200.00 in chips)
Seat 8: Rodeotonig ($389.45 in chips)
Seat 9: donkbet4u ($162.50 in chips)
ANTES/BLINDS
Loseallagain posts blind ($1), Rodeotonig posts blind ($2).

PRE-FLOP
donkbet4u folds, NekroBAM folds, Hero bets $8, Loseallagain folds, Rodeotonig calls $6.

FLOP [board cards K,2,10 ] pot 17
Rodeotonig checks, Hero bets $12, Rodeotonig calls $12.

TURN [board cards K,2,10,3 ] pot 41
Rodeotonig checks, Hero bets $28, Rodeotonig calls $28.

RIVER [board cards K,2,10,3,8 ] pot 97
Rodeotonig checks, Hero bets $60

edit: farvekoder

30-07-2007 14:35 #2| 0

Nope, det kan det ikk, og det ved du vist godt.

Udover det:

Mer på flop, Mer på turn

30-07-2007 14:49 #3| 0
OP

Men hvorfor kan det ikke?
Hvad ser du (og jer andre) som villains range? - og hvor stor en del af den range ville calle river?

Jeg spørger for at blive klogere. Et begrundet svar ville være en meget større hjælp. Pfh tak

30-07-2007 14:55 #4| 0

Altså jooo, der er mange draws i en tilfældig spillers range, såsom qj og alle spar-hænder. Men river skal bare instachekkes, da han betaler dit bet med kx, 10x og alle andre hænder der har dig slået, når han nu har checkcallet de øvrige streets, og du better så svagt, mens du vinder showdown over alle hans missede draws.

Flop og turn er ok, jeg giver den dog en tand mere.

30-07-2007 14:59 #5| 0

Jeg skulle lige til at skrive det saa ok ud, men jeg har skiftet mening ;).

Villain sidder her med en af to haender IMO - et draw eller Kx/sets. Jeg tror ikke villain sidder med Tx eller et h0jere pp end dig medmindre han er helt vaek eller du har spiller super aggro.

Et draw er du foran med dit pp og vil altid folde til et river bet, medmindre det er et kombidraw med Kx i hvilket tilfaelde det f0lgende gaelder:

Kx eller sets folder stort set aldrig her naar turn er blevet et call. Dertil er odds simpelthen for gode da der ligger nogle aabenlyse bustede draws.

Dvs at det du opnaar er at skraemme de haender vaek du er foran mens haender du er bagud til faar extra value af dit bet. Jeg ville vaere mere tilb0jelig til at bette hvis jeg sad med JQ her (dog uden at vaere vildt glad for det) da den stort set ingen showdown value har. Det er meget vigtigt at vurdere hvorvidt dit bet reelt har nogen vaerdi for dig.

Kort sagt b0r du bare checke bag.

30-07-2007 15:03 #6| 0

Kan godt se ideen med at du ka presse nogen farvetræk og stregtræk ud.

Problemet er bare, at du kan slå dem, hvilket betyder at det ikke vil nytte noget at presse dem ud.

Hvis du vil presse KJ/KQ/AT eller lign. af er jeg mere til et overbet-rest på river... Men afhænger også meget af om modstander kan smide de hænder... Og hvis modstander er tænkende ser han bl.a. at mange draws misser, hvilket betyder at han vil betale dig oftere....

Jeg checker bag som standard

SteenV

30-07-2007 15:04 #7| 0
OP

Ja selvfølgelig. I har helt ret. Tak

30-07-2007 15:07 #8| 0

uhh folk kan ikke lide at folde KQ, KJ etc. Lidt andet board og lidt større bets så kan jeg godt lide det.

30-07-2007 15:15 #9| 0

Tror også eksempelvis QT kører hele vejen igennem her..
Jeg checker river bagud, du får ikke betaling for noget du har slået, synes egentlig det mest er dig der representerer et draw af en slags i denne hånd. Hvis du endelig vil ud i den slags sjov skal du bette meget mere på flop+turn+river.

Hvad gør du som spillet hvis villain kommer over toppen.

checker altså bagved

30-07-2007 15:24 #10| 0

Jeg checker river bagved da alle draws har missed så du må forvente at være god mod disse. Men turn er fint spillet imo, dog syntes jeg du skal bette lidt mere på flop og turn.

30-07-2007 15:44 #11| 0

Jeg better ~pot på flop (15-17 stykker) og 4/5 - 1 pot på turn ($37).

Jeg checker river og håber at han har QJ eller spar draw som ikke indeholder 8.

Hvis du kommer til showdown, så er det interessant at gemme det "read" som kommer ud af hånden: hvad er det for en hånd som villan kalder to bets med OOP. Det kan du benytte i senere hænder til at afgøre om du skal checke turn med marginale hænder og value bette river (hvis din modstander viser K6o; han er calling stsation) eller give fuld skrue på flop & turn (hvis din modstander har et draw).

Jørn

30-07-2007 15:54 #12| 0

Det er et stort problem at du ikke har noget read. Skal du ud i et stort multi-street bluff er det vigtigt at have et read. Det noget lort at lave et godt bluff, men at udføre det mod en calling station.

Jeg tror ofte at villian har en konge eller et træk her. Problemet er jo bare at han sagtens kan have misset sit træk, men alligevel have en hånd der slår dig (T eller 8).

På turn skal du tænke dig om. Hvis du better for at beskytte dig mod draws, skal du bette mere. Villians draw er højst sandsynligt rimelig stærkt, da han sandsynligvis også trækker til levende overkort.
Hvis du beslutter dig for at følge op med et river bluff er det vigtigt at det bliver stort nok, men samtidig troværdigt nok til at folde de fleste hænder der slår dig. Det kan det kun blive hvis du better mere på turn.

Hvis du f.eks. havde ramt et set her ville du jo aldrig bette på den her måde. Havde du et set, ville du have bettet så meget på flop og turn at du ville kunne komme AI på river uden at overbette potten.

Dit river bet ligner et valuebet, men jeg tror ikke du folder nok hænder ud her. Problemet er at det virker underligt at du har en hånd du er villigt at fyre tre gange med, men som ikke er god nok til at opbygge en større pot med.

I sidste ende er det største problem med den her hånd, at du ikke kender din modstander. Det er fint nok at stikke hele stakken ind på et bluff, hvis du mener det er +EV, men det kræver altså at du har en rimelig god fornemmelse for din modstanders tendenser og det har du ikke her. Det kan sagtens være +EV mod en weak-tightie, men mod en calling-station er det -EV.

En anden ting er bordets tekstur, som arbejder både for dig og imod dig. Mod dårligere modstandere tror jeg aldrig du folder et overpar eller to par ud her. Mod bedre modstandere, vil de være ekstremt bange for at du har ramt et set, hvis du er villig til at gå i bund på et bord uden mulighed for straight eller flush.

30-07-2007 19:03 #13| 0

3 er et rigtig skidt kort at 2nd barrele på, fordi det rammer nada i vores range. Villain vil næsten altid calle her med sit draw, og så bliver river pludselig kedelig med en stor pot, så jeg checker turn.

Som spillet, insta-checker jeg river. Har villain et draw, har vi højst sandsynligt den bedste hånd, og da et bet kun bliver kaldt af bedre hænder, kan vi lige så godt checke.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar