Villain er 23/21/2.2 for 150 hænder og han virker som en nogenlunde reg.
Han ser mig nok som TAG eller semiLAG.
Jeg har eksperimenteret med at donke HU med forskelllige type hænder så derfor linjen.
SB ($549)
Hero ($399)
UTG ($234)
CO ($418)
BTN ($201)
Dealt to Hero A♥ T♥
UTG raises to $7, fold, fold, fold, Hero calls $5
FLOP ($15) 6♥ 9♥ 5♣
Hero bets $11.25, UTG calls $11.25
TURN ($37.50) 6♥ 9♥ 5♣ 3♦
Hero bets $28.12, UTG calls $28.12
RIVER ($93.74) 6♥ 9♥ 5♣ 3♦ K♠
Hero bets $78?
Giver I op på turn eller river?
Meget af hans range på river er 77-88,TT-QQ og måske AA og dårligere FD.
Hvad synes I om overbet river?
NL200 3barrel, oder?
Haha. Som den anden hånd, så synes jeg ikke at det er en troværdig linie. Flop og turn er fint, men igen, så får du ikke et fold ret ofte af de hænder du selv sætter villain på.
Problemet er lidt at du ikke rigtigt har noget SD value undtagen mod en misset draw, men jeg giver op på river.
Når du siger overbette river, hvor meget mener du så? Jeg synes sjældent at der er en pointe i at overbette her, selvom det er fint hvis du bare er balanceret nok til også at gøre det med dine monstre.
Hvis du potter den river så skal din nuts til bluff ratio (hvis vi antager for simplicitetens skyld at du kun potter med de to typer hænder) hedde 2 gange skal du potte med nuts for hver gang du potter en gang med et bluff, såfremt din strategi skal være unexploitable.
Nu har jeg kun set de to seneste posts fra dig, men umiddelbart kunne jeg tro at du potter for meget med bluffs, uden at jeg dog ved hvordan du spiller nuts.
"Giver i op på turn", Du kan jo ikke leade NFD, og så få et call du må forvente at få voldsomt tit på det board, og så have lyst til at give op på en brick 3 turn, du har stadig fantastisk meget equity, og med din linje bliver du jo nødt til at bette igen.
River bettet kan jeg ikke lide. Folk folder ikke T9 når alt buster, og det er sådan noget hvor du kun repper et leadet set, og den tror folk som udgangspunkt aldrig på. Det bliver meget exploitable hvis du ikke 3 barreller ever uden at klonke, og det er egentlig også derfor jeg hader at leade med den her type hænder. Jeg vil langt hellere checkraise eller checkcalle.
Synes du spiller den fint so far, og villain har nu over 2 streets vist at han ikke har lyst til at folde. River er blank så villain folder næppe noget her. Ergo jeg er med på at give op.
Generelt tror jeg ikke at jeg better river særligt ofte som et bluff. Men hvis villain bliver for kalde glad, så at han vil til at kalde med 77,88,T9 på river, så better jo obv bare flere tynde made hands for value. Folk på lave limits polariserer deres leadrange alt for meget er mine erfaringer.
Jeg har dog heller ikke noget imod at c/C flop. c/R er ikke nær så godt som lead/3bet imo, da vi kommer i alt for mange tvivlsomme turnbeslutninger når vi ikke klonker. Jeg leader obv. sets på dette flop.
@ Jensen
Jeg snakker ikke om at potte river, jeg snakker om at sige mindst stakken.
Jeg har aktuelt ikke noget SD value da han så skulle have callet med QJs med FD til river og dén bluffer han vel 100% når jeg checker.
Jeg er ikke ude efter en unexploitable strategi mod NL200 spillere der formodentligt ikke er handreading GODZ og ja, jeg kan sagtens overbette med nuts, eller set her men det er ikke sikkert han er klar over det endnu.
@ joonas
Jeg vil hellere lead/3bet AI på dette flop med NFD+overs end jeg vil 3bettes AI og skal calle uden FE.
Af samme grund synes jeg det er fint at leade sets på sådan et bord også da PFR ofte checker bag med air alligvel. Derfor har jeg ikke noget problem med at balancere.
Folk har allerede sagt det meste her, men frygteligt spot at skyde 3 streets her. Hvis det var for 3 år siden, hvor folk så K som scarecard, skal man obv bare skyde stakken ind på river (halv pot ville nok også klare det), men i dag er selv nl200 spillere en del mere tænkene. Og jeg vil hellere starte med at leade en hånd for value, og så senere justere til draws.
Hvis jeg better river er jeg faktisk ret vild med overbet ala 115. Han skal virkelig se dig som en bandit for at calle med f.eks. JJ.
Med din valgte sizing vil jeg gætte på han caller dig 85% af gangene.
Jeg synes ikke det er så skidt at bette den river - at han caller hver gang med TT-QQ er sq syge hero-call tendenser at lægge hos en standard TAG. Du repper rigtignok stærkt, men ikke specielt smalt - set, floppet straight, KhXh måske endda to par. Tror du får hele hans non-set range til at tænke sig om en ekstra gang inden et call.
Om det er et profitabelt bluff er jeg usikker på, men hvis du calles giver han dig sikkert en note og et image, som du kan bruge senere. Nok ikke helt i hegnet, men uden bedre reads marginalt.