nl200: 3 bettet pot-river bluf???

#1| 0

Villian spiller 21/17/2 med en 3 bet% fra blinds på 7. Sidder med ham ved flere borde, hvor han har 3 bettet mig ret ofte, men vi har ikke været i de helt store kampe.

Jeg vælger at flatte hans 3 bet, da jeg også ville tage den linje med QQ+ og AK.

Er faktisk i tvivl om linjen generelt, så kommentarer er velkommene.

River laver par på bordet og fuldender en mulig flush, hvilket er synes er et fint bluff spot, da jeg forventer han folder A8,A9,AT, 89,8T og 9T.

men hvad synes I: som spillet skal river så skubbes som bluff?

Villian ($200)
Sergeant_Cro ($483.80)
skjutgalen ($272.35)
Hero ($289.75)

Villian posts big blind ($2)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Hero: [Ks, Jh]
xxx folds
yyy folds
Hero raises $6 to $6
Villian raises $14 to $16
Hero calls $10
--- Dealing flop [8, 9, T] 32 dolla
Villian bets $22
Hero calls $22
--- Dealing turn [6] 76 dolla
Villian checks
Hero bets $41
Villian calls $41
--- Dealing river [6] 158 dolla
Villian checks
Hero??

hvad synes PN?

17-04-2010 10:54 #2| 0

PF:
Uden et bedre read på hvilke type hænder det er villan 3better, vil jeg nok foretrække at bruge KJo til at 4-bet bluffe med. Den har en masse blockers og syntes den er for svag at flatte uden bedre read på villan og kan let være domineret.

Ikke vild med du har plan om at calle hans 3b med AK, men har der ingen 4b dynamik været så fint nok at flatte AA-QQ.

POSTFLOP:
Hans c/call på turn ligner rigtig meget noget potkontrol, hvilke jeg ofte forventer villan på de limits gør med sets, overpar, samt mere marginale hænder som du selv er inde på. Tvivler på han har 7x, da jeg tror han enten better videre eller går efter c/r.

At bordet parre på turn er derfor i sig selv ikke specielt godt, da det giver ham en masse 2 par og FH. Den anden vej tæller, at evt. flushdraw completer, hvilket jeg meget sjældent forventer han sidder med.

Mon ikke villan forventer du giver på nakken på floppet med stærke made hands, som sets, str8 og måske også overkort+FD.

Syntes derfor umiddelbart din historie bliver lidt for tynd og jeg tror ikke villan drysser nok til at det er +EV, men det afhænger nok meget af din mavefornemmelse, for syntes ikke det er helt i skoven at skubbe her.

17-04-2010 12:52 #3| 0

Defende med KJo. Tja tjo. Jeg er ikke pjattet med det, og det er ikke sådan super kønt, men det er nu mit eget standard play;o)

Flop: Vi er inde mod en rimelig løs 3-better med oesd, to overkort og en stærk løbefarve. Jeg raiser bare og får lortet ind. 50 to go herfra og snap caller push.

Turn kan jeg meget godt lide, da han like never c/r og vi har anstændig fe. Jeg synes som Laur ikke at river push er helt i skoven, for det er et ulækkert board. Men jeg er enig i, at dit problem er, at du sgu nok raiser flop med straights, set og fds så ofte, og desuden har få så 7x i din range, at det ser lidt tyndt ud.

17-04-2010 14:32 #4| 0

Stensikkert 4bet bluff pre.

17-04-2010 17:41 #5| 0

4-bet bluff ham.. Han 3-better da også forholdvis lavt for sikkert at ville have initiativ. Jeg kan ikke lide river bluff fordi boardet counterfitter og din combo af hændere bliver mindre og villians random par "stærkere".

Din flush er hellere ikke super-creditable da du better turn. Med så mange draws der ude forventer villians også helt sikkert at du raiser dine stærke hænder. Jeg syntes din hånd er meget face-up, jeg kan ikke lide det.

Jeg ville hellere checke turn tilbage og shove river.

17-04-2010 23:18 #6| 0
OP

jamen er meget enig i det som i nævner.

min største fejl synes jeg er at jeg better turn, da jeg har svært ved at hvilken hånd jeg vil gøre det med for value.

Ang. 4 bet, så har i sgu nok ret.

thx for feedback

17-04-2010 23:31 #7| 0

Ved ikke hvor jublende begejstret jeg er for at 4bette pf. Synes efterhånden ikke der bliver givet nogen form for credit mht. 4bets i blind fights, men hvis der overhovedet ikke har været 4bettet nævneværdigt, er det nok fint nok.

18-04-2010 14:09 #8| 0

4bet pre? Med KJo mod en der 3better ofte? Altså, hvis vi 4better for value og caller et shove, er det fint, men ellers er det fjollet... Med den range du forventer han folder på river, forventer du også hans 3bet range er bred nok, til KJo er et call her. Så kan vi 4bette lavere par, T8o og andet skrald uden synderlig værdi i en 3bet pot, men der er ingen grund til at folde en sikkert ubalanceret 3bet range ud, men en hånd der dominerer en god del af hans range. Det giver ingen mening at 4bet bluffe, når han folder alt skrald, og alle de hænder vi spiller godt mod i pos. (som imo er alt andet end QQ+)

Vi kan spille en stærk hånd vs hans 3bet range i pos, mange af de kort han vil barrelle er vores value kort

Iø synes jeg river shove her er ok, men jeg tror du ofte vil blive callet af højere PP, jeg er klart mere på at raise floppet med det samme.

18-04-2010 15:12 #9| 0
OP

@ pow

Grunden til jeg ikke 4 bettede var at jeg mener at jeg er ok inde mod hans range + at jeg har position, mener jeg det er +EV. Men det sætter så lidt krav til mine post flop skills. (Også derfor jeg tager hånden op med pn.)

De første mange kommentar forslå 4 bet buff, og kan godt følge deres tankegang. Men hvis jeg 4 better her er det ikke umiddelbart for at kalde et skub, da jeg mener han kun gør det med QQ+ og AK.

Er i tvivl om 4 bet bluff eller call pre (og så spil poker) er mest +EV for mig i dette spot.

18-04-2010 15:30 #10| 0

Og jeg er som sagt, helt enig at du er godt inde... Og såfremt man er i tvivl om man har postflop skillz til at klare det profitabelt, kan jeg kun anbefale at calle og prøve sig lidt frem + tage en masse noter...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar