j
NL200 - 2par på scary board
Det er svært readafhængigt, men umiddelbart vil jeg c/c turn og c/f river.
Jeg kan godt lide at få det ind på turn,det er ikke så heldigt hvis han sidder med en høj ♦ at en sådan falder på river, jeg tror tit at villian har TT,JJ,QQ,KK,AA her.
Jeg ville nok selv bette turn.
Mvh Simon
Elsker ikke at c/r turn, man skal godt nok sætte villain på en meget optimistisk bet-call range før vi er særlig godt inde.
Jeg tror +TT meget ofte 4better pre, så der er næsten ingen hænder som vi er godt inde mod, der bet-caller. Synes c/c er bedst, da villain kan bette alle sine flop-floats, og de hænder der checker bag havde nok oftest foldet til bet anyway (eneste minus er så de får realiseret deres equity). River afhænger så af hvilket kort der falder, men tror godt vi kan c/c blanks i hvert fald, pga. villain både kan VB hænder vi er foran og bluffe, samt det faktum at vi får rigtig gode odds.
@n1co18
T1nkerbell19 er IP så jeg er ikke enig i at han ofte 4 better +TT fordi at han ikke ønsker at vi folder.
Mvh Simon
@ST
Det er 2011, folk 3bet-5bet jammer light både for value og i bluffs, specielt btn vs sb. Så jeg mener helt sikkert folk helst bare vil 4-bet call monsters, men selvfølgelig kan vi ikke udelukke at villain ikke bryder sig om at 4bet-call TT, eller slowplayer AA, men jeg vil stadig mene at en unknown regular 4better +TT over 80% af tiden i btn vs sb
@ Nico
Jeg tror faktisk også i det givne tilfælde at villain har en bred range, men er enig i, at CC er bedst, fordi villain burde skyde en meget stor procentdel af rivers. Jeg tror sjældent han sidder med TT-AA, AKx, AQx, som du siger, det er 2011. Folk 4-better oftest den type hænder, og specielt omkring knappen.
Det er oplagt villain floater floppet med hænder som JT, QT, QJ, KQ, KJ, KT, AJ, AT, med en ruder, og oftest med fin equity. Turn rammer reelt set kun JT, men efter heros check, er det oplagt at skyde hele rangen, for at folde heros overcards uden ruder ud. Heros CRAI-range indeholder mindre ofte de hænder som villain skyder turn med, og hero vil typisk have TT-AA eller madehand-kombos. Jeg føler hero skal skyde eller CC disse. Det giver væsentligt mere equity for villains draws når han undgår heros semi-bluff range, som AT med Ad vs f.eks. villains QJ med Jd.
Kort sagt: Enig med Nico i CC turn og på river CC non-diamond, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, Q, K, A
Kan i dokumentere at en unknown regular 4better +TT over 80% af tiden preflop i position?
@ST
Nej, det var bare en generel antagelse. Aner selvfølgelig ikke om det specifikke tal er korrekt, men hvordan jeg oplever NL 200+ i dag er, at folk 4better light for value og bluffer del. Specielt btn vs blinds. Så den justering de fleste nogenlunde sane regular laver, er at de 5better light over for value og sommetider bluffer.
Jeg ville helt sikkert selv 4bette +TT tæt på altid mod en unknown regular i btn vs blinds af den simple grund nævnt ovenstående
@Nico
Jeg er ret uenig i din betragtning, i hvert fald på NL100 og NL200. Synes det er utrolig sjældent folk viser 5bets op, som er under AK,JJ+. Enkelte gange har de TT eller AQ, men resten ser jeg næsten aldrig. Tror oftere de caller 3bets med dem og folder alt deres skrammel. Med denne betragtning ville det vel være bedre at holde hele deres bluf range inde med høje par. Så som heros 89o i dette tilfælde.
@SW
Jeg har meget ofte set det på nl 200, men det afhænger jo også lidt af hvor meget man 4-better. Min er ret høj fordi jeg 4better light for value og 4bet bluffer en del.