Hey guys.
Villain er 32/23, 50% f23b og har ikke 4bettet endnu (14), så tænkte det var et fint spot at 3bette, grundet blockers osv. osv.
Kan vi skubbe river for value? Er resten af linjen standard?
GTO-wise bør vi vel skubbe river, men vi tager alligevel en ret stærk linje i spottet. Jeg spiller selv noget 25/22 med 10-11% 3b.
***** Hand History for Game 518707105867 ***** (On Game)
$200.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, October 27, 11:33:48 ET 2011
Table Zamboanga (Real Money)
Seat 9 is the button
Seat 5: BearAndreas ( $124.30 USD )
Seat 6: T1nkerbell19 ( $302.60 USD )
Seat 7: check lt ( $223.30 USD )
Seat 8: Hero ( $278.70 USD )
Seat 9: HereIsJonny ( $272.45 USD )
Seat 10: Arega ( $463.15 USD )
Arega posts small blind [$1.00 USD].
BearAndreas posts big blind [$2.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ K♣ Q♠ ]
T1nkerbell19 raises [$6.00 USD]
check lt folds
Hero raises [$20.00 USD]
HereIsJonny folds
Arega folds
BearAndreas folds
T1nkerbell19 calls [$14.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 3♥, 4♠, 9♣ ]
T1nkerbell19 checks
Hero bets [$25.00 USD]
T1nkerbell19 calls [$25.00 USD]
** Dealing Turn ** [ Q♦ ]
T1nkerbell19 checks
Hero bets [$60.00 USD]
T1nkerbell19 calls [$60.00 USD]
** Dealing River ** [ 4♥ ]
T1nkerbell19 checks
Hero bets [$173.70 USD]
T1nkerbell19 calls [$173.70 USD]
NL200 - 3b-bluff spiker turn
Ja, det er fint. Du må leve med de gange han viser AQ, som nok ikke er en hånd han folder pre givet stats, og ellers er det kun hvis han har trappet med QQ+ at du er slået, og de fleste vælger oftest at fastplaye disse hænder preflop.
Jeg synes shovet på river er for light. Tænk på at din UTG/CO-3bet range bør være rimelig stærk. Tror de gange du bliver callet er det oftere fra slowplayede 33, 44, 99, QQ+ end det er fra TT, JJ eller andre hero call-hænder
Jeg er enig med Yarx.
De hænder vi håber villain caller os på river som vi er foran, er nærmest kun TT-JJ (Har i hvert fald svært ved at se hænder udover dem, som kommer til river og caller, da sådan noget 88 nok folder turn)
Så der er 12 combos vi er foran og de caller nok langt fra altid - så skal vi bare tælle alle dem vi er bagud til. Synes det er rimelig at give ham 3 combos ud af 8 AQ, som c/c flop (2 af dem er har bagdør og 1 uden) Derudover tror jeg han caller 33/44 oftere pga i er dype, ser i hvert fald ofte regs setmine for de her stacks, så dem vil jeg give ham 2 combos ud af 4 mulige. AA/KK er der 9 combos af, og de slowplayer måske 2 af gangene. Til sidst er der selvfølgelig 99, som jeg vil give ham alle combos af (3)
Det giver i alt: 10 combos vi er bagud til på river, hvilket gør at det kræver villain skal betale TT/JJ 83.6% af gangene før det er breakeven shove, og det synes jeg sgu virker for optimistisk :-). Så for at shove her kræver det, at du ved han meget ofte tyrer TT-JJ, mener han altid er typen der 4better +KK eller aldrig floater flop med AQ.
Du giver ham ingen J9s T9s eller lign 140bb dyb?
Er pænt sikker på at han kalder oftere end 0% med andet end JJ/TT der taber til KQ..
Går ikke udfra villan er fisk, så nej. Det virker absurd ringe at betale et 3bet OOP efter at have åbnet utg med J9s/T9s. Så det faktum at T9s/J9s i forvejen er få combos og jeg ikke forventer han betaler pre eller river særlig tit gør, at jeg godt tror vi kan discount dem helt. Vi kan da godt give ham 1 random combo tilsammen udover TT/JJ som vi er foran, men det er jo bare flueknepperi og ændrer stadig ikke på at jeg synes river er et check
@n1co18
Villain er en 32/23-spiller, så det er vist ikke usandsynligt, at han kunne have noget 9x-værk i sin range. Jeg kunne godt se ham raise/kalde A9s UTG.
Men dermed ikke sagt, at det er et AI på river.
Riveren kan sagtens være okay, hvis man har en idé om, at Villain ikke tror én. Kig på AF og WTSD.
Hvad synes I om at tage udgangspunkt i, at hvis AF er høj, spiller Villain nok ikke et set sådan her?
Jeg synes vi glemmer lidt at se på preflopstrategien. Åbner villain overhovedet 33 eller 44 fra EP? Og hvis han gør, er disse to med i de 50% han betaler? Set-mining imod en 10-11% 3better, 140bb dyb, giver oftest ikke nok betaling og villain er tvunget til at C/F rigtig mange flops. Det kan opveje, hvis hero ofte skyder flere tønder med air, men ikke nok til et call preflop er profitabelt, imo. Villains preflop callrange bør ikke være alt for bred, og burde desuden bestå af hænder, som flopper bedre end 33 og 44.
99, TT, JJ, AQx, KQx og QJs er de mest sandsynlige hænder villain sidder med. Mindre sandsynligt er 33, 44, QTs, QQ-AA, JTs og 65s. Hvis 65s SKAL til river, så er CRAI bedst. JTs kan betale turn, hvis villain tror J og T river er nok til at vinde, men oftest vil CRAI også være bedst for JTs. 33, 44, 99-QQ, KQx, AQx betaler med god sansynlighed bare turn.
En anden ting vi heller ikke skal glemme, er det ikke er sikkert villain flatcaller hele sin valuerange på floppet. 33,44 (hvis han har en af disse da) og QQ-AA kan sagtens CR flop. En helt tredje ting er, at hvis dynamikken tillader det, så kan villain donke af med 77, 88 og evt. AJs (en del længere ude).
Jeg synes alt i alt det er meget close. Det handler om hvor ofte vi tror villain har 33 og 44, og om han kan sidde med QTs eller QJs og er villig til at betale disse. Hvis shovet er breakeven, så ville jeg stadig shove pga. dynamik og non-showdown poker.
Jeg tror imidlertid shovet er slightly plus EV og vælger denne.
Hvordan var hans timing?
Når han aldrig 4better er det så dataminet hænder eller hænder du har spillet mod ham fornyligt, som i; har du noget information om hvordan han spiller overpairs?
Shover river, fordi vi kan blive betalt ekstremt light af af nærmest any pair, da turn er "et godt barrelkort". Desuden kan villain have floatet andre Qx end AQ.